Lioré et Olivier LeO H-246

     
Název:
Name:
Lioré et Olivier LeO H-24-6 Lioré et Olivier LeO H-24-6
Originální název:
Original Name:
Lioré et Olivier LeO H-24-6
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Est, Berre /
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Est, Marignane /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
30.09.1937
Osádka:
Crew:
4 + 26
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9800 kg 21605 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14960 kg 32981 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.72 m 104ft 0,81in
Délka:
Length:
21.17 m 69ft 5,46in
Výška:
Height:
7.15 m 23ft 5,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
131.00 m2 1410.07 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xirs o výkonu 530 kW
třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Hispano-Suiza 12Xirs, power 710 hp
three-bladed variable-pitch propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
355 km/h v 2000 m 220.6 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
255 km/h v 2000 m 158.4 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15 min do 3500 m 15 min to 11483 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7800 m 25591 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
LeO in Finland, Air Enthusiast 1972/08.
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com
http://www.hydroretro.net/etudegh/asantcheeff.pdf
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-H-246-t42477#167666 Verze : 0
Lietadlo malo kovový trup, kde bola umiestnená kabína pre 4 členov osádky a salón pre 26 pasažierov. Nad trupom bolo pomocou vzpier umiestnené krídlo so štvoricou motorov (vzperový hornoplošnik, parasol, nadsadené krídlo). Na základe skúšok bola v 01/1938 podpísaná zmluva s leteckou spoločnosťou Air France na dodávku 6 kusov. Tieto lietadlá mala zosilnenú konštrukciu a sú niekedy označovaná ako H-246/1.

Po vypuknutí WW2 sa plánovalo prestavať tieto lietadlá na vojenskú verziu. Bola dokončená úprava jednoho kusa, ktorý bol vyzbrojený štvoricou guľometov kalibru 7,5 mm Darme. Oproti civilnej verzie sa líšil aj zväčšením presklenia v nosovej časti. Lietadlo mohlo niesť celkom 600 kg bômb. Bolo zaradené v Esc. 9E.

Po skončení vojny boli dve zostávajúce lietadlá použité spoločnosťou Air France na linkách do Alžírska.

V roku 1942 Luftwaffe získalo 4 lietadlá LeO H-246/1, ktoré po skúškach, vyzbrojení a ďalších úpravách boli zaradené do služby. Lietadlá boli vyzbrojené guľometmi MG-15 (5 ks) nasledovne: 1 x nos lietadla, 2 x strelecké pozície na bolu trupu, 2 x v oknách zadnej časti trupu. Lietadlá mohli prepraviť 21 výsadkárov, alebo 14 nosidiel so zranenými.

Zopár fotografií LeO H-246/1 zo služby u Luftwaffe:

Prvý získaný LeO H-246/1, 24+631. Ďalšie tri boli testované s označením 24+62, 24+63 a 24+64 u Erprobungsstelle a nekôr používané KG200. Fotografia je pravdepodobne z roku 1943 (alebo 1944)


Tri fotografie LeO H-246/1 (24+62) používaných Erprobungsstelle Travemunde v júni (06) 1943. Toto lietadlo bolo neskôr označené ako AE+HC a potom A3+KC a bolo zaradené u 3/KG200 (Luftwaffe Verband magazine)




LeO H-246/1, 24+64 (Luftwaffe Verband magazine)


LeO H-246/1, 24+63 (Luftwaffe Verband magazine)


Zdroj: Luftwaffe Experten Message Board
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-H-246-t42477#167671 Verze : 0
Počas skúšok v Luftwaffe sa počítalo s možnosťou odpredaja lietadiel do Fínska. Po krátkom používaní vo Fínsku boli ale lietadlá vrátené späť Nemecku.


Nasledujúce kamufláže pochádzajú z knihy "KG 200 - The Luftwaffe's Most Secret Unit"


LeO H-246/1, 24+64 pri prelete z Marseille do Fínska. Nakoľko pre Fínske potreby bol typ nepožiteľný, lietadlo bolo zaradené do služby v KG200 s označením A3+EC.



LeO H-246/1, 24+62 po návrate z Fínska. Žlté plochy boli premaľované čiernou farbou pre zníženie viditeľnosti. Po návrate na Východný front boli žlté plochy opätovne domašované. Po zaradení lietadla ku KG200 dostal stroj označenie A3+KC.


Zdroj: Luftwaffe Experten Message Board
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-H-246-t42477#167702 Verze : 0
Ďalšie fotografie LeO H-246/1 (LeO H-246.1)


Zdroj: Luftwaffe Experten Message Board
Lioré et Olivier LeO H-246 - Predná časť lietadla

Predná časť lietadla
Lioré et Olivier LeO H-246 - Pohľad spredu

Pohľad spredu
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-H-246-t42477#167703 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/sww2/h246.html

Lioré et Olivier LeO H-246 - Francouzské námořnictvo v roce 1939 převzalo prototyp H-246 a o rok později třetí sériový stroj, který byl pokusně vybaven střelištěm na přídi a mohl nést 600 kg pum. Tento stroj patřil mezi čtyři, kterých se zmocnila Luftwaffe.

Francouzské námořnictvo v roce 1939 převzalo prototyp H-246 a o rok později třetí sériový stroj, který byl pokusně vybaven střelištěm na přídi a mohl nést 600 kg pum. Tento stroj patřil mezi čtyři, kterých se zmocnila Luftwaffe.
URL : https://www.valka.cz/Liore-et-Olivier-LeO-H-246-t42477#500505 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více