Bristol Sycamore HR Mk.14

Bristol Sycamore HC Mk.14
     
Název:
Name:
Bristol Sycamore HC Mk.14 Bristol Sycamore HC Mk.14
Originální název:
Original Name:
Bristol Sycamore HC Mk.14
Kategorie:
Category:
víceúčelový vrtulník utility helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1953-DD.MM.1955 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
DD.03.1955-DD.MM.1957 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Weston-super-Mare
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1953-DD.MM.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
86 HC Mk.14/HR Mk.14
3 Mk.14B
První vzlet:
Maiden Flight:
27.07.1947 Bristol 171 Mk.1
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
1728 kg 3810 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2540 kg 5600 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
18.62 m 61ft 1in
Délka trupu:
Fuselage Length:
12.8 m 42ft
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
4.45 m 14ft 7in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
14.8 m 48ft 6.75in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
2.93 m 9ft 7.3in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
172.08 m2 1852.22 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
6.74 m2 72.5 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Alvis Leonides 73 o výkonu 410 kW Alvis Leonides 73, power 550 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
295 l
109 l pomocná nádrž
65 Imp gal / 78 US gal
24 Imp gal /29 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
204.4 km/h v 0 m 127 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
169 km/h v ? m 105 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6.6 m/s 1300 ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
2012 m 6600 ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4724 m 15500 ft
Dolet:
Range:
241.4 km 150 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
531.1 km 330 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
3 cestující nebo
2 nosítka
3 passengers or
2 stretchers
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:

(HR.14B)

(HR.14B)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
Hancock, Terry. Directory of Britain's Military Aircraft Volume 2. The History Press, Stroud 2010. ISBN 978-0-7524-7532-8.
Munson, Kenneth. Helicopters and other Rotorcraft since 1907. Blandford Press, London 1973. ISBN 0-7137-06104.
www.heli-archive.ch
URL : https://www.valka.cz/Bristol-Sycamore-HR-Mk-14-t39711#594123 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Bristol Sycamore HR Mk.14 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Sycamore-HR-Mk-14-t39711#594141 Verze : 0
Royal Air Force Museum, Cosford
Bristol Sycamore HR Mk.14 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Sycamore-HR-Mk-14-t39711#174323 Verze : 0
jeden Sycamore HC14 stojí i v muzeu v Bruselu
Bristol Sycamore HR Mk.14 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Sycamore-HR-Mk-14-t39711#318190 Verze : 0
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org
commons.wikimedia.org

Bristol Sycamore HR Mk.14 -


Bristol Sycamore HR Mk.14 -


Bristol Sycamore HR Mk.14 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-Sycamore-HR-Mk-14-t39711#594144 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více