Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 389 příspěvků vloženo, 1845 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

North American P-51C Mustang

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    North American P-51C Mustang North American P-51C Mustang
    Originální název:
    Original Name:
    North American P-51C Mustang
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1943-DD.MM.194R North American Aviation Inc., Dallas, Texas
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1943-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1750
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1943
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3168 kg 6985 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4445 kg 9800 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    5352 kg 11800 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.28 m 37ft 0.25in
    Délka:
    Length:
    9.83 m 32ft 3in
    Výška:
    Height:
    2.64 m 8ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21.65 m2 233 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    205.06 kg/m2 42.06 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Packard V-1650-7 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 029,1 kW, 1 264 kW v h= 5 200 m.
    Vrtule čtyřlistá Hamilton-Standard s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm.
    Packard V-1650-7 twelve-cylinder liquid-cooled two-staged supercharged Vee engine, rated at 1,380 hp for take-off, 1,695 hp at 17,060 ft,
    driving a four-bladed Hamilton Standard constant-speed propeller diam. 11ft 1,86in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    696 l v křídlech + 322 l za kabinou
    a přídavné nádrže 2x 284 l nebo 2x 416 l nebo 2x 567 l
    153 UK gallons in a wings and 71 UK gallons in a fuselage and two 62 UK gallons or two 90.5 UK gallons or two 125 UK gallons in drop tanks under the wings,
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    700 km/h v 9144 m 435 mph in 30000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    585 km/h v 7620 m 364 mph in 25000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    23.6 m/s 4650 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,92 min do 6096 m 6,92 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12771 m 41900 ft
    Dolet:
    Range:
    2092 km 1300 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3960 km 2460 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kulomet Browning M-53-2 ráže 12,7 mm s celkovou zásobou 1 260 nábojů
    Poslední série 6x 12,7 mm se zásobou 1 880 nábojů.
    Pumový náklad: 2x 454 kg pum
    Four fixed forward-firing 0.5 inch Browning M-53-2 wing-mounted machine guns with 1,260 rounds or later
    six fixed forward-firing 0.5 inch Browning M-53-2 wing-mounted machine guns with 1,880 rounds.
    Bomb load: Up to 2,000 lb bombs (Two 1,000 lb)
    Uživatelské státy:
    User States:



    (Sn. 44-10816)




    (Sn. 44-10816)

    Poznámka:
    Note:
    Britské Mustangy Mk.III měly vypouklou kabinu ("Malcolm Hood"), umožňující lepší výhled.

    Použitím licenčně vyráběného motoru Merlin (Packard V-1650-3) se z Mustangu stal skvělý stíhací letoun, nová verze byla označana P-51B, od srpna 1943 začala výroba těchto Mustangů také v nové továrně v Dallasu a zde bylo označení změněno na P-51C. Letouny pozdějších serií dostaly výkonnější motor Packard V-1650-7 a dolet bylo možno zvýšit podvěšením velkých přídavných nádrží.
    The first XP-51Bs started test flying in December 1942. After sustained lobbying at the highest level, American production was started in early 1943 with the B (NA-102) being manufactured at Inglewood, California, and the C (NA-103) at a new plant in Dallas, Texas, which was in operation by summer 1943. The RAF named these models Mustang III. In performance tests, the P-51B reached 441 mph at 25,000 ft and the subsequent extended range made possible by the use of drop tanks enabled the Merlin-powered Mustang to be introduced as a bomber escort.
    Zdroje:
    Sources:
    Paul A. Ludwig, P-51 Mustang: Development of the Long-Range Escort Fighter, Classic Publications, ISBN-10: 9781903223147
    Famous Airplanes of the World, North American P-51 A-C Mustang, No.28, 1972/8, Bunrin Do, Japan No ISBN.
    Richard Atkins, Aircraft Profile No. 100, The North American P-51B and C Mustang, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, No ISBN.
    http://www.historyofwar.org/subject_air_P51.html
    www.aviation-history.com
    www.warbirdregistry.org
    www.flightlevel350.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p51.html
    archiv autora


    Čínský P-51C rok 1944
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43586#172491Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek, dole je Mustang Mk.III s "Malcom Hood"


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43586#172500Verze : 0
    MOD
    Avatar
    North American P-51C Mustang ("Little Jeep", 187), pilot Capt. Forrest 'Pappy' Parham, 75th Fighter Squadron, 23rd Fighter Group, Chingkiang, Čína, listopad 1944.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43586#397715Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled "pod kůži" letounu Mustang Mk. III v barvách RAF. Kamufláž stroje je doplněna o invazní pruhy.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43586#397608Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mustang III


    Foto č.1 - Mustang Mk.III 19. perute RAF, rok 1944.
    Foto č.2 - Mustang 112. perute RAF v Taliansku. Stroj má ešte starý "klietkový" prekryt kabíny.


    Fotky pochádzajú z: http://www.swissmustangs.ch/20214/20295.html?
    www.geocities.com


    Fotka č.2

    Fotka č.1
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43586#210244Verze : 0