Četverikov MDR-6

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 595 příspěvků vloženo, 2299 editováno a 481 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Četverikov MDR-6

Chetverikov MDR-6 / Четвериков МДР-6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Četverikov MDR-6 Chetverikov MDR-6
    Originální název:
    Original Name:
    Четвериков МДР-6
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Taganrožský letecký závod č. 301 G. Dimitrova, Taganrog /
    DD.MM.1940-DD.MM.1942 Ivankovský letecký závod č. 30, Ivankovo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    17 Taganrog
    26 Ivankovo
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1938
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3949 kg 8706 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6700 kg 14771 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    7000 kg 15432 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    19,40 m 63ft 7,77in
    Délka:
    Length:
    15,73 m 51ft 7,28in
    Výška:
    Height:
    3,90 m 12ft 9,53in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    58,801) m2 632.921) ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Švecov M-63 o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k
    dvoulistá stavitelná vrtule AV-1
    Shvetsov M-63, take-off power 1085 hp
    two-bladed variable-pitch propeller AV-1
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2200 l 484 Imp gal / 581 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    365 km/h v 4730 m 226.8 mph in 15518 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5,6 m/s 1102.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15 min do 5000 m 15 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7800 m 25591 ft
    Dolet:
    Range:
    1170 km 727 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2650 km 1646.6 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přední věži NUDB-3m
    1x kulomet UBT 12,7 mm ve hřbetní věži SUDB-3 nebo MV-5
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v pod zádí

    400-1200 kg pum
    1x 7.62 mm ShKAS machine gun in a NUDB-3m bow turret
    1x 12.7 mm UBT machine gun in a SUDB-3 or MV-5 dorsal turret
    1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun under the tail

    882-2646 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) nejistý údaj 1) uncertain data
    Zdroje:
    Sources:
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    Петров, Г. Ф. Гидросамолеты и экранопланы 1910-1999. РусАвиа, Москва 2000. ISBN 5-900078-05-1.
    Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986.
    Маслов, Михаил. Повесть о морском дальнем разведчике Че-2, Мир Авиации 1997/01.
    Якубович, Николай. В погоне за скоростью. Авиация и время 2008/01.
    Němeček, Václav. Četvěrikov Če-2 (MBR-6), Letectví+Kosmonutika 1968/17.
    Němeček, Václav. Četvěrikov MBR-6, Letectví+Kosmonutika 1986/15.





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44732#370051Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Četvěrikov Če-2 (MDR-6)
    Четвериков ЧЕ-2 (МДР-6)


    -průzkumný a bombardovací hydroplán


    Průzkumný a lehký bombardovací hydroplán z konstrukční kanceláře Igora Vjačeslava Četvěrikova, modifikace arktického průzkumného letounu ARK-3, dvoumotorový čtyřmístný celokovový hornoplošník s plovákovým trupem, s vyvažovacími plováky pod křídly a se zatahovacím podvozkem záďového typu.


    Projekt vojenského stroje vznikl v roce 1936, první let prototypu se uskutečnil v lednu 1937 a ke státním zkouškám došlo v červenci 1939. Sériová výroba byla zahájena v taganrožském leteckém závodě č. 31 až na podzim 1940 a dala pouze 17 strojů. Produkci stroje měl převzít nově postavený savělovský Letecký závod č. 288, jenž však do června 1941 nezahájil výrobu. Místo něj MDR-6 (od r. 1941 Če-2) vyyráběl ivankovský závod č. 30.

    Jednotlivé hydroplány byly zařazeny do stavu dvou letek 15. samostatného průzkumného pluku námořního letectva Baltského loďstva, vyznamenaného Řádem rudého praporu, a dvou letek 16. samostatného průzkumného pluku námořního letectva Tichooceánského loďstva.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44732#175436Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Četvěrikov Če-2 15. OMRAP, Baltské moře, konec července 1941.


    Chetverikov Che-2 Side view by Basil Zolotov

    http://basilzolotov.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44732#370052Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Noční mise Če-2 "Žlutá 4", Baltské moře, konec července 1941.


    Chetverikov Che-2 artwork by Basil Zolotov

    http://basilzolotov.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44732#370053Verze : 1
    MOD