Grigorovič I-2 bis

Grigorovich I-2 bis
Григорович И-2 бис
     
Název:
Name:
Grigorovič I-2 bis Grigorovič I-2 bis
Originální název:
Original Name:
Григорович И-2 бис
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1929 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Leningradský letecký závod č.23, Petrohrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50 závod č. 1
28 závod č. 23
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1172 kg 2584 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1672 kg 3686 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,15 m 30ft 0,24in
Délka:
Length:
7,32 m 24ft 0,18in
Výška:
Height:
3,00 m 9ft 10,11in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,81 m2 256.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
M-5 o výkonu 309 kW/420 k
dvoulistá dřevěná vrtule
M-5, power 414 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 0 m 146 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,6 min do 3000 m 9,6 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5340 m 17520 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet PV-1 ráže 7,62 mm 2x 7.62 mm PV-1 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vznikl úpravou I-2. Nevyhovující kabina byla rozšířena a sedadlo pilota bylo umístěno výš, střední část trupu byla příhradové konstrukce. K pohonu sloužil upravený licenční motor Liberty označený v Sovětském svazu M-5 s výkonem zvýšeným na 420 k.
Byl to první stíhací letoun domácí konstrukce zavedený do výzbroje VVS ve větším počtu.

Problémy s chlazením motorů M-5 letounů I-2bis vedly k tomu, že některé kusy byly vybaveny chladiči typu Lamblin, tato verze byla označena I-2prim
-
Zdroje:
Sources:
Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Бюшгенс Г.С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
http://ram-home.com/ram-old/i-2bis.html
URL : https://www.valka.cz/Grigorovic-I-2-bis-t44268#174369 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/i2.html

Grigorovič I-2 bis -


Grigorovič I-2 bis -


Grigorovič I-2 bis -


URL : https://www.valka.cz/Grigorovic-I-2-bis-t44268#547482 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více