Název: Name: | Micubiši Q2M1 Taiyo 19-Ši | Mitsubishi Q2M1 Taiyo 19-Shi |
Originální název: Original Name: | 陆上哨戒机「大洋」 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 0 Pouze projekt / Only a project | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8850 kg | 19511 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13620 kg | 30027 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | 82ft 0,25in |
Délka: Length: | 18,750 m | 61ft 6,19in |
Výška: Height: | 4,750 m | 15ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,50 m2 | 672.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 217,92 kg/m2 | 44.63 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4T-A Kasei 25a (Ha-32-25a), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 342 kW (1 825 k); 1 236 kW (1 680 k) v h= 2 000 m a 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m. Vrtule: čtyřlisté s konstantními otáčkami o průměru 3 400 mm. | Mitsubishi MK4T Kasei 25, two-radial fourteen-cylinder, air-cooled, rated 1,800 hp for take-off and 1,518 hp at 18,044 ft, driving a four-blade propeller with constant speed ot the diameter 11ft 1,86in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 490 km/h v 4500 m | 304.5 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 2000 m | 195.7 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,52 min do 2000 m | 5,52 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7530 m | 24705 ft |
Dolet: Range: | 2415 km | 1500.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3704 km | 2301.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v přídi 2x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13 mm Pumy: 4x 250 kg | One fixed 1.18 in cannon Type 5 in the nose and two 0.51 in flexible Type 2 machine guns. Bomb load: Up to 2,204 lb (four 551 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - Radarové vybavení: Type 3 Model 1 MAD (KMX) Type 3 Ku-6 Model 4 Radar ESM Antenna - Taiyo - Oceán (jap.) - Projekt protiponorkového letounu vycházel z armádního bombardéru Micubiši Ki-67 Hiryu, projekt vznikl na základě specifikací námořnictva 19-Ši, ale práce zřejmě nepřekročila stadium projektu. Všechny údaje jsou samozřejmě pouze vypočteny. | Navy Experimental 19-Shi Patrol Plane Taiyo: A Navy variant based on the Ki-67 I, specifically designed for antisubmarine warfare. Equipped with radar units (Type3 Model 1 MAD (KMX), Type 3 Ku-6 Model 4 Radar, and ESM Antenna equipment). |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, Reprinted, 1990, ISBN: 0-87021-313-X Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-00-5 archiv autora |