Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B]

Туполев Ту-104Б
     
Název:
Name:
Tupolev Tu-104B Tupolev Tu-104B
Originální název:
Original Name:
Туполев Ту-104Б
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.1960 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1960
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
94
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1955 Vzlet prototypu Tu-104
Osádka:
Crew:
4-5 + 100 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
43800 kg 96562 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
78100 kg 172181 lb
Rozpětí:
Wingspan:
34,54 m 113ft 3,83in
Délka:
Length:
40,06 m 131ft 5,17in
Výška:
Height:
11,9 m 39ft 0,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
183,5 m2 1975.18 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mikulin RD-3M o tahu 93,16 kN Mikulin RD-3M, thrust 20944 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
33150 l 7292 Imp gal / 8757 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
995 km/h v 6250 m 618.3 mph in 20505 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
750 km/h v 9144 m 466 mph in 30000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
2100 km 1304.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2750 km 1708.8 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.tupolev.ru
http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu104b.html
http://cs.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-104
www.aerospaceweb.org
http://infoavia.ru/other/tu104/
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#367828 Verze : 0
Tupolev Tu-104B představuje modernizovaný letoun Tu-104A. Ten byl v rámci modernizace vybaven novými motory Mikulin AM-3M-500 a kapacita jeho cestovní kabiny byla rozšířena na 100 sedadel (30 první třídy,70 druhé třídy). Letoun nese také nově rekonstruovaný systém klimatizace cestovní kabiny a zpevněný podvozek s novými koly hlavního podvozku. Díky instalaci nových motorů mírně vzrostla rychlost letounu. Tento typ Tu-104 sloužil pouze v Aeroflotu a postupně nahrazoval starší letouny Tu-104A. Vyřazen byl spolu se zbytkem letounů Tu-104A v roce 1981.
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#175483 Verze : 0
Letoun CCCP-42434 v barvách Aeroflotu, před rokem 1973


Tupolev Tu-104B Side view by Basil Zolotov
Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B] - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#368227 Verze : 1
commons.wikimedia.org

Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#556040 Verze : 1
commons.wikimedia.org

Tupolev Tu-104B [kód NATO: Camel-B] -


URL : https://www.valka.cz/Tupolev-Tu-104B-kod-NATO-Camel-B-t44758#556041 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více