Arsenal VG.33 C.1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 392 příspěvků vloženo, 2153 editováno a 3286 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Arsenal VG.33 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Arsenal VG.33 C.1 Arsenal VG.33 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Arsenal VG.33 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay /
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Nord, Sartrouville /
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Nord, Méaulte /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~22
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.04.1939
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2050 kg 4519 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2655 kg 5853 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2896 kg 6385 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,800 m 35ft 5,19in
    Délka:
    Length:
    8,550 m 28ft 0,61in
    Výška:
    Height:
    3,310 m 10ft 10,31in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,00 m2 150.69 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    189,64 kg/m2 38.84 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 12Y-31, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o výkonu 632,5 kW při 2 400 ot/min.
    Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu typu Chauviére 375
    Hispano-Suiza 12Y-31 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 850 hp at 2,400 rpm,
    driving a three-blade Chauviére 375 variable-pitch propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    400 l + 2x 100 l v přídavných nádržích 88 UK gallons (105.7 US gal) in internally tanks and 44 UK gallons (52.8 US gal) in two drop tanks
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    558 km/h v 5200 m 346.7 mph in 17060 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    487 km/h v 3300 m 302.6 mph in 10827 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,87 m/s 2533.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,40 min do 5000 m 6,40 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9500 - 11000 m 31168 - 36089 ft
    Dolet:
    Range:
    1060 km 658.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1560 km 969.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón Hispano-Suiza HS.404 ráže 20 mm, střílející v ose vrtule, 60 granátů a
    4x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech, 500 nábojů pro každý.
    One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS.404 cannon firing through the propeller hub, 60 rounds and
    four fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns, in a wings mounted, 500 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:

    ?

    ?
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, Macdonald & Co., Publishers, Ltd., 1960, ISBN: 0-356-01445-2.
    L+K 7/1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Arsenal VG-33
    www.hydroretro.net
    www.aviafrance.com
    http://www.avionslegendaires.net/arsenal-vg-33.php
    www.pilotfriend.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41881#164616Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Arsenal VG-33


    Historie:

    • Státní podnik Arsenal de l'Aéronautique ve Villacoublay vznikl v roce 1937 při znárodnění leteckého průmyslu, na rozdíl od jiných firem se v tomto případě jednalo o 100% státní podnik. Idea byla taková, že zde budou vznikat složitější projekty, než tomu bylo u ostatních firem.


    • Letouny řady VG-3x byly stíhací s celodřevěnou konstrukcí, ale s vysokou technologickou kvalitou. Pro takovou konstrukci, kde nebyly nutné dodávky duralu nebo hliníku, se na francouzském ministerstvu letectví se zcela samozřejmě našlo pochopení i na nejvyšších místech. Konkrétně ministr letectví Pierre Cote rád a nadšeně mluvil o neomezené výrobě stíhaček, které budou pro případ potřeby a když potřeba nastala, byla sjednána jen jedna objednávka na 1 000 letadel, z které bylo dokončeno asi pouze 19 letadel VG-33 a to ještě některá z nich bez zaměřovačů.


    • Je velkou škodou, že kapitulace Francie přerušila vývoj tohoto velmi zajímavého letounu se slibnými výkony. Pravdou však je, že v té době Francie neměla ani dostatek kvalitního dřeva.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41881#164697Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Tento Arsenal VG.33 sloužil u pokusné escadrilly EAA-301.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41881#532376Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41881#164699Verze : 0
    MOD
    Avatar
    VG-33 (foto Ebay.de)

    VG-33

    VG-33
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41881#189111Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Arsenalu VG-33


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41881#164698Verze : 0
    MOD