Bristol M.1C

     
Název:
Name:
Bristol M.1C Bristol M.1C
Originální název:
Original Name:
Bristol M.1C
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1918 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
125
První vzlet:
Maiden Flight:
14.07.1916 M.1A
DD.09.1917 M.1C
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
408 kg 900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
611 kg 1348 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.37 m 30ft 9in
Délka:
Length:
6.24 m 20ft 5.5in
Výška:
Height:
2.37 m 7ft 9.5in
Plocha křídla:
Wing Area:
13.47 m2 145 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Le Rhône 9J o výkonu 82 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Le Rhône 9J, power 110 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
82 l 18 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
209.2 km/h v 0 m 130 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,5 min do 1981 m 5,5 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6096 m 20000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x fixed .303 Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 1,75 h


Jednomiestny jednoplošný stíhací stroj. Na svoju dobu veľmi modernej konštrukcie. Nedôvera v jednoplošnú koncepciu zo strany velenia RFC ako aj obava z vysokej pristávacej rýchlosti však spôsobila, že bolo vyrobené iba malé množstvo. Typ bol nasadený na fronte v Macedónsku a na Blízkom východe, kde si ho piloti rýchlo obľúbili.
Endurance: 1.75 hr
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The Bristol M.1, Profile No.193. Profile Publications, Leatherhead 1967.
Bruce, J. M. Bristol M.1, Windsock Datafile No.52. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-69-3.
Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
www.rcaf.com
http://www.wwiaviation.com/british1916.shtml
URL : https://www.valka.cz/Bristol-M-1C-t42485#187503 Verze : 1
Bristol M.1C, Royal Air Force Museum, Hendon, 1999. Jedná se o repliku postavenou mezi roky 1983 až 1987 podle originální tovární dokumentace. Letoun se byl v únoru 1988 odprodán Muzeu RAF, kde obdržel kamuflážní schéma stroje sériového čísla C4994 sloužícího u RFC Training School mezi roky 1917 až 1918.
Bristol M.1C -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-M-1C-t42485#187514 Verze : 1
.
Bristol M.1C - Bristol M.1C, jenž roku 1918 sloužil u 150. perutě RAF v rámci málo známého britského tažení v Makedonii u Saloniky. Letoun nese na horních plochách khaki barvu PC 10, spodní kryje světlá modrá. Plechové panely na přídi a kryt vrtule pravděpodobně nesly nátěr světlou šedou barvou Battleship Grey.

Bristol M.1C, jenž roku 1918 sloužil u 150. perutě RAF v rámci málo známého britského tažení v Makedonii u Saloniky. Letoun nese na horních plochách khaki barvu PC 10, spodní kryje světlá modrá. Plechové panely na přídi a kryt vrtule pravděpodobně nesly nátěr světlou šedou barvou Battleship Grey.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Bristol M.1C -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-M-1C-t42485#569007 Verze : 1
.
Bristol M.1C - Bristol M.1C s. č. 4995 v pestrém zbarvení se roku 1918 nacházel ve Škole vzdušného boje č. 2 na letišti Marske v severním Yorkshire. Letoun nese na bílem trupu červené a modré kostky tvořící trojbarevnou šachovnici. Kýlovka, VOP a nosné plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Na VOP shora se nacházely šikmé dvojité červené pásy.

Bristol M.1C s. č. 4995 v pestrém zbarvení se roku 1918 nacházel ve Škole vzdušného boje č. 2 na letišti Marske v severním Yorkshire. Letoun nese na bílem trupu červené a modré kostky tvořící trojbarevnou šachovnici. Kýlovka, VOP a nosné plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Na VOP shora se nacházely šikmé dvojité červené pásy.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bristol-M-1C-t42485#569010 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více