Arsenal VG.30

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 533 příspěvků vloženo, 2079 editováno a 1550 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Arsenal VG.30

Přehled verzí

    Avatar
    Arsenal VG-30 - VG-40 - přehled verzí

    Arsenal de l´Aeronautique ve Villacoublay - čistě státní podnik

    Písmena VG gen.ing.Verniss - ředitel a Jean Galtier - konstruktér

    Arsenal VG-30
    Prototyp lehkého stíhače s motorem Potez 12Dc (610 koní), motor selhal a byla zaměněn za Hispano-Suiza 12X (690 koní) a zalétán 1.10.1938. Zkoušky dopadly dobře, ale Caudron již lehké stíhače stavěl.

    Arsenal VG-31
    Prototyp stíhačky, který se zkoušel pouze v aerodynamickém tunelu, malá plocha křídel se neosvědčila a letoun nebyl zalétán. Motor Hispano-Suiza 12Y-31 (860 koní)

    Arsenal VG-32
    Prototyp stíhačky byl postaven, ale pro rychlý postup Němců nebyl již zalétán. Jednalo se o VG-33 s americkým motorem Allison V-1710-C15 (1 150 koní) a s výzbrojí dvou kanónů HS-404 a dvou kulometů MAC 34M-39. Výroba měla probíhat u fy Michaelin.

    Arsenal VG-33
    Byl objednán ve tisícikusové sérii, vyráběn měl být několika dodavateli a bylo rozestavěno asi 160 letadel. Z prototypů a několika sériových strojů sestavena zkušební eskadra EAA-301 v Orleans-Bricy.

    Arsenal VG-34
    Prototyp s výškovým motorem Hispano-Suiza 12Y-45, první vzlet se konal 20.01.1940. Trup byl z VG-33-02.

    Arsenal VG-35
    Prototyp vzniklý z VG-33-04, snad s motorem Hispano-Suiza 12Y-51 ( 1 100 koní). Nemám další informace.

    Arsenal VG-36
    Měl ve výrobě nahradit VG-33, byl aerodynamicky upraven, motor Hispano-Suiza 12Y-52 ( 1 100 koní), první vzlet se konal 14.5.1940. Max.rychlost 590 km/hod ve výšce 7 000 m.

    Arsenal VG-37
    Pouze projekt, měl to být VG-36, ale motor měl být přeplňován turbokompresorem firmy Szydlowski.

    Arsenal VG-38
    Pouze projekt, měl to být VG-36, ale motor měl být přeplňován turbokompresorem firmy Brown-Boveri.

    Arsenal VG-39
    Prototyp byl zalétán 3.5.1940, poháněl jej motor Hispano-Suiza 12Z (1 200 koní) dosahoval rychlosti 625 km/hod ve výšce 5 700 m. Posílena byla i výzbroj nově 1x HS 404 a 6x MAC 34M-39. S tímto výkonným letounem se počítalo také pro sériovou výrobu.

    Arsenal VG-40
    Pouze projekt, mělo se jednat o VG-39 s motorem Rolls-Royce Merlin III (1 030 koní) a výzbrojí 2x HS-404 a 4x MAC 34M-39, vše v křídlech.

    Zdroje:
    Letectví+Kosmonautika 7/91
    Lotnictwo Wojskowe 2/03
    G.Śliżewski: Stracone złudzenia. Polskie lotnictwo myśliwskie nad Francją w 1940 roku; FH Panda rok 2000
    W.Green a G.Swanborough: The Complete Book of Fighters; Smithmark New York rok 1994
    A.Pelletier: French Fighters of World War II in action; Squadron/Signal Aircraft No. 180; Carrollton rok 2002
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/41898#164691Verze : 0
    MOD