Kawasaki KDA-3

Kawasaki KDA-3 / 川崎KDA-3・九二式战斗机
     
Název:
Name:
Kawasaki KDA-3 Kawasaki KDA-3
Originální název:
Original Name:
九二式战斗机 KDA-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1350 kg 2976 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1950 kg 4299 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,600 m 41ft 4,06in
Délka:
Length:
8,850 m 29ft 0,43in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10,11in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,00 kg/m2 15.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 6,3, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 463 kW (630 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
BMW VI 6,3 twelve-cylinder water-cooled vee engine, rated at 621 hp for take-off,
driving two blade wooden fixed-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
285 km/h v 0 m 177.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,25 min do 5000 m 9,25 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9840 m 32283 ft
Dolet:
Range:
640 km 397.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm nad motorem (po 500 nábojích) Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns in the engine cowling, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské armádní letectvo) Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), Green Arrow, Japan, 2000, ISBN:4-76633-292-X
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.4. Kawasaki Aircraft, Shuppan-kyodo, rok 1960
http://www.hikotai.net/datasheets/kda3.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#159831 Verze : 0
Shigeru Nohara: The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, Illustrated Warplane History, ISBN4-7663-3292-X

Kawasaki KDA-3 - Kawasaki KDA-3

Kawasaki KDA-3
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#542403 Verze : 3
Kawasaki KDA-3


Historie:
• Japonské armádní letectvo se již v první polovině dvacátých let postupně odhodlávalo k výměně zastarávajícího stíhače Nakajima Ko-4 za letoun vlastní výroby (Nakajima Ko-4 byl licenční Nieuport 29 C.1)
• Soutěž byla obeslána třemi výrobci Mitsubishi se účastnila s typem 1MF2 Hayabusa, Nakajima přihlásila letoun podle vzoru Nieuportu Delage a konečně Kawasaki přihlásila KDA-3
• Hlavním konstruktérem u Kawasaki byl německý konstruktér Dr.Richard Vogt a jeho asistentem byl inženýr Takeo Doi
• Letoun vycházel z německého stíhacího hornoplošníku Dornier Do.H, ale dosahoval vyšší výkony
• První prototyp byl zrušen již 1.4.1928, když se mu při přistání zcela rozložil podvozek.
• Nebyl přijat do výzbroje, armádním letectvem byl krátce vyzkoušen, svým konstruktérům přinesl poznatky, které použily při stavbě KDA-5, ten již byl do výzbroje přijat
• Soutěž byla Rikugun Koku Hombu zrušena, protože Hayabusa od Mitsubishi se rozpadla při střemhlavém letu a všechny prototypy se musely podrobit pevnostním zkouškám, žádný nevyhověl.
• Užitek měla jen továrna Nakajima, která neúnavně přestavovala a přestavovala až nakonec byl její typ přijat jako "armádní stíhací letoun Type 91"
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#162522 Verze : 1
Zdroj archiv autora
Kawasaki KDA-3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#390219 Verze : 0
Obrázek úspěšného řadového motoru BMW VI, kterým byl poháněn KDA-3. (Vývoj motoru začal v roce 1916 a první byl používán BMW II o výkonu 160 koní.)
Kawasaki KDA-3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-KDA-3-t41296#162600 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více