North American F-86H Sabre

     
Název:
Name:
North American F-86H-10-NH Sabre North American F-86H-10-NH Sabre
Originální název:
Original Name:
North American F-86H-10-NH Sabre
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1954-DD.10.1955 North American Aviation, Inc., Inglewood, California
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1954-DD.10.1955
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
473 (52-1977/2124, 52-5729/5753, 53-1229/1528)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6276 kg 13836 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9888 kg 21800 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11020 kg 24296 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.31 1) m 37ft 1,25in1)
Délka:
Length:
11.84 m 38ft 10in
Výška:
Height:
4.57 m 14ft 11,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
26.75 2) m2 287,92) ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
General Electric J73-GE-3 o tahu 39,68 kN, později
General Electric J73-GE-3E o tahu 39,68 kN
General Electric J73-GE-3, thrust 8920 lb.s.t., later
General Electric J73-GE-3E, thrust 8920 lb.s.t.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2127 l
2x 454 l přídavná nádrž
2x 757 l přídavná nádrž
562 US gal
2x 120 gal drop tank
2x 200 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1113.7 km/h v 0 m 692 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
65.5 m/s 12900 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.7 min do 9144 m 5.7 min to 30000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15484 m 50800 ft
Dolet:
Range:
835.2 km 519 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2912.9 km 1810 mi
Výzbroj:
Armament:
4x kanón M39A1 ráže 20 mm, 150 nábojů na zbraň


2x 454kg bomba
8 raket HVAR
1x atomová puma Mk 12
4x 20-mm M39A1 cannon, 150 rpg


2x 1000 lb bomb
8 HVAR rocket
1x Mk 12 nuclear bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
pro stoje s křídlem s křídlem F-40:
1) 11,92 m
2) 29,12 m2
for machines with F-40 wing:
1) 39ft 1,25in
2) 313.4 sq ft
Zdroje:
Sources:
Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.33. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1978. ISBN 0-89747-032-X.
Davis, Larry. F-86 Sabre, In Action No.126. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1992. ISBN 0-89747-282-9.
Curtis, Duncan. North American F-86 Sabre. Crowood Press, Ramsbury 2000. ISBN 1-86126-358-9.
Pátek, Zdenek. F-86H - atomový Sabre, HPM 2003/12.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p86_16.html
URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86H-Sabre-t44418#189815 Verze : 0
North American F-86H-10-NH Sabre sériového čísla 53-1351 z Planes of Fame Museum v Kalifornii. Letoun svoji kariéru zakončil jako letecký cíl pod označením QF-86H. V této modifikaci se pak účastnil programu GORJE (Generic Ordnance Ramjet Engine) a zkoušek raket AGM-88 HARM v roce 1975.





URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86H-Sabre-t44418#200140 Verze : 0
Pohled do útrob letounu F-86H-10-NH (53-1352) vystaveného v USAF Museum.


URL : https://www.valka.cz/North-American-F-86H-Sabre-t44418#203691 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více