Hiro H1H1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 352 příspěvků vloženo, 1945 editováno a 269 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Hiro H1H1

Hiro H1H1 / 広廠 H1H1・一五式一号飛行艇

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hiro H1H1 Typ 15 model 1 Hiro H1H1 Type 15 Model 1
    Originální název:
    Original Name:
    H1H TYPE 15 一五式飞行艇
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1932 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1929-DD.MM.1932 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~20
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1927
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4020 kg 8863 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6100 kg 13448 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,973 m 75ft 4,45in
    Délka:
    Length:
    15,110 m 49ft 7in
    Výška:
    Height:
    5,192 m 17ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    125,00 m2 1345.49 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    48,80 kg/m2 10 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Lorraine 2, vodou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 336 kW.
    Vrtule dvoulisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
    Lorraine 2 twelve-cylinder W-type water-cooled engines, power output 450 hp,
    driving a two-blade fixed-pitch wooden propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    170 km/h v 1000 m 105.6 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    33,83 min do 3000 m 33,83 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4300 m 14108 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v předním střelišti a
    1x pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
    Pumový náklad: do hmotnosti 400 kg
    One flexible bow-mounted 0.303 inch Vickers machine-gun and
    one flexible dorsal mounted 0.303 inch Vickers machine-gun.
    Bomb load: 881 lb of bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    一五式一号飛行艇(H1H) - Námořní létající člun typ 15 model 1
    Letová vytrvalost: 14,5 h


    - Letoun byl značně ovlivněn úspěšným typem Felixstowe F.5, křídla však byla zcela nová a při jejich konstrukci byl kladen důraz na dosažení vyšší rychlosti.
    - Na začátku války v Tichomoří již nebyl ve výzbroji námořního letectva, nikdy nebyl nasazen v nějakém významnějším konfliktu.
    - Posloužil hlavně pro získání zkušeností s létajícimi čluny.
    - První prototyp byl poháněn motory Loriane 1 o výkonu 400 koní.
    一五式一号飛行艇(H1H) - Navy Type 15 Flying-Boat
    Endurance: 14 hours 30 minutes


    - The hull design of the new type closely resembled the successful F.5 design with its all-wooden structure, but the wings were completely new, giving emphasis on greater speed. Retreating from the monoplane design of the Type-R flying-boats, the new design was a simple single-bay biplane.
    - The first prototype was completed at the Hiro Arsenal in the autumn of 1927. Although some minor modifications were required, the aircraft proved to have good performance, stability and control. It was officially adopted as the Navy Type 15 Flying-boat and was put into production as soon as F.5 production ended in February 1929. At the same time, it was also put into production at Aichi in 1927 at the end of its F.5 contract.
    - The first were the 1927 prototype powered by two 400 hp Lorraine 1 engines of which were built by Hiro.
    - The Type 15-1 flying-boat, with short designation (H1H1), was accepted by the Navy in February 1929, and was powered by 450 hp Lorraine engines driving two-blade wooden propellers. Early production models were fitted with bench-type aileron balance surfaces, but later horn-balanced ailerons were fitted: additional vertical fins were attached near the tips of the tailplane, and the wingtip floats were then made of metal. These were built by the Hiro Arsenal as well as Aichi.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41297#159832Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie H1H1


    Zdroj: archiv autora


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41297#159833Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/flyboat/h1h.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41297#572125Verze : 0
    MOD