Jian-6 (J-6, alebo F-6 pre export) - Čínska verzia Sovietskeho lietadla MiG-19.
Verzie:
http://www.sinodefence.com/airforce/fighter/j6.asp
Verzie:
Typ | Prvý zlet | Popis |
J-6 | 30. 9. 1959 | Také Dongfeng-102 a Typ 59, licenční varianta MiG-19S. Kvůli mizerné kvalitě výroby způsobené "Velkým skokem vpřed" 1960 práce přerušeny, obnoveny 1964 sruskou pomocí. postaveno několik set strojů. |
J-6A | 19. 12. 1958 | Také Dongfeng-103 a Typ 59A. Čínský ekvivalent MiG-19P. nadzvukový stíhač s omedzenou působností za zhoršeného počasí. Vyzbrojený dvěma 30 mm kanony v křídlech a vybavený střeleckým rádiolokátorem RP-1 (dosah 2 km). Výroba v závodoch v Šen-jangu a Nan-čchangu, ukončena ve prospěch J-6B. Postaveno 90 ks, v 70. letech závodem v Kuej-čou upraveny pro rakety PL-2. |
J-6B | 1963 | Také Dongfeng-105 a Typ 59B. Čínský ekvivalent MiG-19PM. Stavěn v Nan-čchangu, po dokončení 19 strojů výroba přerušena, v 70. leteech krátce obnovena. Snad několik desítek strojů. |
J-6C | 6. 8. 1969 | Modernizovaná verze J-6 s novým motorem, pouzdrem s brzdícím padákem přesunutým do kořene směrovky a dalšími menšími úpravami. Hlavní varianta, postaveno cca 3300 ks. |
JZ-6 | 1967 | Taktická průzkumná varianta s pěti fotokamerami v přídi, 50 ks. |
J-6 I | 2. 08. 1966 | Výškové přepadové stíhací letadlo, odlehčené, s přepracovanou přídí s malým regulačním kuželem. 1 ks, někdy uváděno 12. |
J-6 II | 25. 3. 1969 | Úprava J-6 I s odlišnou přídí s čtyřpolohovým regulačním kuželem, zesílená výzbroj. 1 nebo 2 prototypy. |
J-6 III | 5. 8. 1969 | Úprava J-6 II s kratším křídlem o větší hloubce, opět upravenou přídí a radiolokačním dálkoměrem LCF-6 v kuželi. 303 ks, výroba předčasně ukončena kvůli špatné kvalitě, pro provoz musely být několikrát přestavěny. |
J-6 IIIC | 1971 | Konverze J-6 III, s upravenou přídí a hydraulikou. |
J-6 IIIG | 1. 08. 1974 | Další konverze J-6 III s odlišnou přídí, kromě dalších menších změn přidány na konce křídel lišty pro rakety PL-2. 5 ks. |
J-6 IV | 24. 9. 1976 | Nadzvukový stíhač do každého počasí vyvinutý z J-6 III, se dvěma 30 mm kanony a rádiolokátorem. 7 ks |
JJ-6 | 6. 11. 1970 | Dvoumístná cvičná varianta, 886 ks. |
F-6 | ? | Exportní označení J-6 |
F-6C | ? | Exportní označení J-6C |
FT-6 | ? | Exportná označení JJ-6 |
BW-1 | 5. 11. 1988 | Zkušební letadlo vybavené technologií Fly-by-wire, konverze z JJ-6. Místo zadního sedadla se nacházela měřící a testovací výstroj. Testy probíhaly v leteech 1988-1989. Letadlo bylo řízeno dvěma nezávislými systém - mechanickým a elektronickým. |