Fairchild 71 vychádzal z Fairchild FC-2W2, pričom bolo na ňom aplikovaných množstvo zmien. Počiatočný Fairchild 71 bol vyrábaný v rokoch 1928 až 1930, potom ho nahradila vylepšená verzia Fairchild 71A. Popri civilnom využití jeden kus skúšala aj US Army ako ľahké transportné lietadlo pod označením XC-8 neskôr ako XF-1. Osem ďalších kusov na testovacie účely dostali označenie YF-1. Neskôr armáda všetkých 9 premenovala na C-8. Aj preto nasledujúca dodávka 6 kusov Fairchild 71A nakoniec dostala označenie C-8A. US Navy tiež skúšala jeden exemplár (označenie XJ2Q-1 resp. neskôr R2Q-1). Ďalšie, pôvodne civilné stroje prevzala armáda v roku 1942 pod označením UC-96.
V roku 1929 vznikla v Kanade (Longueuil, Quebec) pobočka Fairchild Aircraft Ltd. Vyrábala tu komerčné Fairchild 71B, Fairchild 71C a Fairchild 71CM (verzia s poťahom trupu s plechu). Popritom pre potreby kanadskej armády vyrábala Fairchild 71 s upraveným vybavením pre potreby fotografickej služby. Nakoľko sa požadoval výroba lietadla so zväčšenou kapacitou, vzniká v roku 1934 verzia Fairchild Super 71. Táto verzia mala väčšie rozpätie krídiel a upravený trup, tak aby pojal 8 cestujúcich. Sedadlá sa však dali ľahko odmontovať a tak vytvoriť priestor na transport nákladu. Kabína cestujúcich bola vyhrievaná a mala vetrací systém. Trup maľ veľké nákladové dvere a dvere pre pasažierov. Lietadlo Fairchild Super 71P poháňal silnejší motor Pratt & Whitney S2H1-G o výkone 600 koní, ktorý bol jemne zakapotovaný. Nakoniec však napriek prvotnému záujmu boli vyrobené iba dva kusy tejto verzie.
zdroj: http://avia.russian.ee/air/usa/fair_71.php
www.rcaf.com
pohľad do kabíny cestujúcich Fairchild 71
Fairchild 71 A
Fairchild SUPER 71
V roku 1929 vznikla v Kanade (Longueuil, Quebec) pobočka Fairchild Aircraft Ltd. Vyrábala tu komerčné Fairchild 71B, Fairchild 71C a Fairchild 71CM (verzia s poťahom trupu s plechu). Popritom pre potreby kanadskej armády vyrábala Fairchild 71 s upraveným vybavením pre potreby fotografickej služby. Nakoľko sa požadoval výroba lietadla so zväčšenou kapacitou, vzniká v roku 1934 verzia Fairchild Super 71. Táto verzia mala väčšie rozpätie krídiel a upravený trup, tak aby pojal 8 cestujúcich. Sedadlá sa však dali ľahko odmontovať a tak vytvoriť priestor na transport nákladu. Kabína cestujúcich bola vyhrievaná a mala vetrací systém. Trup maľ veľké nákladové dvere a dvere pre pasažierov. Lietadlo Fairchild Super 71P poháňal silnejší motor Pratt & Whitney S2H1-G o výkone 600 koní, ktorý bol jemne zakapotovaný. Nakoniec však napriek prvotnému záujmu boli vyrobené iba dva kusy tejto verzie.
zdroj: http://avia.russian.ee/air/usa/fair_71.php
www.rcaf.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pohľad do kabíny cestujúcich Fairchild 71
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fairchild 71 A
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Fairchild SUPER 71