Boeing P-26C Peashooter

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 539 příspěvků vloženo, 2250 editováno a 1523 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Boeing P-26C Peashooter

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Boeing P-26C Peashooter Boeing P-26C Peashooter
    Originální název:
    Original Name:
    Boeing P-26C Peashooter
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1936-DD.07.1937 Boeing Aircraft Co., Seattle, Washington
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1936-DD.07.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    23
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1058 kg 2332 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1395 kg 3075 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1445 kg 3185 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.52 m 27ft 11,6in
    Délka:
    Length:
    7.24 m 23ft 9in
    Výška:
    Height:
    3,340 m 10ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13.89 m2 149.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    100,35 kg/m2 20.55 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney SR-1340-27 Wasp vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 447 kW.
    Vrtule dvoulistá kovová
    Pratt & Whitney SR-1340-27 Wasp nine-cylinder, air-cooled radial engine rated 600 hp for take-off,
    driving two blade metal propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    394 l 104 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    378.2 km/h v ? m 235 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12 m/s 2360 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8230 m 27000 ft
    Dolet:
    Range:
    1021.9 km 635 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet ráže 12,7 mm a
    1x pevný kulomet ráže 7,62 mm
    Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 45 kg.
    One fixed forward-firing 0.5 inch machine-gun and
    one fixed forward-firing 0.300 inch machine-gun.
    Bomb load: two 100lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Oproti verzi P-26A byly provedeny úpravy na karburátorech a na palivové instalaci The Fighter P-26A, with minor changes to the carburetor and fuel system.
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, Peter. Boeing P-26 Variants, Aerfofax Minigraph 8. Aerofax, Arlington 1984. ISBN 0-942548-13-2.
    Dowis, Larry. P-26, Mini in Action No.2. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-322-1.
    Bowers, Peter M. The Boeing P-26A, Profile No.14. Profile Publications, Leatherhead 1966.
    Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
    Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p26_4.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p26.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42757#168759Verze : 0
    MOD
    Avatar
    K původní objednávce z 28. ledna 1933 na 111 stíhačů P-26A bylo o něco později přidáno dalších 25 strojů, z nichž první dva byly dokončeny jako P-26B s motory Pratt & Whitney R-1340-33 Wasp s přímým vstřikováním paliva, zbylých 23 ale bylo dokončeno s původními motory R-1340-27 s karburátory. Od P-26A se proto lišily jen malými změnami v palivové soustavě a ovládání karburátoru a také tím, že od počátku měly přistávací klapky a vyšší hřbet, které na P-26A byly doplňovány dodatečně. Proto jim výrobce ponechal své původní označení, Model 266, armáda jim ale přidělila označení P-26C. Tato stroje měly serialy 33-181 a 33-183/203 a byly dodány mezi 10. únorem 1936 a 7. březnem 1937. Po asi roce ve službě u 1. stíhací skupiny (v té době tvořené 17. a 27. stíhací perutí) na Selfridge Field se armáda, spokojená s testy P-26B, rozhodla pro přestavbu a až na šest nejolétanějších strojů (33-190, 193, 196, 198, 201 a 202) byly všechny přestavěny na standard P-26B a poslány k jednotkám na Havaj.

    Jeden z P-26C před továrnou Boeingu u Seattlu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42757#419798Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Poslední barevná podoba letounů řady P-26 (na obrázku P-26C sériového čísla 33-183) odpovídala své době - roku 1941. Letoun měl běžné zbarvení a světle šedé spodní plochy. Výsostné znaky byly obvyklého typu.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/42757#388909Verze : 0
    MOD