Bolchovitinov I-1

Bolkhovitinov I-1
Болховитинов И-1
     
Název:
Name:
Bolchovitinov I-1 Bolkhovitinov I-1
Originální název:
Original Name:
Болховитинов И-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Pokusný letecký závod č. 293, Chimki /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
0
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2560 kg 5644 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4810 kg 10604 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,80 m 45ft 3,3in
Délka:
Length:
12,96 m 42ft 6,24in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
22,90 m2 246.49 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-107 kvapalinou chladený vidlicový dvanácťválec o vzletovom výkone 1400 k (1029 kW) a nominalnom 1250 k. Klimov M-107 twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,381 hp for take-off and 1,233 hp for continue power output at 3,940 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1200 kg 2646 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
750 km/h v 4600 m 466 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 5000 m 5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- v každom krídle jeden kanón VJA-23 kal. 23 mm a dva guľomety Berezin UBK kal. 12,7 mm
- pod krídlo bolo možné umiestniť závesník, na ktorom mohol stroj niesť dve alebo štyri bomby o hmotnosti od 100 do 250 kg
- in each wing one cannon VYa-23 cal. 23 mm and two guns Berezin UBK cal. 12,7 mm
- Under wing pylons could carry two or four bombs weighing 100 to 250 kg
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Zdroje:
Sources:
Султанов, И.: Тяжелые истребители. И-1 М-107, Авиация и Космонавтика 1/2000
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i1.html

Bolchovitinov I-1 -


URL : https://www.valka.cz/Bolchovitinov-I-1-t39503#562167 Verze : 6
Bolchovitinov I-1
Болховитинов И-1



Paralelne s prácami na konštrukcii rýchleho bombardéru Bolchovitinov S pracovala Bolchovitinova konštrukčná kancelária (ОКБ В.Ф. Болховитинова) na ďalšom rozvití myšlienky uloženia motorov v trupe lietadla v tandemovom usporiadaní. Namiesto motorov M-103, použitých v rýchlom bombardéry mali však byť inštalované silnejšie motory M-107, na ktorých výrobe v tom čase intenzívne pracovala konštrukčná kancelária V.J.Klimova (ОКБ В.Я.Климова). Tak bol začatý projekt stíhacieho lietadla I-1 (И-1), ktorý bol práve vďaka veľkej zhode s už skúšaným projektom „S“ zaradený do štátneho plánu skúšobnej leteckej výroby na rok 1941.


Na rozdiel od svojho predchodcu mal I-1 chvostovú časť klasickej koncepcie, keďže dvojitá výškovka bola na bombardéry potrebná len kvôli lepšiemu výhľadu, resp. pokrytiu zadnej polosféry guľometom palubného strelca. Olejové i vodné chladiče boli vypracované rovnako ako u projektu S, boli však mierne zväčšené ich prietokové otvory vzhľadom na vyšší výkon motorov M-107.


Plánovaná maximálna rýchlosť I-1 mala byť 750 km/h, vypočítaný dostup 9500 m a vystúpať do výšky 5000 metrov mal za 5 min. Neobvyklým bol vypočítaný dolet – 2000 km!


Všetka výzbroj lietadla bola sústredená v krídlach. Smerom od trupu bol v každom krídle umiestnený jeden kanón VJA-23 kal. 23 mm a vedľa neho po dva guľomety Berezin UBK kal. 12,7 mm. Pod krídlo bolo možné umiestniť závesník, na ktorom mohol stroj niesť dve alebo štyri bomby o hmotnosti od 100 do 250 kg.


Hoci sa po uskutočnení letových skúšok lietadiel Bolchovitinov S a "2S", v ktorom bol inštalovaný len jeden motor, v plnej miere potvrdila bezperspektívnosť takejto koncepcie, snažil sa Bolchovitinov doviesť projekt stíhača I-1 do štádia letových skúšok, ktoré boli naplánované v polovici júna/června 1941. Vypuknutie vojny a potreba zintenzívnenia prác na konštruovaní záchytnej stíhačky s raketovým pohonom však spôsobili zastavenie tohto projektu. Pri jeho výrobe mali byť použité viaceré nové výrobné postupy a plánované bolo aj použitie vystreľovacieho pilotného sedadla, ktoré malo byť použiteľné aj v rozsahu rýchlostí 600-750 km/h.




Султанов, Ивнамин: Тяжелые истребители. И-1 М-107, Авиация и Космонавтика, 1/2000
Шавров, В.Б.: История конструкций самолетов в СССР 1938-1950 гг.
URL : https://www.valka.cz/Bolchovitinov-I-1-t39503#150016 Verze : 4
Авиация и Космонавтика, 1/2000

Bolchovitinov I-1 - predpokladaný vzhľad prototypu

predpokladaný vzhľad prototypu
URL : https://www.valka.cz/Bolchovitinov-I-1-t39503#150021 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více