Ha-112-II (Ha-33-62)

ハ112-II (ハ33-62)
     
Název:
Name:
Micubiši Ha-112-II (armádní motor typ 4) Mitsubishi Ha-112-II (Army Type 4)
Originální název:
Original Name:
三菱ハ112-II ( 4式)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Použití:
Use:
Mitsubishi Ki-46-III, Kawasaki Ki-100-I, Kawasaki Ki-102b, Manshu Ki-116
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
675 kg 1488 lb
Celková délka:
Overall Length:
1660 mm 5ft 5,33in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1218 mm 4ft
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
140 mm 5,5in
Zdvih:
Stroke:
150 mm 5,9in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
32,34 l 1973.51 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín a oktanovým číslem 100 gasoline octane number 100
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik Fuel injektion
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,0 : 1 7,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
přeplňovaný jednostupňovým dvourychlostním kompresorem Supercharged: Centrifugal two-speed single-stage supercharger
Chlazení:
Cooling:
vzduchem air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1103 kW při 2600 ot/min 1479.1 bhp at 2600 rpm
Poznámka:
Note:
Vzletový výkon: 1 103 kW (1 500 k) při 2 600 ot/min při plnícím tlaku +300 mm Hg
Bojový výkon:
I. stupeň kompresoru: 993 kW (1 350 k) při 2 600 ot/min v h= 2 000 m
II. stupeň kompresoru: 919 kW (1 250 k) při 2 600 ot/min a plnícím tlaku +500 mm Hg v h= 5 800 m
Se vstřikem vody a metanolu 1 147 kW (1 560 k) při 2 600 ot/min v malé výšce.

Motor vznikl postupným japonským vývojem amerického motoru Pratt & Whitney R-1689 Hornet. Japonci jej považovali za velmi spolehlivý. Častou závadou byl mírný únik oleje z hlav válců.
Take-off power: 1,479 hp at 2,600 rpm.
Combat power:
1st stage blowers: 1,332 hp at 2,600 rpm at 6,562 ft
2nd stage blowers: 1,233 hp at 2,600 rpm at 13,030 ft.
with a injected water and methanol 1,539 ph at 2,600 rpm at low level.

Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated.
It was based on a Pratt & Whitney R-1689 Hornet design and was considered highly reliable by the Japanese with a slight leak oil from the cylinder heads.
Zdroje:
Sources:
Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005. ISBN 4-89522-461-9
pwencycl.kgbudge.com
http://ja.wikipedia.org/wiki
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ha-112-II-Ha-33-62-t40239#154039 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více