Tupolev Tu-110 [kód NATO: Cooker]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 512 příspěvků vloženo, 2134 editováno a 506 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-110 [kód NATO: Cooker]

Tupolev Tu-110 / Туполев Ту-110

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-110B Tupolev Tu-110B
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-110Б
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1956-DD.MM.1956 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
    DD.MM.1957-DD.MM.1958 Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1956-DD.MM.1958
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 závod č. 156
    3 závod č. 22
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    11.03.1957
    Osádka:
    Crew:
    5 + 100
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    43840 kg 96651 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    81800 kg 180338 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    36,98 m 121ft 3,91in
    Délka:
    Length:
    40,06 m 131ft 5,17in
    Výška:
    Height:
    11,53 m 37ft 9,93in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    186,16 m2 2003.81 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Tu-110A: Ljulka Al-7P o tahu 63,74 kN
    Tu-110B: Solovjov D-20P o tahu 52,96 kN
    Tu-110A: Lyulka Al-7P, thrust 14330 lb
    Tu-110B: Soloviev D-20P, thrust 11905 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    25100 kg 55336 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    865 km/h v 11000 m 537.5 mph in 36089 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12000 m 39370 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3460 km 2149.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - "sériové" stroje označeny Tu-110A, v letech 1958-1959 všechny stroje dostaly motory D-20 a byly přejmenovány na Tu-110B
    - 1971 jeden upraven na Tu-110 Safír, vzdušnou zkušebnu střel K-25
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-104: Aeroflot's First Jetliner. Midland Publishing, Hinckley 2007. ISBN 978-1-85780-265-8.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    Gunston, Bill. Tupolev Aircraft since 1922. Naval Institute Press, Annapolis 1995. ISBN 1-55750-882-8.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44759#556100Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Letoun Tupolev Tu-110 vznikl v roce 1957 jako bezpečnější a rychlejší varianta letounu Tupolev Tu-104A. Letoun byl postaven na základě draku letounu Tupolev Tu-104A přičemž dostal radikálně překonstruovaný centroplán v němž byly namísto dvojice motorů Mikulin AM-3 uloženy čtyři motory Ljulka AL-7PB s demontovaným forsážním stupněm.
    Vyrobeny byly celkem čtyři stroje. Prototyp byl zalétán 11.3.1957 zkušebním pilotem OKB Tupolev D.V.Zyuzinem. Druhý prototyp vzlétl v dubnu 1959 přičemž měl oproti prvnímu prototypu trup prodloužen o 1,26 m před křídlem. I když mělo jít o zdokonalenou verzi Tu-104 bylo nakonec zjištěno že oba prototypy vykazují horší letové vlastnosti než Tu-104 a jejich výkony byly vzhledem k nákladům rapidně menší. Proto byla tato koncepce opuštěna ve prospěch vylepšení stávajících Tupolevů Tu-104.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44759#175489Verze : 1
    Avatar
    Tupolev Tu-110 (www.aeronautics.ru)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44759#175501Verze : 0
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/aliner/tu110.html









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44759#556101Verze : 0
    MOD