Lioré et Olivier LeO 453

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 607 příspěvků vloženo, 1856 editováno a 1009 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Lioré et Olivier LeO 453

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lioré et Olivier LeO 453 Lioré et Olivier LeO 453
    Originální název:
    Original Name:
    Lioré et Olivier LeO 453
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1947-DD.MM.1947 Atelier industriel de l'aéronautique de Maison-Blanche, Alger /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1947-DD.MM.1947
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    40 konverzí LeO 451
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3? + 10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11400 kg 25133 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,520 m 73ft 10,61in
    Délka:
    Length:
    17,170 m 56ft 3,98in
    Výška:
    Height:
    5,240 m 17ft 2,3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    68,00 m2 731.95 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1830-43 o vzletovém výkonu 895 kW
    třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček
    Pratt & Whitney R-1830-43, take-off power 1200 hp
    three-bladed constant-speed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    400 km/h v ? m 248.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    3500 km 2174.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Larivière, Paris 1986.
    Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
    Danel, Raymond. The Lioré et Olivier LeO 45 Series, Profile No.173. Profile Publications, Leatherhead 1967.
    www.historyofwar.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42084#500636Verze : 0
    MOD
    Avatar
    História a použitie:
    V roku 1946 bola z jednoho lietadla LeO 451 v Alžírsku demontovaná výzbroj a lietadlo bolo experimentálne prestavané na rýchlostné transportné lietadlo. Z dôvodu problémov s pôvodne uvažovanými motormi Gnome-Rhone 14N boli na prototype použité motory Pratt & Whitney R-1830-67 s výkonom 1200 hp. Tento stroj mohol prepraviť 6 cestujúcich s cestovnou rýchlosťou 400 km/hod na vzdialenosť 3500 km. Lietadlo dostalo označenie LeO 453.
    V priebehu roku 1947 bolo postupne prestavaných ďalších 39 lietadiel, ktorým boli pridelené nové výrobné čísla od 2 do 40 bez ohľadu na pôvodné výrobné čísla. Prvých 30 prestavaných strojov bolo odovzdaných Arme del'Air (Francúzkemu letectvu). Z týchto strojov bola časť uložená v skladoch EAA 1/615 a 3/615 a zvyšok bol zaradený do služby u rôznych jednotiek vo Francúzku a v kolóniách - GLA 45 (Groupe de Liaison Aerienne) (Bufarik), GLA 46 (Rabat), GLA 47 (Tunis), GLA 48 (Dakar), GLA 49 (Brazzaville). Ďalšie vyrobené stroje boli prispôsobené na špeciálne vyhľadávaco-záchranné operácie s ôsmimi členmi posádky, vrátane troch pozorovateľov a v priestoroch bývalej bombovnice boli uložené tri záchranné člny. Lietali v zostave SASM 98 (Istree) a SASM 99 (Maison Blanche v Alžírsku. )
    LeO 453 s výrobnými číslami nad 35 boli do júna / června /06 1951 zaradené v Esc. 11S (Aeronavale), následne krátko pôsobili ako vyhľadávaco-záchranné lietadlá a začiatkom roku 1952 boli odovzdané GLA 45.
    Z 22 LeO 453, ktoré sa nachádzali vo výzbroji na konci 40-tych rokov slúžilo v roku 1952 ešte 13 kusov. 2 stroje boli v GLA 48 a 11 v GLA 45, do ktorej boli zaradené aj stroje, používané na námorné záchranné operácie. Medzi rokmi 1952-54 sa v zostave GLA 45 nachádzali lietadlá s výrobnými číslami 5, 13, 16, 17, 18, 23, 25, 27, 28, 30, 35, 38 a 39.
    Začiatkom roku 1956 bola GLA 45 rozpustená a jedinou jednotkou vybavenou lietadlami LEO 453 zostala GLA 48. V zostave tejto jednotky bolo celkom 8 ks LeO 453 a niekoľko AAC-1 Toucan (transportné Ju 52/3m francúzskej výroby). Vojenská kariéra LeO 45 sa pomaly chýlila k záveru, keď posledné dve lietadlá boli v zostave GLA 48 boli uznané za olietané a neschopné ďalšej služby v septembri / září / 09/1957 (v apríli / dubnu /04/1957 lietali ešte lietadlá s číslami 5, 12, 15, 17 a 30).
    Niekoľko strojov sa využívalo aj v civilnom sektore. Dva stroje LeO-453, reg. č. F-BBYV (N.31) a F-BBYY, spolu s dvoma lietadlami B-17 boli od roku 1947 využívané 4. Esc. GEP (Groupe d'Escadrilles Photographiques) (Creil), ktorá plnila kartografické úlohy pre IGN (Institut Geographique Nationale) (v 3. Esc. GEP slúžilo aj 5 kusov LeO 455F (LeO 455Ph) s č. 1-5, reg.č. F-BBLD, F-BBTM, F-BBTN, F-BBTO a F-BCAG).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42084#165948Verze : 0
    MOD
    Avatar
    LeO 453 zo zostavy SASM 99 pri misii SAR (Search and Rescue).

    LeO 453 (zdroj: S.A.S.M. 99)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42084#165950Verze : 0
    MOD