Short Type 184

     
Název:
Name:
Short Admiralty Type 184 Short Admiralty Type 184
Originální název:
Original Name:
Short Admiralty Type 184
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1915-DD.MM.191R Short Brothers Ltd., Rochester /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Short Brothers Ltd., Eastchurch /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Brush Electrical Engineering Co. Ltd., Loughborough /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co. Ltd., Norwich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Phoenix Dynamo Manufacturing Co. Ltd., Bradford /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Robey & Co. Ltd., Lincoln /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Frederick Sage & Co. Ltd., Peterborough /
DD.MM.1916-DD.MM.191R S E Saunders Ltd., East Cowes /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Supermarine Aviation Works Ltd., Woolston /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil /
DD.MM.191R-DD.MM.191R J Samuel White & Co. Ltd., Cowes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1915-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
910:
117 Short
150 Brush
12 Mann Egerton
62 Phoenix
255 Robey
82 Sage
80 Saunders
30 Supermarine
12 Westland
110 White
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1915
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1680 kg 3703 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2433 kg 5363 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
19.36 m 63 ft 6 ¼ in
Délka:
Length:
12.38 m 40 ft 7 ½ in
Výška:
Height:
4.11 m 13 ft 6 in
Plocha křídla:
Wing Area:
63.92 m2 688 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Sunbeam Mohawk o výkonu 168 kW nebo
Sunbeam Gurkha o výkonu 179 kW nebo
Sunbeam Maori I o výkonu 194 kW nebo
Sunbeam Maori III o výkonu 205 kW nebo
Renault o výkonu 179 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
Sunbeam Mohawk, power 225 hp or
Sunbeam Gurkha, power 240 hp or
Sunbeam Maori I, power 260 hp or
Sunbeam Maori III, power 275 hp or
Renault, power 240 hp
four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1421) km/h v 610 m 88.51) mph in 2000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.582) min do 610 m 8.582) min to 2000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2743 3) m 90003) ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v zadní kabině na oběžném kruhu Scarff


1x 14in torpédo nebo
1x 236kg bomba nebo
4x 51kg bomba nebo
1x 136kg hlubinná puma
1x flexible .303 Lewis machine gun on Scarff mounting in the rear cockpit


1x 14in torpedo or
1x 520 lb bomb or
4x 112 lb bomb or
1x 300 lb depth charge
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
1) s motorem Maori I; 129 km/h s motorem Renault
2) s motorem Maori I; 8 min 15 s s motorem Renault
3) s motorem Maori I; 1737 m s motorem Renault


Vytrvalost: 5 h s Renaultem, 2,25 h s Maori
1) with Maori I engine; 80 mph with Renault engine
2) with Maori I engine; 8 min 15 s with Renault engine
3) with Maori I engine; 5700 ft with Renault engine


Endurance: 5 hr with Renault, 2.25 hr with Maori
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. Short 184, Windstock Datafile No.85. Albatros Productions, Berkhampsted 2001. ISBN 1-902207-36.
Bruce, J. M. The Short 184, Profile No.74. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Mason, Francis K. British Bombers since 1914, Putnam, London 1994, ISBN 0-85177-861-5.
www.flightglobal.com
http://www.airwar.ru/enc/other1/s184.html
http://www.aviastar.org/air/england/short-184.php

Short Type 184 -


Short Type 184 -


Short Type 184 -


Short Type 184 -


Short Type 184 -


URL : https://www.valka.cz/Short-Type-184-t42279#378912 Verze : 0
Short S.184


Na počátku války byl admiralitou objednán dvoumístný torpédonosný letoun, zadání přijala firma Short Brothers v Rochesteru a na základě prototypů S.135, S.136 a S.137 vytvořila jeden ze svých nejúspěšnějších typů. Short 184 byl poprvé zaveden do služby v RNAS na počátku roku 1915 a prodělal velmi úspěšnou kariéru a sloužil až do uzavření příměří. Postaveno bylo 936 kusů. Někdy je také uváděn jako Short 225 nebo jako 225 hp Short, podle výkonu motoru Sunbeam Maori, který poháněl první stroje. Pozdější stroje již výkonově nedostačovaly, dostávaly proto jiné motory, např. Rolls-Royce Eagle. Short 184 byl prvním letounem, který potopil nepřátelskou loď pomocí torpéda (v srpnu 1915 jeden ze strojů lodi HMS Ben-My-Chree v Egejském moři). Přes tyto úspěchy byl ale převážně používán jako průzkumný a bombardovací, v průzkumné roli se účastnil i bitvy u Jutska. Po válce se dostaly některé stroje i do výzbroje dalších zemí, ještě za války vznikla také pozemní verze pro RFC, pojmenovaná Short Bomber.


Přehled výrobců a vyrobených kusů:
117 - Short Bros, Rochester
150 - Brush Electrical Engineering Co Ltd
12 - Mann, Egerton & Co Ltd
62 - Phoenix Dynamo Manufacturing Co Ltd
208 - Robey & Co Ltd
82 - Frederick Sage & Co Ltd
80 - S E Saunders Ltd
30 - Supermarine Aviation Works Ltd
12 - Westland Aircraft Works
110 - J Samuel White & Co Ltd


Zdroj:
http://www.aviastar.org/air/england/short-184.php
http://www.airwar.ru/enc/other1/s184.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Type_184
www.britishaircraft.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Short-Type-184-t42279#250822 Verze : 0
.
Short Type 184 - Short 184, výrobní číslo S.106, sériové číslo 184. První vyrobený exemplář, který byl někdy počátkem roku 1915 vyfotografován při spouštění na vodu v Rochesteru. Již při tomto spouštění byl vyzbrojen 14palcovým torpédem. Letoun má křidélka pouze na horním křídle, pozdější vyrobené kusy již měly křidélka na obou křídlech. Stroj létal kompletně v barvě materiálu a nese nestandardní výsostné označení. Na bocích trupu britská vlajka Union Flag, zatímco na horní křídle shora a spodním křídle zespodu byly údajně umístěny kokardy tvořené pouze vnějším červeným kruhem s bílým středem.

Short 184, výrobní číslo S.106, sériové číslo 184. První vyrobený exemplář, který byl někdy počátkem roku 1915 vyfotografován při spouštění na vodu v Rochesteru. Již při tomto spouštění byl vyzbrojen 14palcovým torpédem. Letoun má křidélka pouze na horním křídle, pozdější vyrobené kusy již měly křidélka na obou křídlech. Stroj létal kompletně v barvě materiálu a nese nestandardní výsostné označení. Na bocích trupu britská vlajka Union Flag, zatímco na horní křídle shora a spodním křídle zespodu byly údajně umístěny kokardy tvořené pouze vnějším červeným kruhem s bílým středem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Short-Type-184-t42279#569233 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více