BA-3
Návrh BA-3 pochází z roku 1934. Téhož roku začala sériová výroba, která pokračovala do roku 1935. Za tuto dobu bylo sestaveno 168 vozidel.
BA-3 znamenal velký pokrok ve vývoji středních a těžkých obrněných automobilů, především použitím tankové věže s moderním a výkonným kanónem. Bohužel špatnou stránkou BA-3 byl slabý motor a absence radiostanice. Vozidla se účastnila bojů s japonci v Mongolsku, při invazi do Polska a v Zimní válce. V průběhu Zimní války Finsko ukořistilo několik strojů BA-3, které dále využívalo.
Jeden exemplář BA-3 se dochoval v muzeu Kubinka u Moskvy.
Osádka: 4
Hmotnost: 6 t
Rozměry
- délka: 4,77 m
- šířka: 2,11 m
- výška: 2,35
Výzbroj
- kanon ráže 45 mm
- munice: 40 granátů
- 2x kulomet DT
- ráže: 7,62 mm
- počet nábojů: 3276
Pancéřování
- korba: 8 mm
- věž: 8-10 mm
Motor
- typ: GAZ-AA
- max.rychlost: 42 km/h
- zásoba PHM: 65 l
Dojezd
- silnice: 250 km
- terén: 140
Překážky
- stoupání: 25°
- brodění: 1,0 m
Zdroj: I. Pejčoch, S. Spurný- Obrněná technika 4
Návrh BA-3 pochází z roku 1934. Téhož roku začala sériová výroba, která pokračovala do roku 1935. Za tuto dobu bylo sestaveno 168 vozidel.
BA-3 znamenal velký pokrok ve vývoji středních a těžkých obrněných automobilů, především použitím tankové věže s moderním a výkonným kanónem. Bohužel špatnou stránkou BA-3 byl slabý motor a absence radiostanice. Vozidla se účastnila bojů s japonci v Mongolsku, při invazi do Polska a v Zimní válce. V průběhu Zimní války Finsko ukořistilo několik strojů BA-3, které dále využívalo.
Jeden exemplář BA-3 se dochoval v muzeu Kubinka u Moskvy.
Osádka: 4
Hmotnost: 6 t
Rozměry
- délka: 4,77 m
- šířka: 2,11 m
- výška: 2,35
Výzbroj
- kanon ráže 45 mm
- munice: 40 granátů
- 2x kulomet DT
- ráže: 7,62 mm
- počet nábojů: 3276
Pancéřování
- korba: 8 mm
- věž: 8-10 mm
Motor
- typ: GAZ-AA
- max.rychlost: 42 km/h
- zásoba PHM: 65 l
Dojezd
- silnice: 250 km
- terén: 140
Překážky
- stoupání: 25°
- brodění: 1,0 m
Zdroj: I. Pejčoch, S. Spurný- Obrněná technika 4