Název: Name: | Grigorovič I-2 bis | Grigorovič I-2 bis |
Originální název: Original Name: | Григорович И-2 бис | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva DD.MM.1929-DD.MM.1929 Leningradský letecký závod č.23, Petrohrad | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 50 závod č. 1 28 závod č. 23 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1172 kg | 2584 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1672 kg | 3686 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,15 m | 30ft 0,24in |
Délka: Length: | 7,32 m | 24ft 0,18in |
Výška: Height: | 3,00 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,81 m2 | 256.29 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | M-5 o výkonu 309 kW/420 k dvoulistá dřevěná vrtule | M-5, power 414 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 235 km/h v 0 m | 146 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,6 min do 3000 m | 9,6 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5340 m | 17520 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet PV-1 ráže 7,62 mm | 2x 7.62 mm PV-1 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vznikl úpravou I-2. Nevyhovující kabina byla rozšířena a sedadlo pilota bylo umístěno výš, střední část trupu byla příhradové konstrukce. K pohonu sloužil upravený licenční motor Liberty označený v Sovětském svazu M-5 s výkonem zvýšeným na 420 k. Byl to první stíhací letoun domácí konstrukce zavedený do výzbroje VVS ve větším počtu. Problémy s chlazením motorů M-5 letounů I-2bis vedly k tomu, že některé kusy byly vybaveny chladiči typu Lamblin, tato verze byla označena I-2prim | - |
Zdroje: Sources: | Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. Бюшгенс Г.С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992. http://ram-home.com/ram-old/i-2bis.html |