Walter Mikron III

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 379 příspěvků vloženo, 2091 editováno a 3222 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Walter Mikron III

M130

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Walter Mikron III Walter Mikron III
    Originální název:
    Original Name:
    Walter Mikron III
    Kategorie:
    Category:
    invertní řadový motor inverted in-line engine
    Výrobce:
    Producer:
    01.06.1946-DD.MM.1948 Letecké závody n.p., Praha-Jinonice /
    10.11.1948-26.07.1949 Závod Jana Švermy, Praha-Jinonice /
    27.06.1949-DD.MM.1963 Motorlet, Praha-Jinonice /
    DD.MM.1984-DD.MM.RRRR Aerotechnik, Kunovice /
    DD.MM.1999-DD.MM.RRRR Parma-Technik s.r.o., Luhačovice
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1948-DD.MM.1950
    DD.MM.1985-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    103 (1948-1950)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1946
    Použití:
    Use:
    Avia Av-36 Bojar
    Praga E-114M Air Baby
    L-13SW Vivat
    XL-13B
    Utility Mk. 1
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    4
    Hmotnost:
    Weight:
    59,3 kg 131 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    925 mm 3ft 0,42in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    351 mm 1ft 1,82in
    Celková výška:
    Overall Height:
    530 mm 1ft 8,87in
    Vrtání:
    Bore:
    90 mm 3,54in
    Zdvih:
    Stroke:
    96 mm 3,78in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    2,44 l 148.9 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    bezolovnatý benzín, min. 72 oktánů unleaded gasoline, min 72 Octane
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    karburátor Carburetor
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6:1 6:1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    atmosférické athmospheric
    Chlazení:
    Cooling:
    vzduchem Air-Cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    47.8 kW při 2600 ot/min 64.11 bhp at 2600 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Jmenovitý výkon 47,8 kW/65 k
    Cestovní výkon 35,3 kW/48 k
    Spotřeba při cestovním režimu 333 g.h-1.kW-1/245 g.h-1.k-1

    Modernizované verze:
    Mikron IIIA
    Mikron IIIAE
    MIkron IIIB - 55kW (75k)
    Mikron IIIC UL - 60kW (81k)

    Modernizace Walter Mikron II
    Moderniztion of Walter Mikron II
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Walter_Mikron
    http://www.chilton-aircraft.co.uk/engines.html
    www.vutbr.cz
    http://www.parmatechnik.cz/historie/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#530678Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled z pravé strany
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#167510Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled z levé strany
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#167511Verze : 0
    MOD
    Avatar
    celkový pohled
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#167512Verze : 0
    MOD
    Avatar
    pohled zezadu
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#167514Verze : 0
    MOD
    Avatar
    VLM Kbely 13. 6. 2011.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#413287Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mikron IIIA bola vylepšená verzia motoru Mikron III. Vznikla prekresľovaním výkresov starého motora v Svazarme. Bolo vylepšené rebrovanie hlav valcov, valcov a sacie potrubie bolo upravené na iný karburátor od firmy Motor České Budějovice. Boli aj vypracované nové technické podmienky pre jeho výrobu a prevádzku. Prvé kusy verzie IIIA boli vyrobené v Aerotechnik Kunovice, závod Moravská Třebová. Typové osvedčenie získal motor v decembri (prosinci) roku 1985.


    Neskôr bol motor modernizovaný - Mikron IIIAE dostal elektrický spúšťač a alternátor, Mikron IIIB má naviac zvýšený výkon na 55kW (75k), v roku 2007 bol uvedený na trh modernizovaný motor v kategórii UL s označením Mikron III C UL s výkonom 60kW (81k). Varianty boli certifikované podľa predpisu JAR 22.


    V roku 1999 prešla výroba, opravy a vývoj motorov do firmy PARMA-TECHNIK, s.r.o. zo sídlom v Luhačoviciach. Prevádzka zostala v pôvodných priestoroch v Moravskej Třebovej, v apríli 2009 sa presťahovala do areálu letiska Staré Město (LKMK), v roku 2015 do dočasných priestorov v Luhačoviciach a firma plánuje výstavbu prevádzky na letisku v Biskupicích (ULBISK).


    Zdroj:
    Šimůnek, Bohuslav: Letadlové pístové motory u nás, Letectví a kosmonautika 1989 / 23
    http://www.parmatechnik.cz/historie/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42449#485413Verze : 3
    MOD