Název: Name: | Jakovlev Jak-9PD | Yakovlev Yak-9PD |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-9ПД | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.01.1944 Omský letecký závod č. 166, Omsk DD.04.1944-DD.07.1944 Letecký opravárenský závod č. 301, Chimki | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1944-DD.07.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp Omsk 30 sériových letadel Chimki | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.01.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3030 kg | 6680 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,740 m | 31ft 11,45in |
Délka: Length: | 8,870 m | 29ft 1,2in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 176,676 kg/m2 | 36.19 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-106PV kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 007 kW při 2 800 ot./min a 1 007 kW v h= 2 000 m. Vrtule trojlistá VIŠ-105TL s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 800 mm. | Klimov VK-106PV twelve-cylinder supercharged liquid-cooled engine rated at 1,350 hp at 2,800 rpm for take-off and 1,350 hp at 6,562 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-105TL propeller of diameter 9ft 2,23in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 275 l | 60.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 610 km/h v 10500 m | 379 mph in 34449 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 25,0 min do 11000 m | 25,0 min to 36089 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13500 m | 44291 ft |
Dolet: Range: | 598 km | 371.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Š-20M ráže 20 mm střílející osou vrtule s 60 náboji. | One fixed forward-firing 0.79 inch Sh-20M cannon firing axis of the propeller with only 60 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Základem tohoto letounu byl důsledně odlehčený Jak-9U s výškovým motorem VK-106PV | - |
Zdroje: Sources: | http://www.airpages.ru/ru/yak9pd.shtml http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9pd.html http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BA-9 www.wunderwaffe.narod.ru archiv autora |