Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 384 příspěvků vloženo, 1796 editováno a 345 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Ha-112-II (Ha-33-62)

ハ112-II (ハ33-62)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši Ha-112-II (armádní motor typ 4) Mitsubishi Ha-112-II (Army Type 4)
    Originální název:
    Original Name:
    三菱ハ112-II ( 4式)
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1941
    Použití:
    Use:
    Mitsubishi Ki-46-III, Kawasaki Ki-100-I, Kawasaki Ki-102b, Manshu Ki-116
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    14
    Hmotnost:
    Weight:
    675 kg 1488 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1660 mm 5ft 5,33in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1218 mm 4ft
    Celková výška:
    Overall Height:
    - mm -
    Vrtání:
    Bore:
    140 mm 5,5in
    Zdvih:
    Stroke:
    150 mm 5,9in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    32,34 l 1973.51 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    benzín a oktanovým číslem 100 gasoline octane number 100
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik Fuel injektion
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,0 : 1 7,0 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem Supercharged: Centrifugal two-speed single-stage supercharger
    Chlazení:
    Cooling:
    vzduchem air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1103 kW při 2600 ot/min 1479.1 bhp at 2600 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Vzletový výkon: 1 103 kW (1 500 k) při 2 600 ot/min při plnícím tlaku +300 mm Hg
    Bojový výkon:
    I. stupeň kompresoru: 993 kW (1 350 k) při 2 600 ot/min v h= 2 000 m
    II. stupeň kompresoru: 919 kW (1 250 k) při 2 600 ot/min a plnícím tlaku +500 mm Hg v h= 5 800 m
    Se vstřikem vody a metanolu 1 147 kW (1 560 k) při 2 600 ot/min v malé výšce.

    Motor vznikl postupným japonským vývojem amerického motoru Pratt & Whitney R-1689 Hornet. Japonci jej považovali za velmi spolehlivý. Častou závadou byl mírný únik oleje z hlav válců.
    Take-off power: 1,479 hp at 2,600 rpm.
    Combat power:
    1st stage blowers: 1,332 hp at 2,600 rpm at 6,562 ft
    2nd stage blowers: 1,233 hp at 2,600 rpm at 13,030 ft.
    with a injected water and methanol 1,539 ph at 2,600 rpm at low level.

    Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated.
    It was based on a Pratt & Whitney R-1689 Hornet design and was considered highly reliable by the Japanese with a slight leak oil from the cylinder heads.
    Zdroje:
    Sources:
    Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005. ISBN 4-89522-461-9
    pwencycl.kgbudge.com
    http://ja.wikipedia.org/wiki
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/40239#154039Verze : 0
    MOD