Boeing P-26B Peashooter

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 385 příspěvků vloženo, 2017 editováno a 2790 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Boeing P-26B Peashooter

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boeing P-26B Peashooter Boeing P-26B Peashooter
    Originální název:
    Original Name:
    Boeing P-26B Peashooter
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1935-DD.06.1935 Boeing Aircraft Co., Seattle, Washington
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1935-DD.06.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (serial 33-179, 33-180) + 17 konverzí
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1935
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1044 kg 2302 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1389 kg 3062 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.52 m 27ft 11,6in
    Délka:
    Length:
    7.24 m 23ft 9in
    Výška:
    Height:
    3.34 m 10ft 11,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13.89 m2 149,5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    100.09 kg/m2 20.5 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney SR-1340-33 Wasp vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 447 kW, 373 kW v h= 2 286 m.
    Vrtule dvoulistá kovová.
    Pratt & Whitney SR-1340-33 Wasp nine-cylinder, air-cooled radial engine rated 600 hp for take-off, 500 hp at 7,500 ft,
    driving two blade metal propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    378 km/h v 0 m 235 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12 m/s 2360 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8230 m 28000 ft
    Dolet:
    Range:
    1175 km 730 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet ráže 12,7 mm a
    1x pevný kulomet ráže 7,62 mm nebo
    2x pevný kulomet ráže 7,62 mm
    Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 45 kg.
    One fixed forward-firing 0.5 inch machine-gun and
    one fixed forward-firing 0.300 inch machine-gun or
    two fixed forward-firing 0.300 inch machine-gun.
    Bomb load: two 100lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA USA
    Poznámka:
    Note:
    Motor Pratt & Whitney SR-1340-33 byl vybaven systémem pro vstřikování paliva. The engine Pratt & Whitney SR-1340-33 having fuel injection.
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, Peter. Boeing P-26 Variants, Aerfofax Minigraph 8. Aerofax, Arlington 1984. ISBN 0-942548-13-2.
    Dowis, Larry. P-26, Mini in Action No.2. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-322-1.
    Bowers, Peter M. The Boeing P-26A, Profile No.14. Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
    Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p26_3.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42755#168756Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po prvních P-26A bylo přiobjednáno dalších 25 strojů, které byly původně shodné, jen od počátku počítaly se zástavbou přistávacích klapek. Později, pod vlivem testů sedmi Boeingů YP-12K s motory s přímým vstřikováním paliva se na Wright Field rozhodli, že je vyzkouší i na P-26A. Proto byly první dva stroje z této série dokončeny s motory R-1340-33, a následné úpravy ve vyvážení stroje vedly k přejmenování na P-26B, firemní označení bylo změněno na 266A. První P-26B, 33-179, vzlétl na Wright Field 20. června 1935, druhý, 33-180, o den později na Selfridge, kde se stal osobním strojem Lt. Col. Ralpha Royce, velitele 1. stíhací skupiny.

    Zbylých 23 strojů bylo dokončeno jako P-26C, po roce služby se ale armáda, spokojená s oběma stroji s motory s přímým vstřikováním, rozhodla i tyto stroje vybavit motory verze -33, což se stalo v roce 1937 v Fairfieldském leteckém skladu. Přestavěno bylo 17 strojů, z nichž 14 bylo později posláno na Havaj, kde doplnily místní P-26A na letišti Wheeler Field a část z nich byla zničena během japonského útoku na Pearl Harbor. Poslední přeživší P-26B, konvertovaný P-12C 33-197, byl vyřazen jako nelétající výcviková pomůcka 22. října 1942.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42755#419961Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jedna z mála fotografiíí Boeingu P-26B.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42755#168760Verze : 0
    MOD