Jakovlev Jak-9V

Yakovlev Yak-9V
Яковлев Як-9B
     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-9V Yakovlev Yak-9V
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-9B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1945-DD.08.1946 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1945-DD.08.1946
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
456 nově vyrobených
337 přestavených
První vzlet:
Maiden Flight:
10.04.1945
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2344 kg 5168 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3107 kg 6850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,740 m 31ft 11,45in
Délka:
Length:
8,500 m 27ft 10,64in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10,11in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2 184.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
181,166 kg/m2 37.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF-2 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 962 kW a 924,7 kW v h= 2 200 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-105SV-01 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov VK-105PF-2 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 1,290 hp for take-of and 1,240 hp at 7,220 ft,
driving a VISh-105SV-01 three-blade variable-pitch propeller of diameter 9ft 10in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
662 l (484 kg) 145.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
564 km/h v 3600 m 350.5 mph in 11811 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 2200 m 229.9 mph in 7218 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,36 m/s 2826.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,83 min do 5000 m 5,83 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9900 m 32480 ft
Dolet:
Range:
925 km 574.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1380 km 857.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm, střílející osou vrtule s 90 náboji. One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing axis of the propeller with 90 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Fotokulomet PAU-22
Plnohodnotný dvoumístný pokračovací letoun postavený na základě typů Jak-9M a Jak-9T s motorem Klimov VK-105PF-2. Výroba proběhla až po válce.
Two-seat advanced trainer version of Yak-9M and Yak-9T, Klimov VK-105PF2 engine, resulting in production of the "Yak-9V" after the war.
Zdroje:
Sources:
Robert Panek, Yakovlev Yak-9U & P. Sandomierz, Poland / Redbourn, Hertfordshire, UK: Mushroom Model Publications, 2006, ISBN 83-89450-27-5.
Profile Publications, The Yak 9 Series, No 185, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England.
Robert Bock, Monografie Lotnicze, Jak-7, Jak-9.
http://www.vectorsite.net/avyak1.html
http://combatavia.info/index1yak9.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9v.html
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-9V-t42461#167586 Verze : 0
Fotografie http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9v.html
Jakovlev Jak-9V -


Jakovlev Jak-9V -


Jakovlev Jak-9V -


Jakovlev Jak-9V -


Jakovlev Jak-9V - Jak-9V při zkouškách

Jak-9V při zkouškách
Jakovlev Jak-9V -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-9V-t42461#167588 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více