SOV - BA-27

БА-27
     
Název:
Name:
BA-27 BA-27
Originální název:
Original Name:
БА-27
Výrobce:
Producer:
podvozek/chassis - 1. státni automobilový závod, Moskva (AMO-F-15)
pancéřování/armoured protection - Státni Ižorský závod, Kolpino - Leningrad
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
125? (s verzí BA-27M 215?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x2
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
4450 kg 9811 lb
Celková délka:
Overall Length:
4620 mm 15ft 1,88in
Celková šířka:
Overall Width:
1710 mm 5ft 7,31in
Celková výška:
Overall Height:
2520 mm 8ft 3,2in
Světlá výška:
Ground Clearance:
235 mm 9,25in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm
?
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnovémechanical,shoe
Elektrický systém:
Electrical System:
6V, jednovodičový, kostřený + pól6V, single-wire, connected to chassis + pole
Pneumatiky:
Tyres:
880 x 185 mm
Pancéřování:
Armour:
Korba - dno - 3 mm, ostatní - 7 mm
Věž - strop - 5 mm, ostatní - 8 mm
hull - bottom - 3 mm, others - 7 mm
tower - ceiling - 5 mm, others - 8 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
F-15 (licence Fiat 15), řadový, zážehový, vodou chlazený čtyřválec, objem 4 400 ccm, výkon 26 kW F-15 (licence Fiat 15), in-line, gasoline, water-cooled four-cylinder, capacity 4 400 ccm, power 26 kW
Převodovka:
Gearbox:
manuální, 4+1manual, 4+1
Spojka:
Clutch:
suchá, jednokotoučovádry, single-plate
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
80 l 17.6 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
45 km/h 28 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186.4 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
° / °
Svah:
Gradient:
15 ° 33 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,7 m 27,6in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 23,6in
Výzbroj:
Armament:
1x Hotchkiss 37 mm, 40 nábojů
1x Fedorov 6,5 mm/1x DT 7,62 mm, 2016 nábojů
1x Hotchkiss 37 mm, 40 rounds
1x Fedorov 6.5 mm/1x DT 7,62 mm, 2016 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
palivová nádrž - 88 lfuel tank - 88 l
Zdroje:
Sources:
Barjatinskij M.,Bronětankovaja těchnika SSSR 1939-1945, Broněkollekcija 1/98, Modělist-Konstrukťor, Moskva 1998
http://ru.wikipedia.org/
http://www.redtanks.bos.ru/
URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#334064 Verze : 0
BA-27


Projekt v roku 1927 vyvinul a následne vyrábal Státni Ižorský závod. Platformu tvoril podvozok klasického dvojnápravového nákladného automobilu AMO-F-15, na ktorom bola osadená jednoduchá konštrukcia z nitovaných pancierových plechov.


Výzbroj stroja tvorila kompletná veža z tanku T-18. V nej bol lafetovaný kanón Hotchkiss ráže 37mm a jeden guľomet DT ráže 7,62mm. Sériová výroba bežala do roku 1931,kedy tento typ nahradila vo výrobe modernizovaná verzia BA-27M. Celkovo bolo vyrobených okolo 100ks tohoto obrneného automobilu.


Výkony stroja boli slabé. Konštrukciu tvoril nevhodný typ podvozku obyčajného nákladného automobilu, ktorého charakteristiky sa hodili pre pôsobenie na spevnených komunikáciách, nie v teréne a ktorého motor mal nedostatočný výkon-nízka max.rýchlosť. Výnimočne silná však bola výzbroj. Stroje boli nasadené pri obsadzovaní Poľska a niekoľko strojov sa dožilo i prvých bojových akcií Červenej armády v roku 1941 po napadnutí ZSSR Nemeckom.





*zdroj :


Ivo Pejčoch-Obrněná technika 4
SOV - BA-27 -


SOV - BA-27 -


SOV - BA-27 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#148697 Verze : 1
BA-27


Zdroj
Barjatinskij M.,Bronětankovaja těchnika SSSR 1939-1945, Broněkollekcija 1/98, Modělist-Konstrukťor, Moskva 1998

SOV - BA-27 - BA-27, prototyp
závod AMO, Moskva, březen 1928

BA-27, prototyp
závod AMO, Moskva, březen 1928

SOV - BA-27 - BA-27, sériový
čtyřpohledový nákres

BA-27, sériový
čtyřpohledový nákres

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#334066 Verze : 1
Řez automobilem. Jak je vidět "ocas" vzadu nebyl samoúčelný, ale sloužil jako druhé stanoviště řidiče a umožnil v případě potíží odjet dostatečně rychle z místa dotyku s nepřítelem pozadu bez nutnosti otáčet celé vozidlo což nemuselo být vždy možné.
SOV - BA-27 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#148639 Verze : 1
BA-27



Zdroj
Barjatinskij M.,Bronětankovaja těchnika SSSR 1939-1945, Broněkollekcija 1/98, Modělist-Konstrukťor, Moskva 1998

SOV - BA-27 - AMO F15
šasi BA-27

AMO F15
šasi BA-27

SOV - BA-27 - AMO F15
šasi BA-27, viditelné zadní řízení

AMO F15
šasi BA-27, viditelné zadní řízení

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#334067 Verze : 0
BA-27



Zdroj
Barjatinskij M.,Bronětankovaja těchnika SSSR 1939-1945, Broněkollekcija 1/98, Modělist-Konstrukťor, Moskva 1998

SOV - BA-27 - BA-27
sériový, manévry Leningradského voj. okruhu, 1931

BA-27
sériový, manévry Leningradského voj. okruhu, 1931

SOV - BA-27 - BA-27
sériový, manévry Leningradského voj. okruhu, 1931
viditelné armádní evidenční číslo a rok přejímky

BA-27
sériový, manévry Leningradského voj. okruhu, 1931
viditelné armádní evidenční číslo a rok přejímky

URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#334068 Verze : 0
Zničený BA-27, Bialystok, Poľsko, 1941.

https://histomil.com/

SOV - BA-27 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-BA-27-t39285#536981 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více