Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Tatra V 855 (aerosaně)

    Avatar
    Aerosane mali slúžiť v zasnežených oblastiach ZSSR. Pôvodne boli objednané 2 prototypy, no jediný prototyp motorových saní Tatra V 855 vznikol v roku 1942. Stroj vychádzal z konštrukcie Tatra 87 a Tatra 97. Pohon stroja zabezpečovala tlačná vrtuľa a prídavný pohon zabezpečoval otočný bubon, ktorý umožňoval pohyb vzad a v ťažkom teréne. Jeho zabrzdením sa brzdilo celé vozidlo. Vozidlo sa pohybovalo na dvoch pároch odpružených drevených lyží. Vozidlo malo špeciálne riadenie pomocou dvoch volantov. Horný ovládal prednú nápravu,spodný zadnú nápravu. Stroj bol pomocou takéhoto ovládania veľmi obratný. Skúšky sa prevádzali na továrenských pozemkoch. Neskôr bol prototyp odvezený na testovanie do Ruska.

    rok výroby 1942
    motor 8valcový vzduchom chladený Tatra 87 (2968 cm3 so zvýšeným výkonom na 100k)
    prevodovka manuálna, 4+R
    Max.rýchlosť 80 (130 ?) km/h
    počet vyrobených kusov 1 prototyp

    Digitálny archív Zemského archívu v Opavě
    www.tatra.infomorava.cz
    http://www.aerotatra.czweb.org/jine.htm







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#158840Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Vyvíjené jako štábní pro Wehrmacht
    válec vzadu sloužil pro překonávání stoupání, na která nestačil tah vrtule
    karoserie byla upravená z Tatry 87


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#151139Verze : 0
    MOD
    Avatar
    převodovka 4+1 a dvoustupňová redukce (8+2)
    rozvor 2950 mm
    rozchod 1600 mm vpředu
    1650 mm vzadu
    maximální rychlost 80 km/h
    pohotovostní hmotnost n/a kg
    nosnost 350 kg
    délka 5325 mm
    šířka 2020 mm
    výška 1750 mm


    dole zmiňovaná publikace uvádí že k řízení lyží sloužil pouze spodní volant, zatímco meší horní ovládal spouštění a zdvihání tlačného bubnu Rolling Eyes


    zdroj
    muzeum TATRA Kopřivnice
    Autoalbum TATRA ISBN 809009156-3
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185942Verze : 0
    MOD
    Avatar
    asi nejběžnější pohled...v jinak kolem není moc místa Crying or Very sad


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185949Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled na palubní desku a oba volanty


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185951Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled do zadní části interieru


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185953Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled do motorového prostoru z levé strany směrem k přepážce za sedadlem spolujezdců


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185957Verze : 0
    MOD
    Avatar
    stejný pohled tentokrát směrem dozadu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185959Verze : 0
    MOD
    Avatar
    3/4 pohled zpředu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185960Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled zezedu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#185965Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Že by druhý prototyp?






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#231905Verze : 0
    Avatar

    Citace - glgačka :

    Že by druhý prototyp?




    Je to replika postavená na zakázku z USA.


    www.tatraportal.sk


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#279699Verze : 0
    MOD
    Avatar
    O rok později. Aktualní stav jak jsem nafotil na letošním Tatrafestu 30.8.2008






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#279987Verze : 0
    Avatar
    .






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#279988Verze : 0
    Avatar
    ..






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39700#279989Verze : 0