Fairey Campania

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 404 příspěvků vloženo, 2161 editováno a 3258 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fairey Campania

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fairey Campania Fairey Campania
    Originální název:
    Original Name:
    Fairey Campania
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.MM.1918 The Fairey Aviation Co. Ltd., Hayes /
    DD.MM.1917-DD.MM.191R Barclay, Curle & Co. Ltd., Glasgow /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    50 Fairey
    12 Barclay
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    16.02.1917
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1757 kg 3874 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2715 kg 5986 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18.78 m 61ft 7.5in
    Délka:
    Length:
    13.12 m 43ft 0.63in
    Výška:
    Height:
    4.6 m 15ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    58.32 m2 627.8 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Eagle V, power 275 hp, or
    Rolls-Royce Eagle VIII, power 340 hp, or
    Sunbeam Maori II, power 250 hp
    two-blade wooden propeller
    Rolls-Royce Eagle V, power 275 hp, or
    Rolls-Royce Eagle VIII, power 340 hp, or
    Sunbeam Maori II, power 250 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    136.8 km/h v 610 m 85 mph in 2000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    18 min do 1524 m 18 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    1829 m 6000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 7,7mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff


    6x 51kg bomba
    1x .303 Lewis machine gun on Scarff ring


    6x 112 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912, Naval Institute Press, Annapolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
    Mason, Francis K. British Bombers since 1914, Putnam, London 1994, ISBN 0-85177-861-5.
    www.britishaircraft.co.uk
    http://www.airwar.ru/enc/other1/campania.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42464#393376Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fairey Campania


    Fairey Campania byl dvousedadlový námořní letoun, pojmenovaný podle letadlové lodi Campania. Ta původně vznikla přestavbou z linkové lodi a sloužila k dopravě hydroplánů, v této podobě byla ale příliš zranitelná. Proto byla v polovině roku 1916 vybavena vzletovou palubou, která umožňovala mnohem rychlejší nasazení jejích strojů. Pro tyto účely byl navržen dvoumístný hlídkový a průzkumný letoun, který měl startovat z paluby a přistávat na hladině – mimochodem první letoun konstruovaný přímo pro letadlové lodě. Firma Fairey proto stvořila svou Campanii, první prototyp s firemním označením F.16 vzlétl února 1917. Tento stroj používal motor Rolls-Royce Eagle IV o výkonu 184 kW, druhý prototyp, F.17, měl motor Eagle V o výkonu 205 kW. Tato druhá verze byla zavedena do sériové výroby, později doplněné ještě variantou F.22 s motorem Sunbeam Maori II o výkonu 185 kW. Campanie byly používány na letadlové lodi Campania, po které dostaly jméno, a na nosičích hydroplánů Nairana a Pegasus a také z pobřežních bází (prototypy skončily ve Scapa Flow). Výroba byla objednána u čtyř firem, Fairey (50 strojů ve dvou sériích), Barclay Curie and Company (50) a Frederick Sage and Company/Sunbeam Motor Car Company (70), ovšem ve skutečnosti byly postaveny jen 62 stroje (z toho polovina se Sunbeamy), zbytek objednávky byl zrušen po uzavření příměří. Campanie z nosiče hydroplánů Nairana byly nasazeny také při intervenci v Archangelsku. Poslední byly vyřazeny v létě 1919.


    V roce 1917 vznikla také zmenšená a zjednodušená obdoba Faireye Campania, F.127, která sloužila pro testy na katapultech.


    Zdroj:
    www.aviastar.org
    www.aeroplanemonthly.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fairey_Campania
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42464#250696Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nákres Fairey Campania.

    zdroj: avia.russian.ee



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42464#180844Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Foto Fairey Campania.


    zdroj: avia.russian.ee


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42464#180846Verze : 0
    MOD