Suchoj Su-28

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 524 příspěvků vloženo, 2334 editováno a 3115 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-28

Sukhoi Su-28 / Суxoй Су-28

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj Su-28 Sukhoi Su-28
    Originální název:
    Original Name:
    Суxoй Су-28
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1987-DD.MM.1987 Moskevský strojírenský závod P. A. Suchoje, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1987-DD.MM.1987
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze T-8UB-1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.08.1987
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    10290 kg 22686 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    13320 kg 29366 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    16560 kg 36509 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,36 m 47ft 1,35in
    Délka:
    Length:
    15,36 m 50ft 4,72in
    Výška:
    Height:
    5,20 m 17ft 0,71in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    30,10 m2 323.99 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    550,17 kg/m2 112.68 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN Tumansky R-95Sh, thrust 9039 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    950 km/h v 0 m 590.3 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7000 m 22966 ft
    Dolet:
    Range:
    450 km 279.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2150 km 1335.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim. Sukhoi Su-25: The Soviet Union's Tank-Buster. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 1-85780-254-3.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Штурмовик Су-25 Грач - бронированный наследник Ил-2. Яуза, Москва 2011. ISBN 978-5-699-50301-8.
    Antonov, Vladimir; Gordon, Yefim et al. OKB Sukhoi: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 1996. ISBN 1-85780-012-5.
    Якубович, Николай. Все авиашедевры Сухого – от Су-2 до Су-27 и Т-50. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-78965-8.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42741#168960Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Suchoj Su-28 Frogfoot B


    Původní návrhy pro stavbu čistě cvičné verze letounu Su-25 byly sepsány již v roce 1981 na základě podnětu maršála A. N. Jefimova, který tímto letounem zamýšlel nahradit letouny L-39.


    Narozdíl od sériově stavěných letounů Su-25UB a Su-25UBK měly mít letouny Su-28 sejmuté veškeré zbraňové a zaměřovací systémy včetně palubního kanonu a navíc měl být letoun kompletně zbaven pancéřování. Úbytek váhy měl být kompenzován závažím v přídi. Realizace letounu začala za základě prototypu T-8UB1, který byl dle výše zmíněných úprav odlehčen a dále u něj byl původní počet 10 křídelních závesníků redukován na 4 (obvykle sejmuté) závěsníky pro přídavné nádrže PTB-800. Drobných úprav se dočkalo i křídlo u kterého byla překonstruována především náběžná hrana.


    První let letoun provedl v srpnu/auguste 1987 a na něj navázalo dvouleté zkušební období. V průběhu zkoušek byl letoun porovnáván především s letounem Aero L-39 Albatros, který sice vykazoval menší rychlost, ale tento nedostatek byl kompenzován nižšími provozními náklady a jednodušší údržbou.


    Letoun byl předváděn na několika leteckých dnech (při jejich návštěvě byly používány různé typové názvy jako Su-25M a Su-25UT) a nakonec byl v důsledku nehospodárnosti zavedení sériové výroby pro sériovou výrobu zavržen. Jediný vyrobený prototyp byl potom na krátkou dobu zařazen k DOSAAF a dnes je k vidění v muzeu v Moninu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42741#168587Verze : 1
    Avatar
    Původní provedení letounu Su-28 (přepracovaný T8-UB1) v podobě v jaké provedl první vzlet.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42741#168595Verze : 0
    Avatar
    výkres


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42741#168962Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Letoun Su-25UT (Su-28) focený v průběhu leteckého dnu Le Bourget.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42741#168593Verze : 0