Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 318 příspěvků vloženo, 1061 editováno a 354 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-62

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-62 Curtiss XP-62
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-62
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.01.1941-DD.10.1944 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1941-DD.10.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (41-35817)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.07.1943
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5340 kg 11773 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6650 kg 14660 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7553 kg 16651 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.350 m 53ft 7,75in
    Délka:
    Length:
    12.040 m 39ft 6in
    Výška:
    Height:
    4.950 m 16ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    39.02 m2 420 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    170,425 kg/m2 34.91 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-3350-17 Duplex Cyclone vzduchem chlazený dvoujvězdicový osmnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1 715 kW.
    Vrtule dvě trojlisté protiběžné.
    Wright R-3350-17 Duplex Cyclone eighteen-cylinder air-cooled twin-row radial engine rated at 2,300 hp for take-off,
    driving a three-blade contra-rotating propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1 454 l 384 US gallons or 320 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    721 km/h v 8230 m 448 mph in 27000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    616 km/h v 6096 m 382.8 mph in 20000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,5 m/s 2263.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.9 min do 4572 m 6.9 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10881 m 35700 ft
    Dolet:
    Range:
    1448.4 km 900 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2414 km 1500 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kanón Hispano M2 ráže 20,0 mm v křídlech. Four fixed forward-firing 0.79 inch Hispano M2 cannons in a wings mounted.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    viz historie -
    Zdroje:
    Sources:
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p62.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p62usa.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44071#173681Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie:


    V době kdy továrna Boeing Aircraft Co. vyvíjela svůj strategický bombardér B-29 vydalo armádní letectvo specifikace na přepadovou výškovou stíhačku, která by pro svůj pohon používala stejný motor, který měl pohánět B-29. Jednalo se o dvouhvězdicový osmnáctiválec Wright R-3350-17 "Duplex Cyclone", motor byl přeplňovaný turbokompresorem a představoval v té době nejmohutnější sériově vyráběný motor. V požadavcích letectva byl kladen důraz na maximální rychlost, která měla ve výšce 8 230 metrů dosahovat až 750 km/h, také výzbroj měla být mohutná - osm kanónů ráže 20 mm nebo dvanáct půlpalcových kulometů.


    Armádní letectvo sestavilo své požadavky v lednu 1941 a továrna Curtiss-Wright Co. předložila svůj projekt k posouzení již 29. dubna 1941. Letoun byl navržen jako poměrně velký dolnoplošník, motor měl podle návrhu pohánět protiběžné vrtule a pilot měl k dispozici přetlakovou kabinu, což byla tehdy nepříliš ověřená novinka, ale s ohledem na skutečnost, že letoun měl operovat ve velkých výškách, jednalo se o potřebný konstrukční prvek.


    Armádní technici se s projektem podrobně seznámili a na základě jejich posudku USAAF dne 27. června 1941 armáda objednala dva prototypy, jeden pod označením XP-62 a druhý byl označen jako XP-62A, přičemž prototyp XP-62 měl být dokončen do patnácti měsíců a XP-62A měl být dodán tři měsíce později.


    Od tohoto okamžiku se začalo pracovat na prototypu, jehož stavba si ve svém průběhu vyžádala mnoho konstrukčních změn 2. srpna 1941 byly změny schváleny a letectvo zase upřesnilo některé své požadavky ve svých specifikacích, například maximální rychlost byla snížena Dne 2. srpna 1941, byly některé změny ve specifikacích předloženy ke schválení. Hlavní změnou bylo snížení maximální rychlosti 720 kilometrů za hodinu a zvýšení vzletové hmotnosti na 7 062 kilogramy. Koncem roku byla armádnímu letectvu předvedena maketa letounu ve skutečné velikosti. Armádní komise doporučila provést více než devadesát změn na konstrukci letounu. 1. ledna 1942 začala další kontrola, která měla ověřit postup prací na celém projektu, výsledkem byly další navržené úpravy, tak například bylo požadováno, aby vzletová hmotnost letounu byla zredukována na 6 350 kilogramů (hmotnost byla překročena), armádní letectvo z tohoto důvodu přistoupilo i na zredukování výzbroje o čtyři dvacetimilimetrové kanóny a na zrušení odledovacího zařízení protiběžných vrtulí.


    Dne 13. ledna 1942 byl sjednán kontrakt na první stovku stíhacích letadel P-62 s tím, že první dodávky budou uskutečněny v květnu 1943, tato objednávka byla schválena 25. května 1942. Společnost Curtiss-Wright se však ze svého úspěchu netěšila dlouho, armádní letectvo smlouvu zrušilo 27. července 1942, protože se obávalo, že výroba nového P-62 by v továrně v Buffalu mohla způsobit zpoždění připravované licenční výroby tolik potřebných Republic P-47G Thunderboltů.


    Výroba Curtisse P-62 byla definitivně zrušena, ale práce na stavbě prototypu XP-62 dále pokračovaly, sice s malou prioritou, ale pokračovaly. Očekávané problémy působila přetlaková kabina a tak se dokončení stále odkládalo až nakonec padlo rozhodnutí, že se montáž přetlakové kabiny provede později. K zalétání XP-62 (Sn. 41-35873) došlo 21. července 1943, ale také zalétávání postupovalo jen velmi pomalu a bylo poznamenáno častými poruchami motoru, zejména turbokompresor se ukázal jako nepříliš spolehlivý, díky tomu nebyly zkoušky provedeny v plném rozsahu a mnoho výkonových parametrů zůstalo pouze vypočteno. V únoru 1944 byla konečně zahájena montáž přetlakové kabiny. Celá tato montáž byla provedena pouze za účelem provedení letových zkoušek, ale vše bylo prováděno jen s minimální prioritou a tak se stalo, že na podzim roku 1944 byl celý program definitivně ukončen aniž by byly dalšíletové zkoušky zahájeny.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44071#225129Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44071#173683Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Použité prameny:
    William Green, War Planes of the Second World War: Fighters, Volume 4.,
    London, Macdonald. 1961.
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2,
    AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press, rok 1979.
    L+K 25/1994, Němeček Václav, Letadla 39-45, Curtiss XP-62
    http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-62.php
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p62.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_p-62.php
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44071#225130Verze : 0
    MOD