Alexejev I-215

Alekseyev I-215
Алексеев И-215
     
Název:
Name:
Alexejev I-215 Alekseyev I-215
Originální název:
Original Name:
Алексеев И-215
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1947 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze I-211
První vzlet:
Maiden Flight:
31.12.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4010 kg 8841 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6890 kg 15190 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,25 m 40ft 2,27in
Délka:
Length:
11,54 m 37ft 10,32in
Výška:
Height:
3,68 m 12ft 0,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Derwent V o tahu 15,59 kN Rolls-Royce Derwent V, thrust 3505 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2300 kg 5071 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
970 km/h v 0 m 602.7 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,8 min do 5000 m 2,8 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14000 m 45932 ft
Dolet:
Range:
1700 km 1056.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2500 km 1553.4 mi
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
3x kanon N-37 ráže 37 mm, 30 nábojů každý


2x 250kg puma
proposed:
3x 37 mm N-37 cannon,30 rounds each


2x 551 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- výkony pravděpodobně vypočtené


- prototyp I-211 byl přestavěn pro použití britských motorů RR Derwent, protože původní Ljulkovy jednotky TR-1 byly nevyzrálé a poskytovaly pouze asi 70% předpokládaného tahu.
Na letounu bylo potřeba provést řadu úprav-především zvětšit průměr motorových gondol (Derwenty měly odstředivé kompresory).
Tah motorů byl sice dostatečný, ale pro změnu začal trpět malou pevností centroplán.
Druhý prototyp nesl označení I-215D (D=Dubler) a vzlétl na jaře 1948.
Program byl ukončen a kancelář rozpuštěna údajně po Jakovlevově poznámce před Stalinem, že se jadná o další kopii Me-262.
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim. Early Soviet Jet Fighters. Midland Punlishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-139-3.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Alexejev-I-215-t43518#172318 Verze : 1
foto
Alexejev I-215 -


URL : https://www.valka.cz/Alexejev-I-215-t43518#172322 Verze : 0
a ešte jedno foto spredu
Alexejev I-215 -


URL : https://www.valka.cz/Alexejev-I-215-t43518#172332 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více