Bristol M.1C

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 550 příspěvků vloženo, 1993 editováno a 1246 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Bristol M.1C

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bristol M.1C Bristol M.1C
    Originální název:
    Original Name:
    Bristol M.1C
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.MM.1918 British & Colonial Aeroplane Co. Ltd., Filton /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    125
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    14.07.1916 M.1A
    DD.09.1917 M.1C
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    408 kg 900 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    611 kg 1348 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.37 m 30ft 9in
    Délka:
    Length:
    6.24 m 20ft 5.5in
    Výška:
    Height:
    2.37 m 7ft 9.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13.47 m2 145 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Le Rhône 9J o výkonu 82 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Le Rhône 9J, power 110 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    82 l 18 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    209.2 km/h v 0 m 130 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,5 min do 1981 m 5,5 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6096 m 20000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x fixed .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 1,75 h


    Jednomiestny jednoplošný stíhací stroj. Na svoju dobu veľmi modernej konštrukcie. Nedôvera v jednoplošnú koncepciu zo strany velenia RFC ako aj obava z vysokej pristávacej rýchlosti však spôsobila, že bolo vyrobené iba malé množstvo. Typ bol nasadený na fronte v Macedónsku a na Blízkom východe, kde si ho piloti rýchlo obľúbili.
    Endurance: 1.75 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Bruce, J. M. The Bristol M.1, Profile No.193. Profile Publications, Leatherhead 1967.
    Bruce, J. M. Bristol M.1, Windsock Datafile No.52. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-69-3.
    Barnes, C. H. Bristol Aircraft Since 1910, Putnam Aeronautical Books, London 1964. ISBN 0851778232.
    www.rcaf.com
    http://www.wwiaviation.com/british1916.shtml
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42485#187503Verze : 1
    Avatar
    Bristol M.1C, Royal Air Force Museum, Hendon, 1999. Jedná se o repliku postavenou mezi roky 1983 až 1987 podle originální tovární dokumentace. Letoun se byl v únoru 1988 odprodán Muzeu RAF, kde obdržel kamuflážní schéma stroje sériového čísla C4994 sloužícího u RFC Training School mezi roky 1917 až 1918.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42485#187514Verze : 1
    Avatar
    .

    Bristol M.1C, jenž roku 1918 sloužil u 150. perutě RAF v rámci málo známého britského tažení v Makedonii u Saloniky. Letoun nese na horních plochách khaki barvu PC 10, spodní kryje světlá modrá. Plechové panely na přídi a kryt vrtule pravděpodobně nesly nátěr světlou šedou barvou Battleship Grey.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42485#569007Verze : 1
    MOD
    Avatar
    .

    Bristol M.1C s. č. 4995 v pestrém zbarvení se roku 1918 nacházel ve Škole vzdušného boje č. 2 na letišti Marske v severním Yorkshire. Letoun nese na bílem trupu červené a modré kostky tvořící trojbarevnou šachovnici. Kýlovka, VOP a nosné plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna. Na VOP shora se nacházely šikmé dvojité červené pásy.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42485#569010Verze : 0
    MOD