Cybin, Pavel Vladimírovič

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 421 příspěvků vloženo, 2253 editováno a 3273 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Cybin, Pavel Vladimírovič

Pavel Vladimirovich Tsybin / Павел Владимирович Цыбин

    Avatar
     
    Příjmení:
    Surname:
    Cybin Tsybin
    Jméno:
    Given Name:
    Pavel Vladimírovič Pavel Vladimirovich
    Jméno v originále:
    Original Name:
    Павел Владимирович Цыбин
    Fotografie či obrázek:
    Photograph or Picture:
    Hodnost:
    Rank:
    plukovník Colonel
    Akademický či vědecký titul:
    Academic or Scientific Title:
    - -
    Šlechtický titul:
    Hereditary Title:
    - -
    Datum, místo narození:
    Date and Place of Birth:
    23.12.1905 Moskva /
    23.12.1905 Moscow /
    Datum, místo úmrtí:
    Date and Place of Decease:
    04.02.1992 Moskva
    04.02.1992 Moscow
    Nejvýznamnější funkce:
    (maximálně tři)
    Most Important Appointments:
    (up to three)
    - hlavný konštruktér OKB-256
    - konštruktér výsadkových klzákov
    - chief designer of OKB-256
    - Designer airborne gliders
    Jiné významné skutečnosti:
    (maximálně tři)
    Other Notable Facts:
    (up to three)
    syn známeho hudobníka a zakladateľa ruskej národnej školy hry na flautu Vladimíra Nikolajeviča Cybina Son of Vladimir Nikolaevich Cybin - the famous musician and founder of the Russian national school games flute.
    Související články:
    Related Articles:

    Zdroje:
    Sources:
    http://www.migavia.com/engineers/tsyibin.html
    http://sm.evg-rumjantsev.ru/desingers/tsybin.htm
    ru.wikipedia.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42005#557969Verze : 0
    MOD
    Avatar
     
    Příjmení:
    Surname:
    Cybin Tsybin
    Jméno:
    Given Name:
    Pavel Vladimírovič Pavel Vladimirovich
    Jméno v originále:
    Original Name:
    Павел Владимирович Цыбин
    Všeobecné vzdělání:
    General Education:
    DD.MM.1926-DD.MM.1930 Polytechnický institut, Leningrad /
    DD.MM.1926-DD.MM.1930 Polytechnic institut, Leningrad /
    Vojenské vzdělání:
    Military Education:
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Vojenská letecká akadémia prof. N.E.Žukovského, Moskva
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Air Force Academy named after Professor NE Zhukovsky, Moscow
    Důstojnické hodnosti:
    Officer Ranks:
    DD.MM.1938 Kombrig (brigádní velitel)
    DD.MM.RRRR plukovník
    DD.MM.1938 Kombrig (Brigade Commander)
    DD.MM.RRRR Colonel
    Průběh vojenské služby:
    Military Career:
    Vyznamenání:
    Awards:
    Datum udělení
    Date of Issue
    Stužka
    Ribbon
    Název
    Name
    Poznámka
    Note


    20.03.1943
    Řád vlastenecké války 2. stupně /1943-1985/
    Order of the Patriotic War, 2nd Class /1943-1985/
    Орден Отечественной войны 2-й степени
    -


    06.04.1985
    Řád vlastenecké války 1. stupně /1985-1991/
    Order of the Patriotic War, 1st Class /1985-1991/
    Орден Отечественной войны 1-й степени
    -


    DD.MM.RRRR
    Řád rudého praporu práce /1943-1991/
    Order of Red Banner of Labour /1943-1991/
    Орден Трудового Красного Знамени
    -


    DD.MM.RRRR
    Řád rudé hvězdy
    Order of the Red Star
    Opден Красная Звезда
    -


    DD.MM.RRRR
    Řád rudé hvězdy
    Order of the Red Star
    Opден Красная Звезда
    -


    DD.MM.RRRR
    Řád rudé hvězdy
    Order of the Red Star
    Opден Красная Звезда
    -


    DD.MM.RRRR
    Leninův řád /1936-1943/
    Order of Lenin /1936-1943/
    Opден Ленина
    -


    DD.MM.RRRR
    Řád rudého praporu /1924-1943/
    Order of the Red Banner /1924-1943/
    Орден Красного Знамени
    -


    DD.MM.RRRR
    Řád rudého praporu /1943-1991/
    Order of the Red Banner /1943-1991/
    Орден Красного Знамени
    -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.migavia.com/engineers/tsyibin.html
    http://sm.evg-rumjantsev.ru/desingers/tsybin.htm
    ru.wikipedia.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42005#557998Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Pavel Vladimírovič Cybin


    Sovětský letecký konstruktér, zasloužilý činitel vědy a techniky RSFSR, laureát Leninovy ceny, inženýr-plukovník v záloze.


    Jako mnohý z pracovníků pionýrských let letectví začíná konstrukcí a stavbou kluzáků, pokračuje letouny, úspěšně bojujícími ve 2. sv. válce, a přes poválečné proudové stroje zamíří nakonec do vesmíru.


    P. V. Cybin se narodil 23. prosince 1905 v Moskvě. Jeho otec byl skladatelem, dirigentem a jedním z nejlepších hráčů na flétnu své doby. Jeho matka byla sboristkou v Bolšom těatre. Navzdory tomuto uměleckému prostředí Pavel Cybin velmi brzy začal projevovat talent pro techniku a konstrukci - obzvláště pro letectví. V roce 1920 - bylo mu 15 let - postavil svůj první závěsný kluzák vlastní konstrukce a provedl na něm zkušební let. Výsledek - zlomená noha. Jeho vlastní, nikoli kluzáku.


    V r. 1926 P. Cybin zahájil studia na leningradském Polytechnickém institutu, leteckou specializaci, která ukončil v r. 1930 získáním diplomu inženýra. Během studií Cybin vedl leningradský plachtařský klub. Vstupuje do v 1. sovětské letecké školy v Gatčině na oddělení leteckých mechaniků. V této době staví svůj první větroň Chalturinec, opravdu zdařilý kluzák, se kterým bylo provedeno mnoho úspěšných letů. Svůj další větroň - Standart - postavil společně s Olegem K. Antonovem. Kluzák byl určen pro základní výcvik pilotů. Tehdy potkal Sergeje Pavloviče Koroljova, budoucího otce sovětské kosmonautiky, a vzniklo přátelství na celý život.


    Po obdržení diplomu letecké školy v Gatčině následovala práce v oddělení školních zařízení Velitelství VVS RKKA, potom služba v Permské škole letců a techniků Námořního letectva. V r. 1938, ve věku 33 let, má Cybin už hodnost majora-komisaře brigády Kombrig). Navzdory nadějné vojenské kariéře Cybin nehodlal krotit svůj talent pro konstrukci letadel. V r. 1939 následuje přeložení do Moskvy, vstup na Vojenskou leteckou akademii prof. N. E. Žukovského. Spolu s D. N. Kolesnikovem (to je ono K v označení jejich vojenských kluzáků) pracuje na vytvoření výsadkového kluzáku KC- 20, jehož užitečné zatížení je 20 t, který si dobře vedl i v létech Velké vlastenecké války. Byl to nejtěžší z výsadkových kluzáků ve výzbroji RKKA té doby.


    Po německém útoku na SSSR byl Cybin jmenován velitelem pro pozemní zkoušky výsadkových sil a v r. 1942 řídil vzdušný most, zásobující zbraněmi a dalším materiálem partyzány v Bělorusku. Stovky tun zásob byly přepraveny i kluzáky KC-20. V r. 1944 řídil Cybin KB i se závodem v Beskudnikovu u Moskvy, kde stavěl nový těžký výsadkový kluzák C-25, schopný pojmout 25 vojáků nebo terénní vozidlo s protitankovým dělem. Jeho produkce pokračovala i po válce a do roku 1956 do výzbroje VVS dostalo víc než 500 těchto kluzáků (podle jiných zdrojů 252). Dva z těchto kluzáků byli v 50. letech i ve výzbroji čs. letectva.


    Ovšem Cybinův zájem se neomezoval jen na těžké výsadkové kluzáky. V létech 1945 - 48 v OKB P. V. Cybina podle zadání Letecko-výzkumného institutu byly vytvořeny "létající laboratoře" C- 1 ( LL 1, LL- 2 a LL- 3 ), určené k výzkumu aerodynamiky transsonických rychlostí. V letech 1947-1948 provedli zkušební piloti - Hrdinové Sovětského Svazu Sultan Amet-Chan, Sergej. N. Anochin a Nikolaj S. Rybko víc než 100 zkušeních letů, během kterých bylo na LL-3 v střemhlavém letu s pracujícím motorem docíleno rychlosti 1200 km/h (M = 0,97).


    Poválečná reorganizace průmyslu, první v historii SSSR, změnila zaměření závodu, který Cybin řídil. KB Cybina skončila činnost a závod byl převeden na civilní výrobu. P. V. Cybin se znovu spojil s S. P. Koroljovem a pracoval v jeho OKB-1 na balistických raketách R-1 a R-2. Později se podílel na kostrukci a zařazení do výzbroje střely s plochou dráhou letu kategorie vzduch-země Kometa KB A. Mikojana a S. Beriji, později ve službě až do r. 1985. Testuje i protiletadlový raketový systém SAM S-25 pro protileteckou obrany Moskvy a Leningradu.


    4. března 1954 Cybin zaslal do vlády návrh o vybudování pilotovaného nadzvukového dálkového bombardéru s rychlostí letu 3000 km/h, praktickým dostupem 30 000 m a doletem 14 000 km. Práce nad předprojektem tryskového letadla pod vedením P. V. Cybina prováděla ve Středisku pro novou techniku CAGI skupina odborníků, složená z V.B. Šavrova, A. S. Kondratěva, O. V. Jelisejeva, I. K. Kostěnka aj.


    23. května 1955 vyšel výnos Státního výboru pro leteckou techniku (GKAT) při Radě Ministrů SSSR o organizaci OKB- 256 na bázi závodu č. 256 v městě Podbereže i výstavbě RS. Do vedení OKB nastoupil P. V. Cybin, hlavní konstruktér, jeho zástupci se stali: A. G. Goljajev - na všeobecné problémy, B. A. Merkulov - za vědu, I. A. Jakovlev - ze speciální výbavu a systémy, - a také V. B. Šavrov, náčelník konstrukčního oddělení. O pozici Cybina vypovídá i fakt, že náčelníku nové OKB byla dána volná ruka pro "lov" hlav, vedl nábor v co nejširším měřítku. Pro vytvoření kádru nově vznikajícího OKB hlavním konstruktérům jiných OKB byl dáno direktivou vyčlenít lidi, být připraven na rozsáhlý pohyb pracovníků, v OKB-256 hledali nejlepší mladé odborníky.


    Projektů bylo několik: Strategický průzkumník a bombardér RS, těžká řiditelná reaktivní střela RSS (S 30). Ty musely startovat ve vzduchu z letadel - nosičů Tu 95N nebo A 57 R. L. Bartiniho. Pro ověření startovacího a přistávacího režimu výškového nadzvukového strategického proudového průzkumného letadla RSR s rychlostí M = 3 byla postavena a s úspěchem vyzkoušena zmenšená varianta NM-1 .


    V r. 1958 nabídl Cybin po dohodě s hlavním konstruktérem S. P. Koroljovem projekt pilotovaného kosmického raketoplánu RKA, schopného se vrátit z oběžné dráhy na Zem. Cílem projektu ze 17. května 1959 bylo dostat člověka na oběžnou dráhu kolem Země. Raketoplán o hmotnosti 3,5 tuny měl být vynesen na orbitu raketou Vostok na let o trvání 24-27 hodin. Raketoplán měl být dlouhý 9 m, 3 m široký a 1,7 m vysoký. Trup byl z oceli s tepelným krytem, skládajícím se z vrstva křemíku o tloušťce 100 mm, doplněný o vrstvu jemného vlákna o tloušťce 70 mm a chlazení vzduchem. Příď měla být chlazena tekutým lithiem, náběžné hrany byly z oceli. I křídla byla z oceli, rozpětí 7,5 m dávalo nosnou plochu 8,7 m², byla využita až po návratu do atmosféry, zatím se skrývala v aerodynamickém stínu trupu. Pilot seděl na vystřelovací sedačce a měl k dispozici 2 boční okénka a jedno před sebou s astroorientačním zařízením. Ale v říjnu 1959, v rámci tehdejší redukce sovětského zbrojního průmyslu, byla jeho kancelář zavřena, a vše předáno zpočátku OKB-23 V. M. Mjasiščeva. Zde Cybin pokračuje práci na KR M 44 a VKS M 48, ale na podzim 1960 se z OKB- 23 stává filiálka OKB-52 V. N. Čeloměje. Čeloměj v dubnu 1961 ukončil práci jak na M-48, tak na R 020. Fakt srozumitelný každému, kdo zná vzájemnou rivalitu, averzi až nepřátelství mezi Koroljovem a Čelomějem.


    Po ukončení projektu a uzavření OKB-256 na konci roku 1960 se Cybin vrací do OKB-1 jako zástupce S. P. Koroleva - svého starého přítele. Zkušenosti, získané při vytvoření RSR, využije při konstrukci první sovětské průzkumné družice Zenit, schválené do výzbroje v r. 1964. Potom následovala práce na bezpilotní modifikaci kosmického korábu Vostok, spojovací družici Molnija a kosmických lodích Sojuz a Sojuz-T, stejně jako na nepříliš známém návrhu vojenské orbitální stanice Zvězda. Od r. 1974 se stal zástupcem Hlavního konstruktéra, a potom vědeckým konzultantem projektu Buran. V posledních létech života (od 1986) P. V. Cybin vedl vědecko-výzkumné práce v oblasti stavby jednostupňového letadla NPO Eněrgija, určeného pro let v atmosféře i kosmickém prostoru.


    P. V. Cybin zemřel 4. února 1992, nepříliš znám veřejnosti, ale po bohatě naplněném životě. I když širší veřejnosti zůstal prakticky neznámým, dočkal se splnění snů mnoha konstruktérů - jeho projekty nejen že překročily prototypové stadium, ale byly vyráběny a úspěšně sloužily svému účelu. Byl plukovníkem a laureátem Leninovy ceny. Za bojové i pracovní zásluhy byl Pavel Vladimírovič Cybin vyznamenán Leninovým řádem, dvěma bojovými řády Rudé hvězdy, řádem Rudé hvězdy, dvěma řády Vlastenecké války, pracovním řádem Rudého praporu a mnoha dalšími vyznamenáními.


    http://sergib.agava.ru
    http://prototypes.free.fr/nm1/nm1-7.htm
    www.airwar.ru
    http://sergib.agava.ru/russia/tsybin/tsybin.htm




    Na závěr několik Cybinových méně známých poválečných prací:
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42005#165359Verze : 4