Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss SC-1 Seahawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss SC-1 Seahawk Curtiss SC-1 Seahawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss SC-1 Seahawk
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Columbus, Ohio
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 XSC-1 (34095/34096)
    548 SC-1 (35298/35797, 93302/93367)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    16.02.1944
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2867 kg 6320 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3600 kg 7937 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4082 kg 9000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.5 m 41ft
    Délka:
    Length:
    11.09 m 36ft 4,5in
    Výška:
    Height:
    4.88 m 16ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    26.01 m2 280 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-62 Cyclone o startovním výkonu 1 1007 kW
    čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Curtiss Electric
    Wright R-1820-62 Cyclone, power 1650 hp
    four-blade constant speed propeller Curtiss Electric
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    503.7 km/h v 8717 m 313 mph in 28600 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    201.2 km/h v ? m 125 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12.7 m/s 2500 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11369 m 37300 ft
    Dolet:
    Range:
    1005.8 km 625 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Colt-Browning ráže 12,7 mm

    Pumy: 2x 147 kg pod křídly
    2x 45 kg pumovnice v plováku
    2x .50 Browning machine gun in the wings

    2x 325 lb bomb under the wing
    2x 100 lb bomb in central float
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Pod centroplán mohl být zavěšen vyhledávací radar ASH, pozdro s radarem se zavěšovalo místo jedné pumy. -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43972#173497Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss SC-1 Seahawk


    Historie:
    V červnu 1943 (06/1943) získala firma Curtiss zakázku na jednomístný plovákový průzkumný letoun, které byly určeny pro bitevní lodi a křižníky. Letoun měl být dostatečně výkonný a obratný, aby se mohl ubránit případnému útoku nepřátelských stíhačů.
    První prototyp vzlétl 16.02.1944 ještě s označením XSC-1 Seahawk. Poháněn byl devítiválcovým motorem Cyclone, který byl přeplňován turbokompresorem. Jistou zajímavostí bylo zavěšení centrálního plováku, ten bylo možno lehce odpojit a na jeho místo mohl být montován pevný kolový podvozek, tím se velmi zjednodušila manipulace a přelety. Kabina byla prostorná a nouzově se do ní vešla i další osoba.
    První lodí, která Seahawky dostala na svůj katapult byl bitevní křižník Guam, to byl říjen 1944 (10/44). Do bojů poprvé Seahawky zasáhly během přípravy vylodění na Borneu v červnu 1945 (06/45).
    Do války již nezasáhla dvoumístná verze Curtiss SC-2, poháněná motorem Wright R-1820-68. Tato verze nebyla významná, protože US NAVY převzala pouze devět dvoumístných Seahawků, jejich výroba skončila v roce 1948.


    ___________________________________________________________________
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43972#173498Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Seahawku.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43972#173500Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Curtissova SC-1 Seahawku








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43972#173502Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie s pevným podvozkem a s manipulačním podvozkem.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/43972#173581Verze : 0
    MOD