Tupolev Tu-16G [kód NATO: Badger-A]

Tupolev Tu-16G / Туполев Ту-16Г
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-16G Tupolev Tu-16G
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-16Г
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.195R-DD.MM.195R Vnukovská letecká opravárenská základna GVF č. 400, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.195R-DD.MM.195R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7? konverzí Tu-16:
3 Tu-16G
4? Tu-104G
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3?
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
32,99 m 108ft 2,81in
Délka:
Length:
35,20 m 115ft 5,82in
Výška:
Height:
9,85 m 32ft 3,8in
Plocha křídla:
Wing Area:
164,65 m2 1772.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN nebo
Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN
Mikulin AM-3 o tahu 85,81 kN nebo
Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
46750 l 10284 Imp gal / 12350 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
992 km/h v ? m 616.4 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Tu-16G - rychlá poštovní varianta Aeroflotu, vozila novinové matrice
Tu-104G - varianta pro přeškolování pilotů Aeroflotu na proudovou techniku
-
Zdroje:
Sources:
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
www.oldwings.nl
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16G-kod-NATO-Badger-A-t44746#555708 Verze : 0
Po úspěchu nového bombardéru Tupolev Tu-16 se tento typ dostal i do zorného pole sovětského Aeroflotu. Ten chtěl adaptací draku Tu-16 vyřešit problém nedostatku rychlých poštovních letounů pro dopravu pošty a zásilek po SSSR a nedostatek vhodných moderních dopravních letounů (touto adaptací nakonec vzniknul letoun Tupolev Tu-104). Vrchní vedení Aeroflotu proto kontaktovalo OKB Tupolev s prosbou o pomoc. Pověřený konstrukční tým mající za úkol vyřešit první z problémů vzal za základ sériový bombardér Tupolev Tu-16A z nějž byly sejmuty pumové závěsy a demontovány střelecké věže. Radista se ze zadní střelecké věže přestěhoval do přídě a pro vyrovnání demontované zátěže byly na místo zadní věže namontovány ocelové pláty jako závaží.


Z pumovnice byly odstraněny veškeré zbraňové závěsníky a ovládací elektronika a na jejich místo přišly závěsy pro zavěšení speciálních kontejnerů obsahující poštovní zásilky a spěšně dopravované zboží a materiál.Tyto závěsníky nebyly ovládány z kabiny a snímání kontejnerů bylo nutné provádět ručně na zemi (toto nebylo úplným pravidlem protože nejméně dva letouny byly upraveny pro svrhávání novinových matric na padácích a nesly ovládané závěsy pro dva kontejnery). V pozdější době došlo k celkové přestavbě vyrobených letounů přičemž byla upravená pumovnice demontována a ve vyprázdněném trupu vzniknul klasický nákladový prostor pro ukládání pošty a materiálu. Náklad se potom do letounu ukládal dveřmi před vodorovnou ocasní plochou.


Produkce těchto letounů začala v druhé polovině 50.let (pravděpodobně 1957 ale nemám potvrzeno). Ze sériové výroby vyšlo cca 7 letounů přičemž všechny byly zařazeny do služeb Aeroflotu. Ten nasadil 3 letouny Tu-16G na poštovní trasy a ostatní ponechal pro výcvik a obnovovací výcvik osádek nových proudových dopravních letounů Tupolev Tu-104. Tato výcviková varianta byla později známa jako Tupolev Tu-104G.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16G-kod-NATO-Badger-A-t44746#175462 Verze : 1
aviadejavu.ru

Tupolev Tu-16G [kód NATO: Badger-A] - Jediný identifikovaný Tu-16G/Tu-104G.

Jediný identifikovaný Tu-16G/Tu-104G.
Tupolev Tu-16G [kód NATO: Badger-A] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-16G-kod-NATO-Badger-A-t44746#555709 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více