Tupolev Tu-16S [kód NATO: Badger-A]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 1618 editováno a 392 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-16S [kód NATO: Badger-A]

Tupolev Tu-16S / Туполев Ту-16С

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-16S Tupolev Tu-16S
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-16С
    Kategorie:
    Category:
    záchranný letoun search and rescue aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1963-DD.MM.196R Kazaňský letecký závod č. 22 S. P. Gorbunova, Kazaň /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1963-DD.MM.196R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    14 konverzí
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    72000 kg 158733 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    32,99 m 108ft 2,81in
    Délka:
    Length:
    35,20 m 115ft 5,82in
    Výška:
    Height:
    9,85 m 32ft 3,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    164,65 m2 1772.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin RD-3M o tahu 93,36 kN Mikulin RD-3M, thrust 20988 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-16 Badger: Versatile Soviet Long-Range Bomber. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-177-6.
    Маркович, Виктор; Приходченко, Игорь. Ракетоносец Ту-16: Триумф советского авиапрома. Яуза, Москва 2015. ISBN 978-5-699-83726-6.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44779#555681Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tupolev Tu-16S


    Vzhledem k potřebě rychlých námořních záchranných letounů pro vyhledávání a alespoň základní podporu posádek havarovaných letadel a potopených lodí byl hledán vhodný rychlý letoun. Protože stávající hydroplány a vrtulové letouny byly pro splnění těchto požadavků příliš pomalé, bylo rozhodnuto pro tyto akce využít letouny Tupolev Tu-16. OKB Tupolev proto dostala zakázku na přestavbu nyní již koncepčně zastaralých námořních bombardérů Tupolev Tu-16T na takovéto záchranné letouny.


    Původní Tupolevy Tu-16T měly z pumovnice sejmuté výzbrojové závěsy a do přední poloviny byla nainstalovaná další palivová nádrž. Letoun byl dále vybaven novou radiostanicí s delším dosahem. Do osádky, přesněji do příďového prostoru letounu přibyl další člen, jehož úkolem bylo pomocí speciálního radiovybavení navádět specialitu Tu-16S - padákem svrhávaný rádiem řízený záchranný člun pro 6 osob. Tento člun byl zavěšen v zadní části pumovnice a jeho výstroj umožňovala jeho svržení až do rychlosti 600 km/h z výšky 500 metrů.


    Rekonstrukcí na Tupolev Tu-16S prošly všechny stávající letouny Tupolev Tu-16T z výzbroje sovětského námořnictva, které nebyly konvertovány na protiponorkové Tu-16PLO.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44779#175557Verze : 1
    Avatar
    avia-simply.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44779#555683Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://msd.com.ua/katera/letayushhie-katera/


    Rádiem ovládaný člun Fregat. Krom dieselového motoru měl také skládací stěžeň s plachtou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/44779#555685Verze : 0
    MOD