Arsenal VG-30 - VG-40 - přehled verzí
Arsenal de l´Aeronautique ve Villacoublay - čistě státní podnik
Písmena VG gen.ing.Verniss - ředitel a Jean Galtier - konstruktér
Arsenal VG-30
Prototyp lehkého stíhače s motorem Potez 12Dc (610 koní), motor selhal a byla zaměněn za Hispano-Suiza 12X (690 koní) a zalétán 1.10.1938. Zkoušky dopadly dobře, ale Caudron již lehké stíhače stavěl.
Arsenal VG-31
Prototyp stíhačky, který se zkoušel pouze v aerodynamickém tunelu, malá plocha křídel se neosvědčila a letoun nebyl zalétán. Motor Hispano-Suiza 12Y-31 (860 koní)
Arsenal VG-32
Prototyp stíhačky byl postaven, ale pro rychlý postup Němců nebyl již zalétán. Jednalo se o VG-33 s americkým motorem Allison V-1710-C15 (1 150 koní) a s výzbrojí dvou kanónů HS-404 a dvou kulometů MAC 34M-39. Výroba měla probíhat u fy Michaelin.
Arsenal VG-33
Byl objednán ve tisícikusové sérii, vyráběn měl být několika dodavateli a bylo rozestavěno asi 160 letadel. Z prototypů a několika sériových strojů sestavena zkušební eskadra EAA-301 v Orleans-Bricy.
Arsenal VG-34
Prototyp s výškovým motorem Hispano-Suiza 12Y-45, první vzlet se konal 20.01.1940. Trup byl z VG-33-02.
Arsenal VG-35
Prototyp vzniklý z VG-33-04, snad s motorem Hispano-Suiza 12Y-51 ( 1 100 koní). Nemám další informace.
Arsenal VG-36
Měl ve výrobě nahradit VG-33, byl aerodynamicky upraven, motor Hispano-Suiza 12Y-52 ( 1 100 koní), první vzlet se konal 14.5.1940. Max.rychlost 590 km/hod ve výšce 7 000 m.
Arsenal VG-37
Pouze projekt, měl to být VG-36, ale motor měl být přeplňován turbokompresorem firmy Szydlowski.
Arsenal VG-38
Pouze projekt, měl to být VG-36, ale motor měl být přeplňován turbokompresorem firmy Brown-Boveri.
Arsenal VG-39
Prototyp byl zalétán 3.5.1940, poháněl jej motor Hispano-Suiza 12Z (1 200 koní) dosahoval rychlosti 625 km/hod ve výšce 5 700 m. Posílena byla i výzbroj nově 1x HS 404 a 6x MAC 34M-39. S tímto výkonným letounem se počítalo také pro sériovou výrobu.
Arsenal VG-40
Pouze projekt, mělo se jednat o VG-39 s motorem Rolls-Royce Merlin III (1 030 koní) a výzbrojí 2x HS-404 a 4x MAC 34M-39, vše v křídlech.
Letectví+Kosmonautika 7/91
Arsenal de l´Aeronautique ve Villacoublay - čistě státní podnik
Písmena VG gen.ing.Verniss - ředitel a Jean Galtier - konstruktér
Arsenal VG-30
Prototyp lehkého stíhače s motorem Potez 12Dc (610 koní), motor selhal a byla zaměněn za Hispano-Suiza 12X (690 koní) a zalétán 1.10.1938. Zkoušky dopadly dobře, ale Caudron již lehké stíhače stavěl.
Arsenal VG-31
Prototyp stíhačky, který se zkoušel pouze v aerodynamickém tunelu, malá plocha křídel se neosvědčila a letoun nebyl zalétán. Motor Hispano-Suiza 12Y-31 (860 koní)
Arsenal VG-32
Prototyp stíhačky byl postaven, ale pro rychlý postup Němců nebyl již zalétán. Jednalo se o VG-33 s americkým motorem Allison V-1710-C15 (1 150 koní) a s výzbrojí dvou kanónů HS-404 a dvou kulometů MAC 34M-39. Výroba měla probíhat u fy Michaelin.
Arsenal VG-33
Byl objednán ve tisícikusové sérii, vyráběn měl být několika dodavateli a bylo rozestavěno asi 160 letadel. Z prototypů a několika sériových strojů sestavena zkušební eskadra EAA-301 v Orleans-Bricy.
Arsenal VG-34
Prototyp s výškovým motorem Hispano-Suiza 12Y-45, první vzlet se konal 20.01.1940. Trup byl z VG-33-02.
Arsenal VG-35
Prototyp vzniklý z VG-33-04, snad s motorem Hispano-Suiza 12Y-51 ( 1 100 koní). Nemám další informace.
Arsenal VG-36
Měl ve výrobě nahradit VG-33, byl aerodynamicky upraven, motor Hispano-Suiza 12Y-52 ( 1 100 koní), první vzlet se konal 14.5.1940. Max.rychlost 590 km/hod ve výšce 7 000 m.
Arsenal VG-37
Pouze projekt, měl to být VG-36, ale motor měl být přeplňován turbokompresorem firmy Szydlowski.
Arsenal VG-38
Pouze projekt, měl to být VG-36, ale motor měl být přeplňován turbokompresorem firmy Brown-Boveri.
Arsenal VG-39
Prototyp byl zalétán 3.5.1940, poháněl jej motor Hispano-Suiza 12Z (1 200 koní) dosahoval rychlosti 625 km/hod ve výšce 5 700 m. Posílena byla i výzbroj nově 1x HS 404 a 6x MAC 34M-39. S tímto výkonným letounem se počítalo také pro sériovou výrobu.
Arsenal VG-40
Pouze projekt, mělo se jednat o VG-39 s motorem Rolls-Royce Merlin III (1 030 koní) a výzbrojí 2x HS-404 a 4x MAC 34M-39, vše v křídlech.