Název: Name: | Kawasaki Ki 45-II | Kawasaki Ki 45-II |
Originální název: Original Name: | キ45改-II 二式複座戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.09.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.09.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1943 byl dokončen již pod označením Ki-96 | |
Osádka: Crew: | 2 (dokončen jako jednomístný) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5180 kg | 11420 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6750 kg | 14881 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,570 m | 51ft 0,99in |
Délka: Length: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 33,87 m2 | 364.57 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 199,29 kg/m2 | 40.82 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi Ha-112-II o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) při 2 500 ot./min v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) při 2 500 ot./min v h= 5 800 m Vrtule: trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm | Mitsubishi Ha-112-II fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,479 hp for take-off, 1,332 hp at 2,500 rpm at 6,562 ft and 1,233 hp at 2,500 rpm at 19,028 ft, driving a theere-blade constant-speed propellers of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | cca 1 000 l + 2x 200 l v přídavných nádržích | 220 UK gallons and 2x 44 UK gallons in a drop tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 5575 m | 366.6 mph in 18291 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,17 min do 5000 m | 6,17 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11250 m | 36909 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón Ho-203 ráže 37 mm s 25 náboji ve spodní části trupu 2x kanón Ho-5 ráže 20 mm s 200 náboji na hlaveň pro střelbu šikmo vzhůru a 1x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm Pumový náklad: 2x 30 - 250 kg pum | One fixed forward-firing 1.46 inch Ho-203 cannon, 25 rouds, two fixed oblique-firing 0.79 inch Ho-5 connons in fuselage-mounted, 200 rpg and one flexible rear-firing 0.5 inch Ho-103 machine-gun for gunner. Bomb load: Two 66-551 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | Japan (Imperial Japanese Army Air Force) |
Poznámka: Note: | 二式複座戦闘機改二 - Nišiki fukuza sentōki Kai ni - „Armádní dvoumístný stíhací letoun Typ 2 Model 2“ 屠龍 - Toryu - Zabíječ draků Spojenecké kódové jméno: Nick - Tato dvoumístná verze byla stavěna továrnou Kawasaki v Kagamigahaře jako soukromá iniciativa Ing.Takeo Doie. - Byla to vlastně mírně zvětšená Ki-45-Kai s výkonnějšími motory. - Nepodařilo se mi zjistit zda tato verze vůbec vzlétla ve své dvoumístné podobě, pravděpodobnější je, že byla ještě před dokončením přestavěna na první jednomístný prototyp Kawasaki Ki-96 - V této době mělo velení armádního letectva před sebou podstatný úkol, se kterým si v té době nevědělo rady. Na základě informací od zpravodajské služby o strategickém bombardéru B-29 muselo své jednotky vybavit dostatečně výkonnými stíhacími letouny, které by operovaly ve výškách okolo 10 000 m a jejich výzbroj by zahrnovala kanóny ráže 37 - 57 mm. Tak se stalo, že dvoumístný Kawasaki Ki-45-II byl přestavěn na jednomístný Kawasaki Ki-96 a ten zase byl základem pro dvoumístný Kawasaki Ki-102 a z té zase vznikla jednomístná Kawasaki Ki-108. | 二式複座戦闘機改二 - Nishiki fukuza sentōki Kai ni - Type 2 Two-Seat Fighter Model Kai II 屠龍 - Toryu - "Dragon Slayer" Allied code name: "Nick". Prototype only, completed as the experimental prototype Ki-96. |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Army Type2 Two-seat Fighter "Toryu", No. 21, 1990, 3., Bunrin-Do Co. Ltd., ISBN 978-4-89319-018-5 René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X René J. Francillon Ph.D., The Kawasaki Ki-45 Toryu (Aircraft in Profile no. 105). Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1966 No ISBN Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, USA-Japonsko. Olomouc, Votobia, 1996, 88 s. ISBN 80-7198-091-9 L+K 9/1990, Letadla 39 – 45 L+K 15/1965, Letadla 1939 - 45 www.xs4all.nl http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki45.html www.aviastar.org archiv autora |