úsek 5 Vranov
Stavební úsek 5 navazuje na západě za Podhradím n. D. na stavební úsek 3 Jemnice. Řídká linie objeků se táhne podél levého břehu Vranovské přehrady až k hrázi. Regulace průtoku Dyje měla velký význam pro obranu v úseku III. sboru. Proto byla věnována zvýšená pozornost obraně hráze. Bylo vybudováno předmostí před hrází. Na východ od přehrady se obranná linie táhne podél řeky Dyje a nedaleko Znojma navazuje na stavební úsek 7/I.
Stavební úsek 5 Vranov patří k nejzajímavějším úsekům LO v ČR. Vyskytuje se zde velký počet různých atypických objektů:
LO vz. 37 C-180
dvoupatrový LO vz. 37A-160X
LO vz. 37 C s odvětráváním střílny
LO vz. 36 jednostřílnový (samozřejmě nebyl budován v rámci stav. úseku 5, ale nachází se v této oblasti)
Objekty pouze s jedním periskopem atd.
Linie LO je obecně v naprosté většině tvořena typem A. V rámci úseku 5 se vyskytuje velké množství jiných typů LO vz. 37.
Při projektování linie před hrází Vranovské přehrady bylo ve velké míře využito čelních a kosých paleb.
Stavební úsek 5 navazuje na západě za Podhradím n. D. na stavební úsek 3 Jemnice. Řídká linie objeků se táhne podél levého břehu Vranovské přehrady až k hrázi. Regulace průtoku Dyje měla velký význam pro obranu v úseku III. sboru. Proto byla věnována zvýšená pozornost obraně hráze. Bylo vybudováno předmostí před hrází. Na východ od přehrady se obranná linie táhne podél řeky Dyje a nedaleko Znojma navazuje na stavební úsek 7/I.
Stavební úsek 5 Vranov patří k nejzajímavějším úsekům LO v ČR. Vyskytuje se zde velký počet různých atypických objektů:
LO vz. 37 C-180
dvoupatrový LO vz. 37A-160X
LO vz. 37 C s odvětráváním střílny
LO vz. 36 jednostřílnový (samozřejmě nebyl budován v rámci stav. úseku 5, ale nachází se v této oblasti)
Objekty pouze s jedním periskopem atd.
Linie LO je obecně v naprosté většině tvořena typem A. V rámci úseku 5 se vyskytuje velké množství jiných typů LO vz. 37.
Při projektování linie před hrází Vranovské přehrady bylo ve velké míře využito čelních a kosých paleb.