Název: Name: | Curtiss XP-40Q-3 Warhawk | Curtiss XP-40Q-3 Warhawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss XP-40Q-3 Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1944-DD.MM.1944 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4086 kg | 9008 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.740 m | 35ft 3in |
Délka: Length: | 10.460 m | 34ft 4in |
Výška: Height: | 4.110 m | 13ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-101 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 988 kW a 1 118,5 kW v h= 1 828 m a později Allison V-1710-121 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s reduktorem o vzletovém výkonu 1 062,6 kW a 1 267,6 kW v h= 7 925 m. Vrtule čtyřlistá automaticky stavitelná s konstantní rychlostí otáček | Allison V-1710-101 twelvee-cylinder Vee liquid-cooled engine, rated at 1,325 hp for take-off and 1,500 hp at 6,000 ft later Allison V-1710-121 twelvee-cylinder Vee liquid-cooled engine, rated at 1,425 hp for take-off and 1,700 hp at 25,600 ft, driving a four-blade constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 679.1 km/h v 6248 m | 422 mph in 20500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 515 km/h v 0 m | 320 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 21,33 m/s | 4198.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,8 min do 6096 m | 4,8 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11887 m | 39000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kulomet Colt-Browning M-3 ráže 12,7 mm se zásobou 1 206 nábojů (Pro případnou sériovou výrobu bylo počítáno s výzbrojí 6x kulomet M-3 ráže 12,7 mm nebo 4x kanón ráže 20 mm) | Four fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M3 machine-guns in the wing mounted, total 1,206 rounds. (The proposed production models of the P-40Q were to have carried either six 0.50-inch machine guns or four 20-mm cannon). |
Uživatelské státy: User States: | USA | United States |
Poznámka: Note: | Tovární označení Hawk 87X. Další popis viz historie | The P-40Q was an experimental project which attempted to produce a really modern fighter out of the existing P-40. The modifications were in fact so drastic that there was very little in common with earlier P-40 versions. Two P-40Ks (serial numbers 42-9987 and 42-45722) and one P-40N (serial number 43-24571) were extensively modified with revised cooling systems, two-stage superchargers, and structural changes which markedly altered their appearance. The project was assigned the designation XP-40Q. The XP-40Q was built three times. In its final form, with a shallow chin air scoop, clipped wings and a bubble canopy, the Curtiss fighter's appearance was somewhat reminiscent of a P-51D Mustang. The XP-40Q, as the new version was redesignated, was the fastest of the Warhawks. Unfortunately, by the time the XP-40Q was built, the more capable P-51D was already available in large numbers. Only three were built, and only one was evaluated and rejected by the USAAF. |
Zdroje: Sources: | William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Ray Wagner, Aircraft Profile No.35 Curtiss P-40 Tomahawk, rok 1967 http://www.p40warhawk.com/Variants/P-40Q.htm http://home.att.net/~jbaugher1/p40_16.html http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40q.html archiv autora |