Název: Name: | Supermarine Southampton Mk.I | Supermarine Southampton Mk.I |
Originální název: Original Name: | Supermarine Southampton Mk.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1925-DD.MM.1926 Supermarine Aviation Works Ltd., Woolston | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1925-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 28 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.03.1925 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4082 kg | 9000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6500 kg | 14330 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6895 kg | 15200 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22.860 m | 75ft |
Délka: Length: | 15.57 m | 51ft 1in |
Výška: Height: | 6.220 m | 20ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 134.52 m2 | 1448 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 48,29 kg/m2 | 9.89 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Napier Lion V, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W s atmosferickým plněním o výkonu 350 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Napier Lion V, twelve-cylinder water-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) rated 470 hp, driving two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 173.8 km/h v 0 m | 108 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | min to ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4267 m | 14000 ft |
Dolet: Range: | 1448.4 km | 900 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm. Pumový náklad: do celkové hmotnosti 500 kg. | 3x flexible .303 Lewis machine gun 1100 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Konstruktérem byl R. J. Mitchell (konstruktér Spitfirů) Prvních šest letounů bylo objednáno v srpnu 1924 přímo z "prkna" - bez stavby protototypu, poté nísledovala další dodávka a poslední ze Southamptonů byl dodán do konce roku 1926. Letouny měly celodřevšné dvojité trupy. Tyto letouny byly později přestavěny v mateřské továrně do podoby Mk.II (nové motory a kovový trup). První jednotkou, která měla Southamptony ve výzbroji, byla 480. letka CAF (Coastal Reconnaissance Flight), od ledna 1929 201. peruť. | The Southampton was designed by the team of R. J. Mitchell. The first six Southampton Is were ordered off the drawing board in August 1924. A second order for twelve Southampton Is was placed in July 1925, and all 18 aircraft had been delivered by the end of 1926. Most of the Southampton Is were later returned to Supermarine and given metal hulls and new engines to bring them up to the Mk II standard. The Mk I entered service with No.480 (Coastal Reconnaissance Flight), which in January 1929 became No.201 Squadron. |
Zdroje: Sources: | Andrews a Morgan, Supermarine Aircraft since 1914, Putnam 1981 - ISBN 0-370-10018-2 www.ne.jp www.rafmuseum.org.uk www.britishaircraft.co.uk www.adf-serials.com - foto www.bredow-web.de - foto http://www.cofe.ru/avia/S/S-229.htm avia.russian.ee |