Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 387 příspěvků vloženo, 1838 editováno a 347 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-40E Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.IA

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-40E Warhawk Curtiss P-40E Warhawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-40E Warhawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 320
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2880 kg 6349 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3756 kg 8281 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3996 kg 8810 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,6in
    Délka:
    Length:
    9,490 m 31ft 1,6in
    Výška:
    Height:
    3,760 m 12ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    171,35 kg/m2 35.1 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-39 (F3R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 857,5 kW a 1 111 kW v h= 1 311 m.
    Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
    Allison V-1710-39 (F3R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine, rated at 1,150 hp for take-off and 1,490 hp at 4,300 ft,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    427,3 l v trupové nádrži a v nádrži v centroplánu, 132,75 l v rezevní nádrži v centroplánu a až 661,5 l v přídavné nádrži pod trupem. 94 UK gallons and 29.2 UK gallons in reserve tank and 145.5 UK gallons in drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    582.6 km/h v 4572 m 362 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    476 km/h v 1524 m 295.8 mph in 5000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,4 m/s 2047.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,6 min do 4572 m 7,6 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8839 m 29000 ft
    Dolet:
    Range:
    563 km 349.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1529 km 950.1 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm v křídlech, zásoba střeliva vnitřní/prostřední/krajní 312/295/240.
    Pumový náklad: 1x 227 kg pod trupem (nebo pod křídlo 6x 10 kg pro USAAF)
    Později 3x 227 kg pumy
    Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns in wings 312/295/240 rpg.
    Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage (or six 22 lb bombs under a wings USAAF only).
    Later: three 500 lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA
    Velká Británie
    Australie
    Kanada
    Nový Zéland
    Čína AVG
    Jihoafrická unie
    SSSR
    United States
    United Kingdom
    Australia
    Canada
    New Zealand
    China and AVG
    South Africa
    USSR
    Poznámka:
    Note:
    Pod označení P-40E můžeme zařadit téměř identické exportní letouny P-40E-1 (Model 87A-4, které odebrala především RAF, Kanada, Austrálie a Nový Zéland. The Kittyhawk IA was essentially the export equivalent of the P-40E. 1500 were built, primarily for the RAF, but many were diverted to Canada, Australia, and New Zealand. Following the passage of the Lend-Lease Act, all aircraft purchased with US funds were required to have standard US designations and had to be issued USAAF serial numbers, even though they were never intended for service with the USAAF. Since the Kittyhawk IA was built with some British equipment, it was not exactly equivalent to the USAAF P-40E, and the Kittyhawk IA was assigned the US designation P-40E-1 (Model 87A-4) to recognize the difference.
    Zdroje:
    Sources:
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p40_8.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40d.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43107#170611Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Curtisse P-40E
    zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43107#250086Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled "pod kůži" letounu Kittyhawk Mk.IA (GA-C, ET789), 112. peruť, letiště Amriya, Egypt, říjen 1942. Pilotem letounu byl Sgt. Wallace Daniel Hogg.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43107#423681Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK579/FZ-R) od 94. perutě RAF, se kterým létal Kanaďan Sgt. J. F. Edwards, Lybie 1942

    Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK675/GA-F) od 112. perutě RAF, Lybie 1942

    Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK578/GA-V) od 112. perutě RAF, Lybie 1942. Se strojem létal F/O N. Duke.

    Curtiss Kittyhawk Mk.IA (AK581/CV-J) od 3. perutě RAAF. S tímto strojem musel 9. ledna 1942 nouzově přistát zraněný Geoff Chinchen u Msusu, poté co byl zasažen Gerhardem Homuthem od 3./JG 27.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43107#548289Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss P-40E Warhawk (výrobní číslo 18723, sériové číslo AK979), který byl dodán kanadskému letectvu v dubnu 1942, je nyní vystavován v Pacific Aviation Museum jako "bílá 67" ve zbarvení amerických "Létajících tygrů" - American Volunteer Group.

    Pacific Aviation Museum








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43107#400582Verze : 0