Tupolev Tu-104 [kód NATO: Camel-A]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 428 příspěvků vloženo, 1028 editováno a 405 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-104 [kód NATO: Camel-A]

Tupolev Tu-104 / Туполев Ту-104

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-104 Tupolev Tu-104
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-104
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1955-DD.MM.1955 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
    DD.MM.1955-DD.MM.1957 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov /
    DD.MM.1956-DD.MM.1957 Omský strojírenský závod, Omsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1955-DD.MM.1957
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    24:
    1 Moskva
    15 Charkov
    8 Omsk
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.06.1955
    Osádka:
    Crew:
    5 + 50
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    42080 kg 92771 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    74500 kg 164244 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    34,54 m 113ft 3,83in
    Délka:
    Length:
    38,85 m 127ft 5,52in
    Výška:
    Height:
    11,90 m 39ft 0,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    169,70 m2 1826.64 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin RD-3M o tahu 93,16 kN Mikulin RD-3M, thrust 20944 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    970 km/h v 10000 m 602.7 mph in 32808 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12000 m 39370 ft
    Dolet:
    Range:
    3200 km 1988.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-104: Aeroflot's First Jetliner. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 978-1-85780-265-8.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    Gunston, Bill. Tupolev Aircraft since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44752#556033Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V 50.letech se v SSSR začal projevovat nedostatek vhodných rychlých dopravních letadel pro dopravu pasažérů a jejich zavazadel na velké vzdálenosti. V souvislosti se zkonstruováním nového výkonného strategického bombardéru Tupolev Tu-16 Badger byl vedením Aeroflotu do OKB Tupolev zaslán dotaz zda by tento bombardér nemohl být přizpůsoben jako dopravní letoun.


    V OKB Tupolev vzali při řešení tohoto úkolu za základ drak standardního letounu Tupolev Tu-16A. Z něj byla zcela odstraněna výzbroj a střelecké věže (radista se ze zadního střeliště přesunul do přídě k navigátorovi) a z vnitřku trupu byla demontována pumovnice. Do uprázdněného trupu byla namontována přetlaková cestovní kabina vybavená okénky a 50 sedačkami pro cestující, WC a malou kuchyňkou pro obsluhu pasažérů (pro jejich obsluhu byli na palubě tři stewardky).


    První vzlet takto upraveného letounu přeznačeného na Tupolev Tu-104 se uskutečnil 17.6.1955 a krátce na to jej následovaly další dva prototypy pro statické a únavové zkoušky. Po malé úvodní sérii pak následovala výroba hlavní sériové varianty, Tupolev Tu-104A).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44752#175473Verze : 1
    Avatar
    Tupolev Tu-104 (www.aeronautics.ru)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44752#175502Verze : 0
    Avatar
    commons.wikimedia.org



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44752#556037Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-104 Side view by Basil Zolotov

    Source : http://basilzolotov.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44752#556147Verze : 2
    MOD