Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 301 příspěvků vloženo, 1015 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Sopwith TF.2 Salamander

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith TF.2 Salamander Sopwith TF.2 Salamander
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith TF.2 Salamander
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston /
    DD.MM.1918-DD.MM.191R Glendower Aircraft Co. Ltd., South Kensington /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    158:
    108 Sopwith
    50 Glendower
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    26.05.1918
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    840 kg 1852 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1185 kg 2613 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.18 1) m 30ft 1.5in1)
    Délka:
    Length:
    5.94 m 19ft 6in
    Výška:
    Height:
    2.9 m 9ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.27 m2 272 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bentley B.R.2 o výkonu 172 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Bentley B.R.2, power 230 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    - 29 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    201.2 km/h v 152 m 125 mph in 500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    178.6 km/h v ? m 111 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9.5 min do 1981 m 9.5 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3962 m 13000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,7mm kulomet Vickers


    4x 9kg bomba
    2x fixed .303 Vickers machine gun


    4x 20 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:

    (1 zkoušen)
    (1 zkoušen)

    (1 evaluated)
    (1 evaluated)
    Poznámka:
    Note:
    1) 6,46 m s vyváženými křidélky


    Vytrvalost: 2 h
    1) 21ft 2,5in with balanced ailerons


    Endurance: 2 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.britishaircraft.co.uk
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/salam.html


    Třetí prototyp v pokusné kamufláži, složené ze čtyř barev oddělených černou linkou. Toto schéma bylo použito na velké části Salamandrů.

    Salamander v konečné podobě s vyváženými křidélky a upravenou směrovkou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42286#397006Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith Salamander představuje první pancéřovaný bitevní letoun ve službách RFC/RAF (tehdy se pro tento typ letounů používalo označení T.F. - trench fighter). Požadavek na stavbu nového bitevního letounu určeného pro přímou podporu vlastních vojsk a útoky na nepřátelské pozemní jednotky dostala továrna Sopwith Aviation Company v lednu 1918. Původní zadání požadovalo modifikaci letounu Sopwith Camel na bitevní letoun ale firma Sopwith Aviation Company se rozhodla raději přestavět modernější letoun Sopwith Snipe. Ten dostal pancéřované sedadlo pilota, pancéřování palivové nádrže a pancéřové pláty na boky pilotní kabiny (odtud hranatý tvar letounu oproti Snipe). Výzbroj zůstala zachována jako u Snipe (původně se uvažovala zástavba čtyř kulometů Lewis na podvozek ale ta se díky své velké hmotnosti neuskutečnila) s tím rozdílem že letoun měl zdvojnásobenou zásobu munice pro kulomety (1000 nábojů na zbraň).
    První vzlet Salamanderu proběhl v 27.dubna 1918 a letoun byl ihned zaveden do sériové výroby z níž vzešlo 526 vyrobených letounů (výroba byla zastavena v listopadu 1919). Na frontu se první bojové letouny dostaly až v srpnu 1918 ale jejich masovému nasazení proti nepřátelským jednotkám zabránil konec války.

    Zdroje:
    www.wikipedia.org
    www.letouny.webz.cz
    V.Němeček: Vojenská letadla I
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42286#185659Verze : 0
    Avatar
    Fotky převzaty ze serveru www.earlyaviator.com.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42286#199715Verze : 0
    Avatar
    Ku koncu roku 1917 sa neustále zvyšovala potreba opancierovaného lietadla na útoky proti pozemným cielom, nakoľko straty pri takýchto útokoch rástli. A tak bol Sopwith v januári 1918 požiadaný vyvinúť takéto lietadlo. Preto bol ešte v priebehu nasledujúceho mesiaca vybavený štandartný F.1 Camel prídavným pancierom a tromi guľometmi. Dostal označenie T.F.1 (Trench Fighter 1). Armáda však mierne upresnila požiadavku na lietadlo využívajúce motor Bentley B.R.2. To vyradilo z hry Camel. Sopwith preto urýchlene upravil Snipe do podoby T.F.2 Salamander. Opticky boli lietadlá prakticky zhodné, iba Salamander pôsobil vďaka pancierovým plechom o sile 6-11mm hranatejšie (vpredu nad motorom 8mm, zospodu 11mm, po bokoch 6mm a zozadu 10mm + ďalší plát o sile 6mm). Lietadlo značne zlepšilo ochranu pilota nakoľko malo pancierovanú ochranu sedadla pilota, opancierované palivové nádrže a pancierové pláty na boku pilotnej kabíny. Výzbroj dvoch synchronizovaných guľometov Vickers ráže 7,7mm mala byť doplnená ďalším guľometom Lewis umiestneným hore nad vrchným krídlom. Nakoľko sa však ďalej nechcela zvyšovať váha lietadla, padlo rozhodnutie iba zvýšiť zásobu nesenej munície dvoch synchronizovaných guľometov na 1000 nábojov. Okrem toho Salamander mohol niesť štyri 11kg bomby na závesníkoch na spodnom krídle. Zalietaný bol 27. apríla 1918 a prakticky okamžite bola zadaná veľká objednávka. Celkovo boli postavené štyri prototypy a bolo vykonaných niekoľko úprav za účelom odstránenia problémov s letovou stabilitou. Na výrobe sa podielali aj ďalšie spoločnosti a to Air Navigation Co, Glendower Aircraft, National Aircraft, Palladium Autocars a Wolseley Motors. Do 31. októbra 1918 dostalo RAF 31 Salamandrov, čo nestačilo na vyzbrojenie jednej squadrony. Napriek tomu, že sa vojna skončila objednávka nebola úplne stornovaná a tak Sopwith celkovo dodal 334 lietadiel a iné spoločnosti ďalších 85 lietadiel. Salamander bol zaradený do výzbroje nasledovných jednotiek: No. 86 Squadron RAF, No. 95 Squadron RAF a No. 157 Squadron RAF. Slúžili až do polovice dvadsiatych rokov. Jeden kus bol dodaný do USA a ešte v roku 1926 sa nachádzal na letisku McCook.

    [zdroj:
    avia.russian.ee
    http://www.earlyaviator.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sopwith_Salamander


    Salamander v nezvyklej kamufláži
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42286#232547Verze : 0