Boeing P-26B Peashooter

     
Název:
Name:
Boeing P-26B Peashooter Boeing P-26B Peashooter
Originální název:
Original Name:
Boeing P-26B Peashooter
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1935-DD.06.1935 Boeing Aircraft Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1935-DD.06.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (serial 33-179, 33-180) + 17 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1044 kg 2302 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1389 kg 3062 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.52 m 27ft 11,6in
Délka:
Length:
7.24 m 23ft 9in
Výška:
Height:
3.34 m 10ft 11,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
13.89 m2 149,5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
100.09 kg/m2 20.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney SR-1340-33 Wasp vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 447 kW, 373 kW v h= 2 286 m.
Vrtule dvoulistá kovová.
Pratt & Whitney SR-1340-33 Wasp nine-cylinder, air-cooled radial engine rated 600 hp for take-off, 500 hp at 7,500 ft,
driving two blade metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
378 km/h v 0 m 235 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12 m/s 2360 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8230 m 28000 ft
Dolet:
Range:
1175 km 730 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 12,7 mm a
1x pevný kulomet ráže 7,62 mm nebo
2x pevný kulomet ráže 7,62 mm
Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 45 kg.
One fixed forward-firing 0.5 inch machine-gun and
one fixed forward-firing 0.300 inch machine-gun or
two fixed forward-firing 0.300 inch machine-gun.
Bomb load: two 100lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
USA USA
Poznámka:
Note:
Motor Pratt & Whitney SR-1340-33 byl vybaven systémem pro vstřikování paliva. The engine Pratt & Whitney SR-1340-33 having fuel injection.
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter. Boeing P-26 Variants, Aerfofax Minigraph 8. Aerofax, Arlington 1984. ISBN 0-942548-13-2.
Dowis, Larry. P-26, Mini in Action No.2. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-322-1.
Bowers, Peter M. The Boeing P-26A, Profile No.14. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p26_3.html
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-26B-Peashooter-t42755#168756 Verze : 0
Po prvních P-26A bylo přiobjednáno dalších 25 strojů, které byly původně shodné, jen od počátku počítaly se zástavbou přistávacích klapek. Později, pod vlivem testů sedmi Boeingů YP-12K s motory s přímým vstřikováním paliva se na Wright Field rozhodli, že je vyzkouší i na P-26A. Proto byly první dva stroje z této série dokončeny s motory R-1340-33, a následné úpravy ve vyvážení stroje vedly k přejmenování na P-26B, firemní označení bylo změněno na 266A. První P-26B, 33-179, vzlétl na Wright Field 20. června 1935, druhý, 33-180, o den později na Selfridge, kde se stal osobním strojem Lt. Col. Ralpha Royce, velitele 1. stíhací skupiny.

Zbylých 23 strojů bylo dokončeno jako P-26C, po roce služby se ale armáda, spokojená s oběma stroji s motory s přímým vstřikováním, rozhodla i tyto stroje vybavit motory verze -33, což se stalo v roce 1937 v Fairfieldském leteckém skladu. Přestavěno bylo 17 strojů, z nichž 14 bylo později posláno na Havaj, kde doplnily místní P-26A na letišti Wheeler Field a část z nich byla zničena během japonského útoku na Pearl Harbor. Poslední přeživší P-26B, konvertovaný P-12C 33-197, byl vyřazen jako nelétající výcviková pomůcka 22. října 1942.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-26B-Peashooter-t42755#419961 Verze : 0
Jedna z mála fotografiíí Boeingu P-26B.
Boeing P-26B Peashooter -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-26B-Peashooter-t42755#168760 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více