SOV - FAI / FAI-M

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 365 příspěvků vloženo, 1213 editováno a 390 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - FAI / FAI-M

ФАИ/ ФАИ-М

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    FAI / FAI-M FAI / FAI-M
    Originální název:
    Original Name:
    ФАИ / ФАИ-М
    Výrobce:
    Producer:
    Státní Ižorský závod, Leningrad /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.MM.1935
    DD.MM.1938-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    676 obou typů (both types)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    15.02.1931
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    2000/2280 kg 4409/5027 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    3750/4310 mm 12ft 3,63in /14ft 1,68in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1680/1750 mm 5ft 6,14in /5ft 8,9in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2240 mm 7ft 4,18in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    185/220 mm 7,28in/8,8in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    ?/2845 mm ?/112,01in
    Rozchod:
    Track:
    ?/1435 mm
    ?/56,5in
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    ? ?
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    6 V 6 V
    Pneumatiky:
    Tyres:
    5,50x19"
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované,svařované, válcovaný plech
    korba - čelo,boky,záď, - 6 mm, strop,dno - 4 mm
    věž - čelo,boky,záď,strop - 4 mm
    riveted, welded, rolled sheet
    Hull - front, sides, back, - 6 mm, top, floor - 4 mm
    Turret - front, sides, rear, top - 4 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    GAZ-A, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3
    /GAZ-M1, řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3 280 cm3/
    GAZ-A, inline, water cooled, four-cylinder diesel with a capacity of 3280 cm3
    / GAZ-M1, inline, water cooled, four-cylinder diesel with a capacity of 3280 cm3 /
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická 2+1 /3+1/ mechanical 2 +1 /3 +1/,
    Spojka:
    Clutch:
    jednokotoučová suchá single-plate dry
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    40/60 l 8.8/13.2 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    80/90 km/h 49.7/55.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    200/315 km 124.3/195.7 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    15 ° 33 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,5 m 19,7in
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 7,62 mm DT, 1323 nábojů 1x 7,62 mm DT, 1323 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    malá série FAI-ŽD pro jízdu po železnici
    údaje za lomítkem platí pro typ FAI-M
    small series FAI-ŽD to ride by rail
    data after the slash applies to the type of FAI-M
    Zdroje:
    Sources:
    Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
    Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
    PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
    www.battlefield.ru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39284#369878Verze : 0
    MOD
    Avatar
    FAI/FAI-M


    Od 31.května 1929 se v Sovětském svazu v Nižném Novgorodu začala na základě smlouvy mezi jeho vládou a firmou Ford montovat vozidla Ford A a Ford Timken. Podvozek Ford A byl vybrán jako platforma pro lehké obrněné vozidlo. Po Dyrenkových konstrukcích D-8 a D-12 dostala Ižorská železárna za úkol vyrobit lehký obrněný vůz s kruhovým obstřelem, který byl v roce 1933 přijat pod označením FAI (Ford A -Ižorskij).


    FAI byl dvouosý, odpružený listovými pružinami, s přední nápravou řiditelnou a zadní hnanou. Vozidlo bylo vybaveno "neprůstřelnými" pneumatikami. Pancéřování bylo nýtované na úhelníky. Plně otočná věž osazená kulometem DT byla ovládaná ručně. Výroba trvala do roku 1935. Část vozidel byla vybavena sadou kol pro pohyb na železnici (výměna trvala asi 30 min.), a sloužila jako průzkumné drezíny. Byla ale limitována absencí radiostanice a malou zpáteční rychlostí (24 km/h).


    V roce 1938 se v důsledku nedostatku lehkých průzkumných vozidel výroba znova rozběhla, (s použití asi 200 ks zbylých rozpracovaných korb FAI a podvozků M-1 z vozidla BA-20) tentokrát hybrydním typem FAI-M se silnějším motorem, upraveným prostorem posádky, radiostanicí. Vyrobeno bylo asi 350 ks.


    Vozidla byla nasazena při konfliktu s Japonci (Chasan, Chalchyn-Gol), ve španělské občanské válce, v Zimní válce s Finskem a v počátku Velké vlastenecké války. Poslední kusy dosloužily v roce 1943.





    Zdroj
    Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
    Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
    PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 4, SSSR 1919-1945 II.část, ARES, Praha 2002
    www.battlefield.ru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39284#369877Verze : 0
    MOD
    Avatar
    FAI-M - nákresy vozidla





    Zdroj
    autor N.Polikarpov


    FAI-M čelní a boční pohled na vozidlo s kótami rozvoru a rozchodu

    FAI-M nákres vozidla, nákres uložení ženijního nářadí
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39284#369876Verze : 0
    MOD
    Avatar
    FAI/FAI-M





    Zdroj:
    Janusz Magnuski, Maksym Kolomijec - Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996


    Základní viditelné rozdíly mezi FAI (nahoře) a FAI-M (dole) - délka zadní části a disky kol


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39284#314678Verze : 0
    MOD