Tupolev Tu-16G [kód NATO: Badger-A]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 436 příspěvků vloženo, 1179 editováno a 422 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-16G [kód NATO: Badger-A]

Tupolev Tu-16G / Туполев Ту-16Г

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-16G Tupolev Tu-16G
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-16Г
    Kategorie:
    Category:
    transportní letoun cargo aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.195R-DD.MM.195R Vnukovská letecká opravárenská základna GVF č. 400, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.195R-DD.MM.195R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    7? konverzí Tu-16:
    3 Tu-16G
    4? Tu-104G
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3?
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,99 m 108ft 2,81in
    Délka:
    Length:
    35,20 m 115ft 5,82in
    Výška:
    Height:
    9,85 m 32ft 3,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    164,65 m2 1772.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN nebo
    Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN
    Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN nebo
    Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    46750 l 10284 Imp gal / 12350 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    992 km/h v ? m 616.4 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Tu-16G - rychlá poštovní varianta Aeroflotu, vozila novinové matrice
    Tu-104G - varianta pro přeškolování pilotů Aeroflotu na proudovou techniku
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    www.oldwings.nl
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44746#555708Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Po úspěchu nového bombardéru Tupolev Tu-16 se tento typ dostal i do zorného pole sovětského Aeroflotu. Ten chtěl adaptací draku Tu-16 vyřešit problém nedostatku rychlých poštovních letounů pro dopravu pošty a zásilek po SSSR a nedostatek vhodných moderních dopravních letounů (touto adaptací nakonec vzniknul letoun Tupolev Tu-104). Vrchní vedení Aeroflotu proto kontaktovalo OKB Tupolev s prosbou o pomoc. Pověřený konstrukční tým mající za úkol vyřešit první z problémů vzal za základ sériový bombardér Tupolev Tu-16A z nějž byly sejmuty pumové závěsy a demontovány střelecké věže. Radista se ze zadní střelecké věže přestěhoval do přídě a pro vyrovnání demontované zátěže byly na místo zadní věže namontovány ocelové pláty jako závaží.


    Z pumovnice byly odstraněny veškeré zbraňové závěsníky a ovládací elektronika a na jejich místo přišly závěsy pro zavěšení speciálních kontejnerů obsahující poštovní zásilky a spěšně dopravované zboží a materiál.Tyto závěsníky nebyly ovládány z kabiny a snímání kontejnerů bylo nutné provádět ručně na zemi (toto nebylo úplným pravidlem protože nejméně dva letouny byly upraveny pro svrhávání novinových matric na padácích a nesly ovládané závěsy pro dva kontejnery). V pozdější době došlo k celkové přestavbě vyrobených letounů přičemž byla upravená pumovnice demontována a ve vyprázdněném trupu vzniknul klasický nákladový prostor pro ukládání pošty a materiálu. Náklad se potom do letounu ukládal dveřmi před vodorovnou ocasní plochou.


    Produkce těchto letounů začala v druhé polovině 50.let (pravděpodobně 1957 ale nemám potvrzeno). Ze sériové výroby vyšlo cca 7 letounů přičemž všechny byly zařazeny do služeb Aeroflotu. Ten nasadil 3 letouny Tu-16G na poštovní trasy a ostatní ponechal pro výcvik a obnovovací výcvik osádek nových proudových dopravních letounů Tupolev Tu-104. Tato výcviková varianta byla později známa jako Tupolev Tu-104G.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44746#175462Verze : 1
    Avatar
    aviadejavu.ru


    Jediný identifikovaný Tu-16G/Tu-104G.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44746#555709Verze : 0
    MOD