Arsenal-Delanne 10 C.2

     
Název:
Name:
Arsenal-Delanne 10 C.2 Arsenal-Delanne 10 C.2
Originální název:
Original Name:
Arsenal-Delanne 10 C.2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
tandemové křídlo tandem wings
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1960 kg 4321 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2850 kg 6283 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,328 m 24ft 0,5in
Délka:
Length:
10.067 m 33ft 2in
Výška:
Height:
3,0 m 9ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
22,50 m2 242.19 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
126,667 kg/m2 25.94 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovám výkonu 615 kW při 2 400 ot/min a 633 kW při 2 400 ot/min v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Raitier automaticky stavitelná
Hispano-Suiza 12Ycrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 835 hp at 2,400 rpm for take-off and 860 hp at 2,400rpm at 13,123 ft,
driving a three-blade Raitier constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
600 l 132 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
550 km/h v 5415 m 341.8 mph in 17766 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
465 km/h v ? m 288.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,833 m/s 2526.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,5 min do 5000 m 6,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule
2x kulomet MAC ráže 7,5 mm v křídlech
1x zdvojený pohyblivý kulomet MAC ráže 7,5 mm na konci kabiny
One fixed forward-firing 0.79 inch HS-404 cannon,
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in a wing mounted and
one twin flexibly rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in rear cockpit.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Arsenal Delanne AC-10C.2 byl prototyp stíhačky s tandémovými křídly.


Letová vytrvalost: 1,5 h
The Arsenal-Delanne 10-C2 two-seat fighter designed by Maurice Delanne and built by the Arsenal de l'Aeronautique at Villacoublay. The Biplane or tandem wing configuration, the tandem-mounted wings providing a continuous slot effect and offering exceptional center of gravity range.


Endurance: 1 hour 30 minutes
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War: Volume One Fighters, London, Macdonald, 1967, ISBN 0-356-01445-2.
Marek Ryś, Francuskie dziwolągi: Arsenal Delanne 10C.2 i Payen Pa 22, Nowa Technika Wojskowa 10, str. 49-61, 2005, ISSN 1230-1655.
L+K 23/1970, Letadla 1939-1945, Arsenal Delanne 10C.2, Václav Němeček
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ad10.html
www.flightglobal.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164848 Verze : 0
Stručná historie:


- Francouzský konstruktér Maurice Delanne byl nadšeným zastáncem letadel s tandémovými křídly. Francie koncem třicátých let financovala všechny možné projekty a tak se dostalo peněz i na stavbu tohoto letounu, který měl sloužit jako dvoumístný stíhací, proto označení C.2.


- Ve státním podniku Arsenal vznikl jeden prototyp a byl připraven k zalétání, bohužel, postup německé armády byl rychlejší a tak se prototyp dostal do vzduchu až pod dohledem Němců v říjnu 1941. Ve Francii tak měl uskutečnit asi 15 letů o celkové délce šesti hodin. Letoun byl později přepraven do Německa, ale zde již zřejmě žádné zprávy o jeho dalším osudu nejsou.


- Ze zkoušek vyplynulo, že pro takový letoun by byl vhodnější výkonnější motor.
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164920 Verze : 0
Fotografie Arsenal-Delane C.2
Arsenal-Delanne 10 C.2 -


Arsenal-Delanne 10 C.2 -


Arsenal-Delanne 10 C.2 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164924 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Arsenal-Delanne 10 C.2 -


URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164923 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více