Royal Aircraft Factory B.E.12

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 513 příspěvků vloženo, 2008 editováno a 1531 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Royal Aircraft Factory B.E.12

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Royal Aircraft Factory B.E.12 Royal Aircraft Factory B.E.12
    Originální název:
    Original Name:
    Royal Aircraft Factory B.E.12
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1915-DD.MM.191R Royal Aircraft Factory, Farnborough /
    DD.MM.1916-DD.MM.191R The Standard Motor Co., Coventry /
    DD.MM.1916-DD.MM.191R Daimler Co. Ltd., Coventry /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~300
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    28.07.1915
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    742 kg 1635 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1063 kg 2343 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.28 m 37ft
    Délka:
    Length:
    8.31 m 27ft 3in
    Výška:
    Height:
    3.39 m 11 ft 1.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.89 m2 354 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    R.A.F.4a o výkonu 104 kW
    čtyřlistá dřevěná vrtule
    R.A.F.4a, power 140 hp
    four-blade wooden propepper
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    156.1 1) km/h v 1829 m 971) mph in 6000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    62) min do 914 m 62) min to 3000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3810 m 12500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x synchronizovaný 7,7mm kulomet Vickers nebo různé kombinace kulometů Lewis

    2x 51kg bomba nebo
    6-10x raketa Le Prieur
    1x synchronized .303 Vickers machine gun or various Lewis guns instalations

    2x 112 lb bomb or
    6-10x Le Prieur rocket
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) 164 na úrovni moře
    2) 14 mni do 1829 m
    Vytrvalost. 3 h
    1) 102 mph at sea level
    2) 14 min to 6000 ft
    Endurance: 3 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
    www.britishaircraft.co.uk
    www.rcaf.com
    www.historyofwar.org
    http://www.constable.ca/be12.htm
    en.wikipedia.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42486#379911Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Royal Aircraft Factory B.E.12

    B.E. 12 byl v podstatě víceúčelovým letounem B.E.2c přestavěným v Royal Aircraft Factory pro stíhací účely. Důvodem bylo zjednodušrní výroby používáním co nejvíce shodných dílů pro typy různého určení. Místo původního motoru RAF 1a byl použit výkonější, ale také masivnější RAF 4a o výkonu 112 kW. Přední kokpit byl zrušen a zakryt, byl předělán výfukový systém, palivové nádrže a tvar ocasních ploch, jako výzbroj byly použity jeden nebo dva kulomety Lewis mířící šikmo vpřed, aby se střely vyhnuly vrtuli, později také synchronizovaný kulomet Vickers.

    Celé úpravy ale nijak nezlepšily letové vlastnosti a nebyl to příliš kvalitní stíhač - hlavní nevýhodou byla mizerná manévrovatelnost a nízká rychlost. Proto byl už po měsíci zase vyřazen a dosloužil jako bombardér, průzkumný a pro hlídkování před vzducholoděmi. Celkem bylo postaveno 468 strojů verzí B.E.12, B.E.12a a B.E.12b. B.E. 12a se lišil křídlem a ocasními plochami z B.E.2e, ta poslední verze byla navržena již čistě jako noční stíhač a lišila se motorem Hispano-Suiza o výkonu 149 kW.

    Zdroj:
    www.rcaf.com
    http://www.constable.ca/be12.htm
    en.wikipedia.org

    Zdroj: http://majpalmer.com/horst/Tales.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42486#238800Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jestli mohu dodat, protože z textu to moc nevyplývá, tak BE-12b měl ovšem původní křídla z letounu BE-12..(respektive BE-2c) Na přiložené fotce tedy není BE-12, ale BE-12a.

    Puvodni BE-12

    BE-12b
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42486#283245Verze : 0