Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 301 příspěvků vloženo, 1015 editováno a 308 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - RSBN-4N (radiotechnický systém blízké navigace)

RSBN-4N (Radio Engineering System of Short-Range Navigation)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    RSBN-4N RSBN-4N
    Originální název:
    Original Name:
    РCБH-4H
    Kategorie:
    Category:
    Radionavigační zařízení radio navigation system
    Výrobce:
    Producer:
    ?, ?, (?) / ;
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Složení systému:
    Composition of System:
    1. 2x nákladní automobil Tatra T-148 VNM
    2. Dvounápravový skříňový přívěs K 66
    3. Přívěs EC ESD-20M
    1. 2x Truck Tatra T-148 VNM
    2. Trailer Van K 66
    3. Trailer EC ESD-20M
    Uživatelské státy:
    User States:


    ?
    ? -


    ?
    ? -
    Poznámka:
    Note:
    RSBN = Радиотехническая Cистема Ближней Hавигации RSBN = Радиотехническая Cистема Ближней Hавигации = Radio Engineering System of Short-Range Navigation
    Zdroje:
    Sources:
    www.valka.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41759#220442Verze : 0
    Avatar
    Radiotechnický systém blízké navigace RSBN-4N

    Pozemní zařízení je při přepravě uloženo v soupravě.
    Složení soupravy:
    - 2 automobily Tatra T-148 VNM,
    (převážejících kabeláž, antény, měniče proudu VPL-30MDP
    - 1 dvounápravový vlek s kabinou K 66-VID, -
    - 1 přívěs s EC ESD-20M.
    ***

    a) Vysílač azimutálního kanálu
    výkon: nepřetržitý 80 W, impulsní 30 kW kmitočtové pásmo 873,6 - 935,2 MHz;
    b) vysílač dálkoměrného kanálu
    výkon: impulsní 30 kW
    kmitočtové pásmo 939,6 - 1000,5 MHz.
    c) Přijímače pracuji v pásmu 770,0 - 812,8 MHz.

    Může zabezpečit v azimutálním kanálu neomezený počet, v dálkoměrném do 100 letadel.

    Dosah systému je obdobný jako u RSBN-2N. Systém lze ovládat místně, nebo dálkově do 30 km. Přenosný VIKO lze umístit až do 30 km (MT-15S na 10 m stožáru).

    Osádku systému tvořil náčelník, 2 technici, 2 eletromechanici, 2 mechanici a 2 řidiči/ strojníci elektrocentrál.

    Zdroj: MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982

    Půdorys rozmístění systému

    Celkový pohled na soupravu RSBN-4

    Souprava RSBN-4 za přesunu

    Další záběr soupravy

    Přístrojová kabina
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41759#292133Verze : 0
    Avatar
    Všechny fotky jsou z vlastního archichu

    Zdroje proudu soupravy RSBN-4

    Výnosný indikátor obzoru

    Přístrojový panel
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41759#292136Verze : 0
    Avatar
    Radiotechnický systém blízké navigace -RSBN


    (Радиотехническая Cистема ближней Hавигации)


    Systém RSBN je určen především pro bombardovací, stíhací bombardovací a dopra-vní letouny a zabezpečuje navigaci letadel vybavených palubním zařízením RSBN-2S, nebo jeho modifikacemi (RSBN-5S, RSBN-6S).

    Systém zabezpečuje za všech povětrnostních podmínek ve dne i v noci: Nepřetržitou informaci posádce letadla o poloze určování polárních souřadnic letounu (azimut, dálka) na zemi i na palubě, přivedení letadla do libovolného určeného bodu (cíle) v zóně dosahu rádiového majáku s určením (se signalizací) okamžiku přiblížení a okamžiku jeho přeletu, pozemní sledování vzdušné situace na přehledové obrazovce (IKO/VIKO), určování souřadnic a identifikaci letadel na obrazovce, které využívají systém, korekci autonomních počítačů letové trati a automatický let a také spojení s letadly.


    Systém se skládá s palubního a pozemního zařízení.


    Stručný popis činností:
    a) Určení šikmé vzdálenosti – používá se impulsní rádiový dálkoměr s principem „Dotaz – Odpověď“ z paluby letounu
    b) Určení azimutu – používá se azimutální vysílače (azimutální rotační anténa je v protivětrném krytu )
    c) Určení souřadnic na obrazovce – používá se principu dotazu ze země a odpovědi z paluby letounu. Poloha azimutální antény vůči severu je odvozena ze snímače “180“ po 2°.
    d) Identifikace letadla – provádí se vysláním příkazu pilotovi. Ten stiskne tlačítko „Opoznavanie“ a na IKO (VIKO) se u značky letadla se objeví „zdvojení“.


    Zdroj: MNO - "Systémy a prostředky RTZ" - pomůcka Let-51-70 - II.vydání R. 1982

    Informativní srovnání kompletů systémů RSBN-2 a RSBN-4 (foto www.radioscanner.ru)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41759#419491Verze : 0