Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D]

Sukhoi Su-17M2 / Сухой Су-17М2
     
Název:
Name:
Suchoj Su-17M2 Sukhoi Su-17M2
Originální název:
Original Name:
Сухой Су-17М2
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1975-DD.MM.1979 Dálněvýchodní strojírenský závod, Komsomolsk na Amuru /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1975-DD.MM.1979
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
268
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1973 (S-32M2)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
10445 kg 23027 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
18820 kg 41491 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,681) m 44ft 10,58in 1)
Délka:
Length:
18,868 m 61ft 10,83in
Výška:
Height:
4,857 m 15ft 11,22in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,492) m2 414.3 2) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ljulka AL-21F-3 (АЛ-21Ф-3), ťah 76,49 kN (109,83 kN s forsážou) Lyulka AL-21F-3, thrust 17195 lbf (24692 lbf with afterburner)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3770 kg 8311 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1350 km/h v ? m 838.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
220 m/s 43307.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15400 m 49869 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 30mm kanón NR-30 (2x 80 nábojov)

4000 kg výzbroje na 8 závesníkoch
- PL rakety R-60, R-3S
- rakety Ch-23
- rakety Ch-25
- rakety Ch-28 (1 ks)
- rakety S-25L (od roku 1979)
- rakety S-25LD (od roku 1985)
- bomby do kalibru 500 kg
- bloky neriadených rakiet UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- strelecký kontajner UPK-23-250, SPPU-22-01
- kazetový kontajner KMGU-1, KMGU-2
- zápalné nádrže ZB-500, ZB-500Š
2 x 30mm gun NR-30 (2 x 80 rounds)

8818 lb of ordnance, 8 hardpoints:
- AA missiles R-60, R-3S
- missiles Kh-23
- missiles Kh-25
- missiles Kh-28 (1 pc)
- missiles S-25L (from 1979)
- missiles S-25LD (from 1985)
- bombs to 500 kg calibre
- unguidet missile containers UB-32-57, UB-16-57UM, B-8M-1, S-25 (APU-68U)
- gun container UPK-23-250, SPPU-22-01
- cluster container KMGU-1, KMGU-2
- incendiary tanks ZB-500, ZB-500Sh
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Zhrnutie informácií o vývoji typovej rady v článku


Kód NATO: Fitter-D


Exportná verzia: Su-22 (S-32M2K)


1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 pri nastavení v uhle 63°
2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63°
Information about development in article


NATO code: Fitter-D


Export version: Su-22 (S-32M2K)


1) pri nastavení krídla v uhle 30°, 10,025 pri nastavení v uhle 63°
2) pri nastavení krídla v uhle 30°, 34,45 m2 pri nastavení v uhle 63°
Zdroje:
Sources:
MARKOVSKIJ Viktor, PRICHODČENKO Igor: Istrebiteľ-bombardirivščik Su-17; Eksprint 2003+ ISBN 5-94038-037-9
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#527284 Verze : 0
Su-17M2 (S-32M2, S-42)(Су-17М2 (С-32М2, С-42)) - základná verzia. Oproti predchádzajúcej verzii Su-17M1 má predĺženú nosovú časť lietadla o 200 mm a mierne zväčšenú kabínu. Lietadlo je vybavené laserovým diaľkomerom – zameriavačom FON-1400 ("Фон-1400"), optickým zameriavačom ASP-17S (АСП-17С) a kombinovaným zameriavačom PBK-Z-17S (ПБК-3-17С) Objem palivovej nádrže je zväčšený o 200 l. Prvý vzlet v októbri 1973, vyrábaný v rokoch 1975-1979. Do výzbroje oficiálne prijatý 3. februára 1976
- Su-17M2-D (Су-17М2-Д) – dopracovaný (доработанный), odlišoval sa použitím doplerovského snímača rýchlosti a uhla znosu DISS-7 (ДИСС-7) a aparatúrou navádzania rakety Ch-23 (Х-23) umiestnenou v kontajneri.
- Su-17M2R (Су-17М2Р) – prieskumná varianta, odlišovala sa možnosťou použitia podveseného prieskumného kontajnera KKR-1/54 (ККР-1/54) a stanicou vytvárania aktívneho elektromagnetického rušenia.
- Su-17UM2 – dvojmiestna výcviková verzia
- Su-22 – exportná verzia (Lýbia, Peru, Sýria, Irak)
- Su-22UM2 – dvojmiestna exportná
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#161388 Verze : 1
Shrnutí historie celé vývojové řady Suchoj Su-17/20/22 lze nalézt v tomto článku
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#179457 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/su17m2.html

Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] -


Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] -


Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] -


Suchoj Su-17M2 [kód NATO: Fitter-D] -


URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#559628 Verze : 0

Diskuse

Podle ruských pramenů a informací pilotů na ruských diskusních fórech varianta Su-17M2R neexistovala. Všechny sériové letouny Su-17M2, jejichž sériová čísla končila nulou nebo pětkou měly, podobně jako letouny Su-7BM/BKL/BMK, Su-17, Su-17M, za šachtou příďového podvozku další šachtu, ve které byl jeden fotoaparát AFA-39 pro kolmé snímkování. V internetové letecké encyklopedii Ugolok neba a dalších jsou u letounů Su-17/20/22 uváděny některé zastaralé informace, převzaté pravděpodobně z publikace Jefima Gordona a Dmitrie Komisarova "Suchoj Su-7/Su17 vydané v nakladatelství Midland Publishing v roce 2011, i když mezi prameny není uváděna. Já vycházím z nejnovější rozsáhlé monografie letounů Su-17, vydávané v letech 2011 a 2012 v časopise Aviacia i kosmonavtika včera, segodnja i zavtra od autorů Viktora J. Markovského a Igora V. Prichodčenka. V ní se v čísle 5 z roku 2012 uvádí že kontejner KKR byl vyvinut samotnou konstrukční kanceláří P.O. Suchoje a že měl být původně určen jen pro exportní varianty. První letové zkoušky na Su-20 byly provedeny v roce 1975. Teprve na konci sedmdesátých let bylo rozhodnuto o jeho použití na letounu Su-17M3. Nová verze kontejneru byla v roce 1977 zkoušena nejdříve na Su-22 (exportní verze Su-17M2) a v roce 1979 na Su-17M3 a jeho exportní verzi Su-22M. Od roku 1979 ( 1980?) byla vyráběna i průzkumná varianta Su-17M3R, později Su-17M4R, a exportní Su-22MR, Su-22M3R a Su-22M4R. Pokud si to zákazník přál, byly tyto letouny přímo dodávány v průzkumné variantě (pro sovětské a československé letectvo), všechny letouny ale mohly být přebudovány u útvarů na stíhací bombardovací verzi a naopak, protože všechny letouny už měly zabudovanou kabeláž pro ovládání kontejneru. O variantě Su-17M2R se v monografii nemluví, ostatně jejich výroba byla ukončena v roce 1977.
URL : https://www.valka.cz/Suchoj-Su-17M2-kod-NATO-Fitter-D-t41482#527115 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více