SOV - T-18 (MS-1) vz.1930

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
Sraz říjen 2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - T-18 (MS-1) vz.1930

MC-1 (малый сопровождения - первий), обр.1930

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    MS-1 (T-18), vzor 1930 MS-1 (T-18), M 1930
    Originální název:
    Original Name:
    MC-1 ( малый сопровождения - первий ), обр. 1930 г.
    Kategorie:
    Category:
    pěchotní tank infantry tank
    Výrobce:
    Producer:
    Závod Bolševik, Leningrad (bývalá Obuchovská továrna)
    MMZ Perm
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    959 (962?) (vzor 1927 i 1930/model 1927 and 1930)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1930
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    5680 kg 12522 lb
    Délka se zadním nástavcem:
    Length of the rear extension:
    4350 mm 14ft 3,25in
    Délka korby:
    Hull Length:
    3450 mm 11ft 3,83in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1760 mm 5ft 9,29in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2120 mm 6ft 11,45in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    315 mm 1ft 0,4in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    300 mm 11,81in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,375 MPa 54.39 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Nýtované, válcovaný plech
    Korba - čelo, boky, záď - 16 mm, strop, dno - 8 mm
    Věž - 16 mm, strop - 8 mm
    Riveted, rolled sheet
    Hull - front, sides, rear - 16 mm, top, floor - 8 mm
    Turret - 16 mm, top - 8 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Mikulin, benzínový řadový čtyřválec o objemu 3200 ccm Mikulin, gasoline inline four-cylinder with a capacity of 3200 ccm
    Výkon:
    Power:
    29.8 kW při 1950 ot/min 40.0 bhp at 1950 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 3+1, vícekotoučová suchá spojka, boční převodovky gearbox 3 +1, more disc dry clutch, gearbox side
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    17,5 km/h 10.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    6,5 km/h 4 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    120 km 74.6 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    40 ° 89 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    1,85 m 72,8in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 19,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 37 mm PS-1, 109 nábojů 1x 37 mm PS-1, 109 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    1x 7,62 mm DT, 2016 nábojů 1x 7.62 mm DT, 2016 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR USSR
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Barjatinskij M., Legkije tanki vtaroj mirovoj, EKSMO, Moskva 2007
    Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43414#370143Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-18/30


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43414#172118Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-18 vz.1930






    Zdroj
    Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995


    T-18 vz.1930 čtyřpohledový nákres vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43414#370229Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografia tanku T-18 resp. MS-1 (ide o tú istú konštrukciu iba s rozličným značením)


    zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/T-18_tank


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43414#235081Verze : 0
    Avatar
    Bohužel fotka zobrazuje VELMI mizernou rekonstrukci daného vozidla. Přední (napínací kolo) je z čehosi - snad pásového traktoru - a jak jsou vlastně uchycena pojezdová kola ví asi jen tvůrce dané "rekonstrukce" . I pásy jsou z něčeho jiného (původní vypadají jinak). Tank na fotce je pokud vím z Centrálního muzea ozbrojených sil v Moskvě a je asi nejhorší z vystavených sil (pokud ano má i změněnou zadní část aby se tam vešla převodovka z GAZ 69. kastna na levém boku je z BRDM. Dodnes se zachovalo nejméně 5 MS-1 které jsou vystaveny a právě tenhle je z nich nejhorší co se autenticity týče, asi nejlepší je vystaven v "primorském kraji" tedy na dálném východě, druhý solidní je pak v Kubince.
    Reálně existovaly dvě základní modifikace tanku MS-1 (T-18) tanky tanky obrazca 1927g také nazývané "ranoj seriji" měly menší věž bez niky vzadu, tanky obrazce 1930g pak měly věž s nikou vzadu (jako na fotce).


    Zdroj:
    "Pervyje sovetskije tanki" autoři M. Svirin a A. Bezkurnikov vydaná jako kniha č. 1 v sérii Armada v nakladatelství EksPrint v Moskvě ISDN 5-85729-045-7
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43414#235090Verze : 0